
Centralny plac ChinaJoy Plus 2022. / CGTN
Centralny plac ChinaJoy Plus 2022. / CGTN
ChinaJoy Show, największy azjatycki program gier wideo, rozszerzył się w tym roku na metaverse z nową etykietą „CJ Plus”. Daliśmy się wciągnąć w serial i oto, co znaleźliśmy.
Pierwszym krokiem jest oczywiście znalezienie wejścia do metawersu. Zauważ, że ten wirtualny świat nie ma nic wspólnego z Meta, firmą macierzystą Facebooka – ChinaJoy stworzyła swój własny metaverse.
Zamiast zmuszać odwiedzających do zainstalowania aplikacji komputerowej lub mobilnej, organizatorzy połączyli siły z Tencent, aby zapewnić inną opcję: tylko stronę internetową. Technologia jest bardzo podobna do gier w chmurze, gdzie wirtualny świat jest obsługiwany przez serwer Tencent i transmitowany do użytkowników, jak transmisja na żywo w YouTube. Jedyną różnicą jest to, że transmisja jest inna dla każdego odwiedzającego i mogą oni sterować postaciami w transmisji, tak jak w grach wideo.
Organizatorzy również szeroko wykorzystali silnik gier wideo, aby ustawić zadania dla zwiedzających, które poprowadzą ich przez pokaz. Przypomina to grę fabularną: wykonywanie zadań jeden po drugim.
Kontrolowaliśmy awatara, który chodził po kolorowym miejscu, i byliśmy zszokowani technologią napędzającą show. Wyświetlanie na wielu platformach — co oznacza, że jest dostępne na komputerach, smartfonach i prawie wszystkim, na których można uruchomić standardową przeglądarkę internetową. Połączenie sieciowe jest wystarczająco stabilne, abyśmy mogli wchodzić w interakcje z setkami innych odwiedzających. Grafika działa płynnie zarówno na naszym trzyletnim smartfonie testowym, jak i na naszym siedmioletnim testowym komputerze. Interakcja działa dla każdego, kto miał już doświadczenia z grami wideo.
Zdjęcie zrobione w metaverse dla ChinaJoy Plus, 29 sierpnia 2022. / CGTN
Zdjęcie zrobione w metaverse dla ChinaJoy Plus, 29 sierpnia 2022. / CGTN
Ale wszystkie te wspaniałe technologie zostały zmarnowane przez słabą treść.
Stoiska są bardzo kreatywnie zaprojektowane i zachęcające – widzieliśmy wielu odwiedzających, którzy robili nakładające się zdjęcia stoisk, zwłaszcza tych, których nie można było zbudować w prawdziwym świecie.
Problem w tym, że nie znaleźliśmy żadnej konieczności wyświetlania treści w wirtualnym świecie, a nie tylko wideo. Większość kiosków to dobrze zaprojektowane obudowy do galerii wideo. Jedyne, co odwiedzający mogą zrobić w niektórych kioskach, to kliknąć unoszące się obrazy okładek wideo, aby odtworzyć filmy.
Metaverse został zaprojektowany tak, aby był znacznie bardziej wydajny.
Również jakość grafiki 3D w wirtualnym świecie może ulec znacznej poprawie. Nie jest nawet blisko nowoczesnych gier mobilnych, nie mówiąc już o grach konsolowych.
Mając to na uwadze, ChinaJoy Plus 2022 nadal można uznać za solidną propozycję, ponieważ odwiedzający mogą znaleźć treści, które ich interesują, i uzyskać metawersum niemal na równi z nowoczesnymi grami mobilnymi – tak, to komplement na początku metaverse.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.