EA Motive, studio stojące za grą Martwa przestrzeń Nowe wydanie i Gwiezdne Wojny: Eskadryotrzymał zadanie „uwolnienia pełnego potencjału” serii Battlefield.
Wielozespołowe studio będzie wymagało nowej grupy programistów pod przewodnictwem Martwa przestrzeń Remake'iem kierują Philippe Ducharme (producent wykonawczy) i Roman Campos Oriola (dyrektor kreatywny) pracujący nad Battlefield wraz z zespołami Criterion, DICE i Ripple Effect.
Wiadomość pojawia się niecałe dwa miesiące później EA zwolniło 5 procent siły roboczej Aby mógł wdrożyć nową „ambitną strategię rozwoju”, skupioną na rozwoju swojej własności intelektualnej.
Te cięcia Doprowadziło to do zamknięcia studia Battlefield Ridgeline Games, które EA określiło wcześniej jako „użyteczną” część rodziny Battlefield. Ridgeline wybuchło w 2022 roku i obejmowało kampanię narracyjną osadzoną w uniwersum Battlefield.
Twórcy Motive mają nadzieję zrealizować wspaniałą wizję EA dotyczącą Battlefielda
Wygląda na to, że EA chce teraz, aby Motive wypełnił tę lukę, a dyrektor studia Patrick Klaus wskazuje, że nowo utworzony zespół będzie przyczyniał się do rozwoju rozgrywki wieloosobowej i jednoosobowej.
„W mojej ostatniej aktualizacji mówiłem o tym, jak studio przechodzi ważny okres ewolucji; zainwestowaliśmy w rozwój naszych pracowników na więcej sposobów niż kiedykolwiek wcześniej i ulepszyliśmy nasze przestrzenie robocze, aby zespoły mogły w pełni współpracować i zapewnić najlepszą możliwą grę”, Klaus dodał w poście na blogu.
„Ten okres ewolucji trwa nadal wraz z ekscytującym ogłoszeniem, że grupa programistów z Motive dołączy do utalentowanych zespołów Criterion, DICE i Ripple Effect, aby w dalszym ciągu odblokowywać pełny potencjał Battlefield”.
Klaus stwierdził, że „udokumentowana wiedza EA Motive w zakresie wciągającego opowiadania historii, walki i rozwoju na silniku Frostbite” oznacza, że zespół miał wyjątkową pozycję, aby pomóc w urzeczywistnieniu wizji Battlefield. Zauważył, że franczyzą nadal będą kierować Vince Zampella (wiceprezes wykonawczy, dyrektor generalny Respawn i Battlefield Group) i Byron Peddie (wiceprezes, GM Battlefield).
Choć duża część ekipy EA Motive zmierza w stronę Battlefied, studio nie rezygnuje z projektu Iron Man. Klaus powiedział, że prace nad tytułem Marvela osiągnęły niedawno „główny wewnętrzny kamień milowy”, zapewniając zespołowi „mocny fundament”, na którym może budować.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.