Przejdź do treści
  • Home
  • Najważniejsze wiadomości
  • Świat
  • Gospodarka
  • nauka
  • Tech
  • sport
  • rozrywka
  • Formularz kontaktowy
Strona główna Top News Polska wydaje miliardy na polsko-szwedzkie okręty typu Dolphin dla swojej marynarki wojennej
27 listopada, 202227 listopada, 2022Top News

Polska wydaje miliardy na polsko-szwedzkie okręty typu Dolphin dla swojej marynarki wojennej

Polska wydaje miliardy na polsko-szwedzkie okręty typu Dolphin dla swojej marynarki wojennej
Henry Herrera Zostaw komentarz do Polska wydaje miliardy na polsko-szwedzkie okręty typu Dolphin dla swojej marynarki wojennej

Szwedzka publikacja dotycząca polskiego kontraktu typu Dolphin pojawiła się z fotografią statku Artemis, z usuniętym numerem A202.

Fotografia. SAAB

Szwedzka firma SAAB podpisała umowę z reprezentującą Skarb Państwa Agencją Uzbrojenia na zaprojektowanie, budowę i obsługę dwóch okrętów klasy Delfin SIGINT/ELINT. Remontowa Shipbuilding SA będzie polskim podwykonawcą Sap. Prace projektowe zostaną zlecone firmie MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd z siedzibą w Gdyni.

Obecnie Marynarka Wojenna RP eksploatuje dwa okręty Projektu 863 Sigint, które są przypisane do grupy okrętów rozpoznawczych 3. Flotylli Okrętów: ORP Navigator (262) i ORP Hydrograph (263). Sprzęt rozpoznawczy na obu statkach jest stale unowocześniany. Nie zmienia to faktu, że są bardzo stare. ORP Navigator został zwodowany 17 lutego 1975 roku, a ORP Hydrograph wszedł do służby 8 maja 1976 roku – 47 i 46 lat temu. Oba statki pochodzą ze Stoczni Gdańskiej Północ, obecnie znanej jako Remondowa Shipbuilding.

Polski projekt 863 ORP Navigator (262) statek SIGINT.

Fotografia. Jarosław Ciślak/defense24.pl

Wartość kontraktu szacowana jest na ok. 620 mln euro (2,91 mld zł po aktualnym kursie walut). Oczekuje się, że statki zostaną dostarczone do 2027 roku. Umowa obowiązywać będzie do końca 2022 roku, pod warunkiem spełnienia określonych przez strony warunków finansowych.

Szwecja jest obecnie zaangażowana w próby morskie swojego nowego statku Artemis (A202) SIGINT. Proces projektowania i budowy odbywa się częściowo w Szwecji. Procesy projektowania koncepcyjnego i operacyjnego sprzętu odbywały się w całości w Szwecji. Projekt techniczno-użytkowy statku jako platformy oraz jego napędu opracowało gdyńskie biuro MMC Ship Design & Marine Consulting Bureau. SAAB zlecił proces budowy (z wyłączeniem okuć SIGINT) stoczni Nauta w Gdyni. Nauta zleciła budowę kadłuba i doposażenie kadłuba (maszynownię) firmie PGZ SW w Gdyni. Stępkę pod Artemidę położono 15 czerwca 2018 roku.

Po wodowaniu kadłuba 17 kwietnia 2019 r. został on holowany holownikiem do Nauty w celu dalszego montażu odpowiedniego wyposażenia. Niestety, ze względu na różne problemy i wyzwania, z jakimi borykała się wówczas Nauda, ​​praca pozostała niedokończona. Bez wyposażenia towarzyszącego, odholowany do Karlskrony w Szwecji w lutym 2021 r. Tam prace zostały zakończone. Umożliwiło to rozpoczęcie prób morskich. Oczekuje się, że statek wkrótce zacznie działać.

Szwedzki statek Artemis (A202) SIGINT podczas prób morskich.

Fotografia. SAAB

Nie ujawniono jeszcze żadnych szczegółów specyfikacji nowo zakontraktowanych jednostek Polish Dolphin. Projekt może być oparty na Artemis i mógł zostać opracowany przez MMC Ship Design & Marine Consulting. Oba statki zostaną zbudowane (poza wyposażeniem SIGINT) w stoczni Remondova, wyposażone, a następnie przetransportowane do Szwecji. Tam otrzymają całe wyposażenie, w tym pakiet SIGINT firmy SAAB.

Okręty te są istotne i ważne dla Marynarki Wojennej RP. Umożliwiłoby im to zachowanie zdolności do monitorowania rosyjskich ruchów w obwodzie kaliningradzkim, nadbałtyckim i innych regionach. Ze względu na stosunkowo dużą wyporność i dobrą dzielność żeglugową oraz wysoki stopień autonomii, omawiane okręty mogły odbywać dalekie rejsy po Zatoce Fińskiej lub zbierać informacje wywiadowcze w rejonie Sankt Petersburga czy Kronsztadu. i bliższe spojrzenie na Flotę Północną.

Podczas angażowania się w operacje ELINT/SIGINT określenie poziomu emisji sygnału jest równie ważne jak przechwycenie tych sygnałów. Interferencja pojedynczego sygnału w 2 lub 3 lokalizacjach jednocześnie umożliwia dokładną triangulację. Im większy kąt między monitorowanymi sygnałami, tym większa dokładność. Obwód kaliningradzki jest również monitorowany przez stacjonujący na lądzie 6. Centrum Sigint im. Arendt Diekman „Oliwski” Marynarki Wojennej RP. Jednak utrzymanie zdolności morskich w tym zasięgu (i oddanie go w ręce floty rozpoznawczej 3. Floty) ma kluczowe znaczenie. Dlatego będziemy uważnie śledzić plan Delphi.

Artemida w Naucie.

Fotografia. Jarosław Czyslak

Szwedzki statek Artemis ma wyporność 2300 ton. Ma 74 metry długości, 14 metrów szerokości i 3,8 metra długości. Jest napędzany silnikami azymutalnymi i posiada dwa dziobowe silniki manewrowe, co zapewnia dużą manewrowość i możliwość utrzymania pożądanej pozycji na morzu.

Reklama.

ORP „Nawigator” ORP Hydrograf Grupa Okrętów Rozpoznawczych GDynia-OKSYWIE OLIWA Centrum Radiotechniczne Gdyni; DELFIN SAAB REMONTOWA WYSYŁKA

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Poprzedni artykuł Najlepsze sposoby na utrzymanie poduszek w czystości i świeżości — „Proste rozwiązanie” żółtych plam
Najlepsze sposoby na utrzymanie poduszek w czystości i świeżości — „Proste rozwiązanie” żółtych plam
Następny artykuł Ameryka łagodzi sankcje naftowe wobec Wenezueli po podpisaniu porozumienia między rządem a opozycją | Aktualności
Ameryka łagodzi sankcje naftowe wobec Wenezueli po podpisaniu porozumienia między rządem a opozycją |  Aktualności

Rekomendowane artykuły

29 kwietnia, 202229 kwietnia, 2022Top News

Uwięziona w Polsce rodzina w końcu uzyskuje zgodę na wizę i planuje przyjechać do Saskatoon

Uwięziona w Polsce rodzina w końcu uzyskuje zgodę na wizę i planuje przyjechać do Saskatoon
10 maja, 202210 maja, 2022Top News

Olbrzymia lalka Mały Amal spotka się z ukraińskimi dziećmi-uchodźcami w Polsce | Uchodźcy

Olbrzymia lalka Mały Amal spotka się z ukraińskimi dziećmi-uchodźcami w Polsce |  Uchodźcy
24 marca, 202424 marca, 2024Top News

Koleje Ukraińskie odnotowują coraz większy transfer wagonów z rudą żelaza do Polski

Koleje Ukraińskie odnotowują coraz większy transfer wagonów z rudą żelaza do Polski

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Navigate

  • Home
  • Najważniejsze wiadomości
  • Świat
  • Gospodarka
  • nauka
  • Tech
  • sport
  • rozrywka
  • Formularz kontaktowy

Pages

  • O nas
  • Polityka prywatności
  • DMCA
  • Polityka redakcyjna
  • Formularz kontaktowy
© prawa autorskie2025 . Wszelkie prawa zastrzeżone. Fashionable | Stworzony przez Blossom Themes. Wspierany przez WordPress. Polityka prywatności