„Zatoka przypraw” polskiej TVP to światowy hit Deadline

„Zatoka przypraw” polskiej TVP to światowy hit Deadline

Witamy w Global Breakouts, programach telewizyjnych i filmach, które zabijają emocje na swoich lokalnych terytoriach podczas dwutygodniowego występu Deadline. Branża jest tak samo zglobalizowana jak nigdy dotąd, ale przełomowe hity cały czas pojawiają się w kieszeniach na całym świecie i mogą być trudne do śledzenia. Dlatego wykonujemy dla Ciebie całą ciężką pracę.

W tym tygodniu po raz pierwszy wybieramy się do Polski, aby obejrzeć dramat szpiegowski z czasów II wojny światowej. Zatoka Przypraw Nawiązuje do twórczości niemieckiego zdobywcy Oscara Życie innych ludzi i Johna Le Carré Adaptacje telewizyjne, np Nocny menadżer. Politycznie Polska jest obecnie gorącym miejscem. Opowieść inspirowana filmem noir, oparta na prawdziwych wydarzeniach wojennych i prawdziwej dwuznaczności moralnej. To nie przypadek, że jest to obecnie najgłośniejszy program w kraju.

Nazwa: Zatoka Przypraw
Kraj: Polska
Sieć: TVP
Producent: Studio akcji
Sprzedaż międzynarodowa: TVP
Gdzie możesz zobaczyć?: DPC
Dla fanów: Johna Le Carré, Życie innych ludzi, kluczFilm noir

Polskie nadawanie jest w centrum batalii politycznej. Tuż przed świętami nowy, proeuropejski rząd koalicyjny Donalda Tuska zwolnił szefów państwowej TVP i zamknął jej kanały informacyjne, z których korzystało prawicowe ugrupowanie Prawo i Sprawiedliwość (PiS) poprzedniej partii rządzącej. Sieć kampanii. Protesty zorganizowano jako protest przeciwko krajowym mediom.

Przy takiej niepewności na scenie politycznej nic dziwnego, że zainteresowanie jest tak duże Zatoka Przypraw, najnowszy i prawdopodobnie najbardziej ambitny serial dramatyczny TVP. Spektakl, którego akcja rozgrywa się w Gdyni lat 40. XX wieku, w okupowanej przez nazistów Polsce podczas II wojny światowej, jest studium odcieni szarości i dylematów moralnych.

Oparty na prawdziwych wydarzeniach serial opowiada historię Franza Neumanna, młodego oficera nazistowskiego wywiadu, który odkrywa, że ​​jego prawdziwy ojciec jest Polakiem. Wykorzystując to, zostaje szpiegiem aliantów i otrzymuje zadanie zdobycia informacji na temat działań niemieckiej marynarki wojennej („Kreigsmarine”). Wykorzystując połączenie charyzmy i uroku, infiltruje niemiecką elitę i wplątuje się w relacje z trzema kobietami, ale wkrótce zostaje podejrzany o zdradę stanu przez Niemców i Polaków. Aby przetrwać, zmuszony jest złamać zasady i całkowicie zmienić swoje wartości.

TVP

Scenariusz dziewięcioodcinkowego serialu napisał Michał Godzic (W pogoni za marzeniami, Kobiety wojny) i Wojciecha Lepianki (Rower mojego ojca), a seryjna projektantka mody Wanda Kowalska otrzymała niedawno Orła na Festiwalu Filmowym w Gdyni. TVP ma prawa do międzynarodowej dystrybucji i rozumiemy oczekiwanie, że Netflix przejmie prawa do lokalnego drugiego okna, podobnie jak w przypadku poprzednich seriali z reżyserem Michałem Rogalskim znakomitego lokalnego producenta Action Studios i TVP. Polowanie na ćmy.

Serial prosi widzów o zastanowienie się, czy honor ma znaczenie, gdy wszystko inne jest fałszywe. I, dodaje Rogalsky, przebija to pogląd, że „dwuznaczność jest istotą dobrego opowiadania historii i ludzkiego dramatu”.

Rogalski zauważa, jak Franz, grany przez polskiego aktora Bartosza Gellnera, zmienia się z „młodego, odnoszącego sukcesy nazistowskiego playboya, użytkownika i wojownika” w mężczyznę, który „bierze swój wygodny świat i musi wybierać między dobrem a złem”. Niejednoznaczność staje się „kluczowym czynnikiem” – mówi Rogalski, który za swój film zdobył nagrodę za scenariusz na Światowym Festiwalu Filmowym w Montrealu. Przesilenie letnie.

TVP

Rogalski zauważa, że ​​gdyńskie położenie nad Bałtykiem odpowiada jemu i jego zespołowi. Seria rozpoczyna się u „szczytu zwycięstwa nazistów” w Europie latem 1940 roku, po inwazji i okupacji Polski oraz wejściu Francji pod niemiecką kontrolę podczas II wojny światowej. Ameryka nie przyłączyła się jeszcze do wysiłku wojennego, a nad kanałem La Manche szalała bitwa o Anglię. „W tamtym czasie bardzo trudno było przeciwstawić się nazistowskim Niemcom” – mówi reżyser. „Dlatego jest to interesujący dylemat moralny głównego bohatera. Dało nam to okazję do zbadania wewnętrznego napięcia.

Podobnie Rogalski i jego zespół szukali inspiracji kinematograficznych w mrocznej, czarno-białej estetyce filmu noir. Filmy te, powstałe w Ameryce przed II wojną światową, mają korzenie w niemieckim ekspresjonizmie i często poruszały tematykę szarych stref życia, dylematów moralnych i poczucia lęku, które przenika zwykłe życie. Czy wiedziałeś? Producenci przyjrzeli się także fotografiom z epoki oraz filmom, których akcja rozgrywa się na morzu podczas II wojny światowej, w tym filmowi z Sophią Loren w roli głównej. klucz Od 1958 r.

Opowiadając o serialach i filmach z gatunku szpiegowskiego, Rogalsky mówi: „Zawsze skupiają strach i emocje w bardzo krótkich okresach, a ich szczyty są bardzo wysokie. Ludzie chcą to zobaczyć. „

Ponieważ we współczesnych czasach technologia kamer w produkcji telewizyjnej stała się bardziej zaawansowana, wyzwaniem dla filmowców jest nadanie programowi takich ambicji, jak „własny charakter pisma”. Zatoka Przypraworaz: „Nie jesteśmy Fellinim, ale nadal musimy naciskać na naszą osobowość”. Pomysł podoba się lokalnej publiczności. Ratingi Nielsena zapewniają mu 18% udziału w cotygodniowym niedzielnym wieczornym slocie po jego uruchomieniu w styczniu.

Szerszy obraz

TVP

W polskiej telewizji możliwości producentów są ograniczone. Netflix jest powszechnie uważany za najaktywniejszego komisarza z największymi kieszeniami, wypuszczającego seriale dramatyczne. Wysoka woda I to 1607 Po otwarciu biura w Warszawie w 2022 roku. Jednak pierwotna prezes CEE Anna Nagler opuściła streamer w listopadzie 2023 r.

Warner Bros. wycofało się z oryginalnej gry w regionie CEE w Discovery 2022, kończąc wieloletnią współpracę z polskimi producentami. Wspierany przez Comcast i Paramount Global streamer SkyShowtime kupił później lokalną ofertę HBO Max, w tym polskie seriale dramatyczne. Warszawianka. Rogalski powiedział, że HBO chce obecnie produkować jeden lub dwa projekty rocznie, podczas gdy dostawca płatnej telewizji Canal+ pozostaje aktywny i zleca około ośmiu projektów rocznie. Komercyjne stacje TVN i Pulsate próbują włamać się na rynek telewizji premium, ale producenci twierdzą, że nadal skupiają się bardziej na szeroko rozumianej, niskobudżetowej kryminałach i współczesnych dramatach. SkyShowtime, Disney+ i Prime Video mają w kraju działy rozwojowe, ale nie są zbyt aktywne.

Pozostaje TVP, która przechodzi poważne zmiany w związku z zastąpieniem tradycyjnie prawicowych rządów z przeszłości przez grupę centrową. Rogalski twierdzi, że „toczy się walka” o duszę nadawcy państwowego, utworzonego przez PiS w 2015 r. w 2015 r. z uprawnieniami do zwalniania administracji i rekrutacji sympatycznych dziennikarzy – w atmosferze konfliktów politycznych, nowego rządu i regulacji medialnych. . W grudniu kanał informacyjny TVP Info został usunięty z anteny, bo Tusk uznał go za narzędzie propagandy PiS, co spowodowało dymisję szefów państwowej telewizji i radia. Politycy opozycji zorganizowali protest okupacyjny w studiu TVP Info.

Rogalski, który w pełni popiera nową koalicję, twierdzi, że „wada” w polskim prawie oznaczała, że ​​nadawca był często wykorzystywany jako „łup wojenny” ówczesnej partii rządzącej. Budżety wydają się być zamrożone na najbliższą przyszłość w wyniku reform rządu Tuska. „TVP w przyszłym roku nie zrobi żadnego wielkiego dramatu” – mówi Rogalski. „To straszny bałagan”.

TVP

Nie przeszkodziło to jednak w planach na drugi sezon Zatoka Przypraw. Rogalski opisuje szefa Acton Studios Michaela Kwiczyńskiego jako „bardzo kreatywnego faceta” i pisze, że chociaż TVB nie potwierdziła drugiego sezonu, sfinansuje drugą odsłonę. „To było jego własne ryzyko i myślę, że była to słuszna decyzja ze względu na recenzje, które otrzymaliśmy” – dodaje. „Ludzie chcą wiedzieć, co się dzieje z naszymi bohaterami. Chcemy być gotowi, gdy otrzymamy pieniądze.

Wystąpiliśmy Zatoka Przypraw Nie bez powodu w naszym podsumowaniu 15 międzynarodowych seriali, które warto obejrzeć w 2012 roku. Z zawirowaniami politycznymi czy bez, serial ukazuje, co mogą osiągnąć czołowi twórcy filmowi w kraju, jeśli otrzymają wsparcie.

READ  Obawy przed śmiercią migrantów wzrosły po znalezieniu ciał we wschodniej Polsce

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *