Jeśli masz ochotę przejechać się elektrycznym autem w 2022 roku, być może będziesz musiał spojrzeć poza modele marek spod parasola Volkswagena.
Według najnowszego Financial Times RaportDyrektor generalny firmy, Herbert Diess, ujawnił, że Volkswagen został „całkowicie wyprzedany”. [of] Samochody elektryczne w Europie i Stanach Zjednoczonych przez pozostałą część roku.
Wstrzymanie produkcji następuje w związku z ciągłym brakiem wiórów – problemem, który wciąż dotyczy wszystkiego Akcje PS5 o dostępność wkłady atramentowe do drukarek Oznacza to, że klienci na rynku samochodów elektrycznych Volkswagena, Audi, Porsche, Skody czy Seata prawdopodobnie nie dostaną go w swoje ręce najwcześniej do 2023 roku.
Financial Times donosi, że Volkswagen zmaga się obecnie z długą listą oczekujących na istniejące zamówienia, których wypełnienie może mieć trudności przed końcem roku – miecz obosieczny zarówno dla zdrowia marki, jak i rynku pojazdów elektrycznych (EV). cały.
Z drugiej strony, wysoki popyt na modele w stale rosnącej flocie elektrycznej Volkswagena wskazuje na chęć konsumentów do masowego odchodzenia od modeli z silnikami spalinowymi. Jednak napięty harmonogram produkcji firmy nieuchronnie spowolni jej ambicje rozwojowe (szczególnie w Stanach Zjednoczonych) i może zachęcić potencjalnych klientów do kontynuowania dotychczasowych pojazdów lub zakupów w innym miejscu.
Volkswagen sprzedał 100 000 samochodów elektrycznych między 1 stycznia a 31 marca tego roku — wzrost z 60 000 w tym samym okresie w 2021 roku, ale o 210 000 mniej niż na przykład Tesla. Ta ostatnia marka przewodziła opłatom za pojazdy elektryczne przez większość ostatniej dekady, chociaż szersza gama modeli elektrycznych VW (biorąc pod uwagę niezliczone marki pod jej kontrolą) dobrze wróży jej przyszłej pozycji w branży ( Audi e-tron I Porsche Taycan 4Sna przykład wśród najlepszych testowanych przez nas pojazdów elektrycznych).
Volkswagen nie jest też jedyną marką samochodów odczuwającą zmęczenie brakiem chipów. Jak wspomniałem krawędź W grudniu Ford przestał zgłaszać zastrzeżenia do swojej ogromnej popularności Błyskawica F-150 Odbiór elektryczny, a model „nie jest już dostępny w sprzedaży detalicznej” w 2022 roku.
Mimo to sytuacja Volkswagena wydaje się poważniejsza. Jak wspomniano, firma rozwiała nadzieje nie tylko potencjalnych klientów, którzy zamierzają kupić jeden z jej pojazdów elektrycznych w 2022 roku, ale także tych, którzy Poprzednio Złożone zamówienia mogą być równie rozczarowujące z powodu dużych opóźnień.
W przeciwieństwie do Forda, firma nie wycofała całkowicie rezerwacji samochodów. „Klienci mogą oczywiście [still] „Składanie zamówień za pośrednictwem sprzedawców pojazdów Grupy Volkswagen” – powiedział TechRadar rzecznik Volkswagena. „Chociaż czas dostawy może być dłuższy niż zwykle oczekujemy, niektóre modele nadal mogą być dostarczane w 2022 r.”
Jednak te „szczególne modele” prawdopodobnie będą zależeć od twojego regionu, a firma ostrzegła w swoim oświadczeniu, że: „Ze względu na duże zapotrzebowanie na nasze nagradzane modele, a także ograniczenia komponentów pochodzących z Ukrainy oraz światowy niedobór półprzewodników, Dla niektórych klientów terminy dostaw samochodów wskazują już na dostawę w 2023 roku.”
Nasza rada – jeśli chcesz w tym roku kupić lśniący nowy samochód elektryczny – jest zwrócenie się do podobnie imponujących marek południowokoreańskich dla wygody. nie Kia EV6 I Hyundai Ioniq 5 Wśród najlepszych samochodów elektrycznych, jakie można teraz kupić za pieniądze Genesis GV60 To bardziej egzotyczna (choć imponująca) alternatywa. Lub, jeśli masz sześć wolnych osób, zawsze możesz wybrać „luksusową barkę elektryczną” Mercedes EQS salon.
Prawdę mówiąc, każdy większy producent samochodów odczuje presję globalnego niedoboru chipów i wojny na Ukrainie — sam rozmiar VW oznacza, że skutki obu przypadków są nieco bardziej odczuwalne.
przez krawędź
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”