Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego
Firma Donalda Trumpa, zajmująca się mediami społecznościowymi, rozważa plany emisji kolejnych milionów akcji w związku z rozpoczęciem w Nowym Jorku procesu karnego byłego prezydenta w sprawie funduszy typu slush.
Odejście Trump Media stanowi również krok w kierunku umożliwienia osobom mającym dostęp do poufnych informacji, w tym panu Trumpowi, sprzedaży swoich udziałów. Spółka już od momentu rozpoczęcia oficjalnych notowań po oficjalnym debiucie na giełdzie w marcu przeszła falę wyprzedaży.
W poniedziałek akcje spółki spadły o kolejne 14%.
Zadebiutowała na giełdzie Nasdaq w zeszłym miesiącu w wyniku fuzji z Digital World Acquisition Corp, spółką fasadową utworzoną w 2021 r. w celu znalezienia firmy do kupowania i reklamowania.
Transakcja, w wyniku której cena akcji na krótko przekroczyła 70 dolarów, wpompowała w spółkę około 200 milionów dolarów i wygenerowała miliardy dolarów w postaci papierowego majątku dla Trumpa, który jest większościowym akcjonariuszem.
Trumpowi, który obecnie ubiega się o reelekcję i toczy liczne batalie prawne, obowiązuje obecnie zakaz sprzedaży swoich akcji do około września.
W zgłoszeniu regulacyjnym Trump Media podał, że może zostać sprzedanych potencjalne 146,1 mln akcji, w tym 114,8 mln akcji będących własnością Trumpa.
Powiadomiła także inwestorów o planach emisji około 21,5 mln akcji dodatkowych w związku z warrantami, które dają posiadaczowi prawo do akcji po określonej cenie. Trump Media podał, że spodziewa się zebrać w wyniku takiej sprzedaży około 247 milionów dolarów, co jest częstym zjawiskiem w przypadku notowań publicznych takich jak Trump Media.
Nad aktualizacją, której oczekiwano, pracowano już od jakiegoś czasu.
„W pierwotnym zgłoszeniu S-1 złożonym w dniu dzisiejszym po raz pierwszy nie ujawniono żadnych nowych emisji akcji. Wszystkie kategorie emisji zostały wcześniej ujawnione w publikacjach publicznych przed głosowaniem akcjonariuszy w sprawie naszego połączenia” – podała spółka w oświadczeniu.
Po ogłoszeniu tej informacji akcje spółki spadły jednak do najniższych poziomów od stycznia.
Analitycy twierdzą, że akcje Trump Media są nadal przewartościowane w porównaniu z wielkością Truth Social, która w zeszłym miesiącu przyciągnęła szacunkowo 7,7 miliona odwiedzin. Audytor ostrzegł, że istnieje ryzyko upadku po tym, jak odnotował sprzedaż w wysokości poniżej 5 mln dolarów (4 mln funtów) i straty przekraczające 50 mln dolarów (40,1 mln funtów) w 2023 r.
Analitycy twierdzą, że apetyt na akcje Trump Media został zwiększony przez mniejszych inwestorów, a nie duże firmy z Wall Street.
Ich zakłady na spółkę spowodowały gwałtowny wzrost cen akcji Digital World, kiedy po raz pierwszy ogłoszono plan zakupu Trump Media w 2021 r. i ponownie w styczniu, gdy Trump wyłonił się jako czołowy kandydat na prezydenta Partii Republikańskiej.
W ostatnich tygodniach Trump starał się zwiększyć zaufanie do firmy, zauważając, że Truth Social to „główny sposób, w jaki przekazuję informacje, a ludzie, czy to dobrze, czy źle, chcą usłyszeć, co mam do powiedzenia”.
„Jeśli ludzie, którzy wierzą, że Ameryka jest na pierwszym miejscu i chcą, aby Ameryka znów była wielka, staną po stronie prawdy, będziemy Waszym głosem jak nigdy dotąd” – nalegał w weekend swoich zwolenników na platformie.
„Pomyślcie o tym jak o ruchu, największym ruchu w historii naszego kraju” – powiedział.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”