Kolejny finisz z rzędu z długo oczekiwanym powrotem do popularnego miejsca Grand Prix Kanady. Ponieważ tor powraca do Kanady po raz pierwszy od 2019 roku, przyglądamy się niektórym kluczowym punktom rozmów, które prawdopodobnie pojawią się na rundach w Montrealu.
1. Odpowiedź Ferrari
To był bolesny dzień dla Ferrari podczas Grand Prix Azerbejdżanu, ponieważ oba samochody uziemiły się z powodu problemów technicznych. Dla Charlesa Leclerca był to drugi raz w trzech wyścigach, które prowadził i nie udało mu się ukończyć z powodu problemu z jednostką napędową, co znacznie wpłynęło na ich nadzieje na tytuł.
Ale Ferrari ma natychmiastową szansę na powrót w ten weekend w Montrealu i jest wiele powodów do optymizmu. Na przykład Leclerc miał duże szanse na wygranie wszystkich ostatnich trzech wyścigów, a dwóch emerytów wpadło w strategiczną gafę Ferrari w Monako.
Jest też jego rekord kwalifikacyjny, ponieważ Leclerc był pierwszy w sześciu z ośmiu wyścigów w tym roku i najlepiej w sobotę, często dając sobie najlepszą szansę w niedzielę, jeśli samochód jedzie płynnie.
Ferrari będzie ciężko pracować w krótkiej przerwie między wyścigami, aby spróbować poprawić niezawodność i będzie chciało złożyć oświadczenie, że pozostanie kluczowym czynnikiem w walce o tytuł.
2. Rozgrzewka na rynku kierowców
Pierre Gasly osiągnął swój najlepszy wynik w 2022 roku z dużą przewagą, zajmując piąte miejsce za kierowcami Red Bulla i Mercedesa w Baku.
Wyczucie czasu Gasly było bardzo dobre, a występ w pierwszym wyścigu był następny Kontuzja Sergio Pereza została potwierdzona Przebywała w Red Bull przez kolejne dwa lata, a wraz z narastającymi spekulacjami na temat przyszłości Gasly’ego.
Mówiąc swobodnie o tym, co zrobi w 2023 r. przed wyścigiem w Baku, Francuz zasugerował, że nadal będzie częścią rodziny Red Bulla w przyszłym roku, ale przedyskutuje z Helmutem Marko, czy znów jest w AlphaTauri, czy też się wybiera. włączyć przejście do innego zespołu, aby pozwolić mu na inne wyzwanie.
Jeśli chodzi o inne zespoły, Oscar Piastre został powiązany z przeprowadzką do Williamsa w przyszłym roku w ramach zmiany, która może wywołać pytania dotyczące miejsca Nicholasa Latifiego, temat, który może pojawić się dla Kanadyjczyka, gdy w końcu bierze udział w swoim pierwszym domowym Grand Prix, który zadebiutował w sezonie 2020 Covid-hit.
3. Pocisk alpejski
Ciekawym aspektem niedzielnego wyścigu w Azerbejdżanie był środek pola, w którym wielu kierowców próbowało wspiąć się na punkty, które zostały udaremnione przez Alpy.
Dzieje się tak dlatego, że zarówno Fernando Alonso, jak i Esteban Ocon mają niewiarygodnie imponujące prędkości na linii prostej, które pozwoliły im odeprzeć wszelkie ataki, nawet wpływ DRS nie był wystarczający, aby umożliwić innemu kierowcy atakowanie przy wielu okazjach.
Podobnie, tak duża prędkość sprawiała, że Alpy nie miałyby problemu z wyprzedzaniem, gdy znalazły się na stosunkowo bliskiej odległości, a wtedy trudno byłoby im ponownie wyprzedzić się tak bardzo, że posuwali się do przodu podczas wyścigu, nawet gdy wydawało się, że były. Często w defensywie.
Idziemy więc do Kanady, gdzie dostrajanie mniejszej siły docisku jest zazwyczaj sposobem na osiągnięcie dobrej prędkości maksymalnej, zwłaszcza podczas wbiegania do ostatniej rundy i wyrównywania dołka. Czy Alpy mogą znów mieć przewagę nad fiordem i czy w ten weekend może być jeszcze większy?
4. Mercedes nie może się doczekać zamówienia morświna
Podczas gdy Leclerc i Ferrari musieli uporać się z emocjonalnym bólem DNF pod koniec zeszłego weekendu, Lewis Hamilton borykał się z fizycznym bólem w swoim Mercedesie, gdy walczył o skok w Baku.
Niezależnie od tego, czy jest to zjawisko morświnów – kiedy samochód wznosi się i opuszcza rytmicznie z większą siłą docisku – czy tylko poziom dolnego poziomu samochodu powoduje pokonywanie nierówności, jest to w tej chwili wyraźnie niewygodna jazda dla kierowców Mercedesa.
Kilku kierowców wypowiedziało się na ten temat i chętnie rozmawiają z FIA, ale zespoły, które nie mają tego samego poziomu trudności, wymieniają błędy w projektach samochodów dla tych, którzy mają problemy, więc nie należy iść na żadne kompromisy.
Długie tory w Kanadzie pod koniec okrążenia mogą doprowadzić do podobnych problemów w ten weekend, ponieważ prawdopodobnie otrzymamy inne przykłady niepełnosprawnych kierowców. Jednak to, jak zła jest sytuacja i jakie potencjalne metody leczenia można zastosować, to tematy, które nadal dzielą opinie.
Grand Prix Azerbejdżanu 2022: Toto Wolff przeprasza Lewisa Hamiltona przez radio
5. Powrót do Montrealu
Zgadza się, ostatni raz ścigaliśmy się na Gilles Villeneuve w 2019 roku, kiedy Lewis Hamilton pokonał Sebastiana Vettela po tym, jak ten otrzymał karę za powrót na tor podczas walki o zwycięstwo.
Od tego czasu Covid-19 oznaczało, że nie było możliwe zorganizowanie Grand Prix Kanady w każdym z ostatnich dwóch lat, ale wróciliśmy z fanfarami, a w ten weekend w Montrealu oczekuje się pełnej sali.
Przeczytaj więcej: Binotto nazywa DNF Paco „troską”, ponieważ Ferrari traci 80 punktów za Red Bullem
To tor, który testuje precyzję kierowców, z dużą ilością czasu, aby ją znaleźć, wprowadzając prędkość przez pasy do wąwozu, ale z krawędzią toru w dużej mierze zdefiniowaną przez betonowe ściany, gdzie błędy są regularnie karane.
To zazwyczaj sprawia, że wyścig jest dobry – z możliwością wyprzedzenia w pierwszym zakręcie, nawrotu, a przede wszystkim przed pełnym pasji i wiedzy tłumem, który zawsze tworzy świetną atmosferę, gdy jesteś w F1 w mieście. Dobrze byłoby wrócić.
„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.