Apple dodało do swojej technologii recyklingu w 2021 roku, ulepszając niektóre roboty i wprowadzając maszynę, która może odzyskiwać magnesy ziem rzadkich, które zwykle są niszczone w procesie niszczenia.
Gigant technologiczny opracował maszynę podobną do niszczarki, nazwaną „Taz”, która odzyskuje magnesy ziem rzadkich z modułów dźwiękowych. Technologia wraz z niszczarką przemysłową jest rozwijana na skalę eksperymentalną w Laboratorium odzyskiwania materiałów firmy Apple w Austin w Teksasie.
„Podczas gdy magnesy ziem rzadkich są zwykle tracone w tych konwencjonalnych niszczarkach, Taz został zaprojektowany tak, aby zachować te cenne materiały w nienaruszonym stanie, aby poprawić nasz ogólny wskaźnik odzysku”, twierdzi firma. Raport o postępach w ochronie środowiska 2022to było Wydany w tym tygodniu.
Robot, który rozbierał iPhone’y, zwany „Daisy”, został zmodernizowany, dzięki czemu może teraz zdemontować 23 modele iPhone’ów, z 15. Robot „Dave” demontuje silniki z zadziorami, aby odzyskać magnesy ziem rzadkich, wolfram i stal do ponownego użycia.
Apple pracuje również nad bardziej półautomatycznymi narzędziami, takimi jak narzędzia do drukowania 3D, aby poprawić odzyskiwanie baterii i dedykowany przewodnik dotyczący demontażu etui ładujących AirPods.
Oprócz ulepszeń technologicznych firma twierdzi, że w 2021 r. wsparła recykling ponad 38 000 ton metrycznych złomu elektronicznego na całym świecie.
Lisa Jackson, wiceprezes Apple ds. środowiska, polityki społecznej i inicjatyw, Powiedział w komunikacie prasowym Że Apple „robi prawdziwy postęp w naszej pracy, aby poradzić sobie z kryzysem klimatycznym i pewnego dnia wytwarzać nasze produkty, nie zabierając nic z ziemi”.
„Nasze szybkie tempo innowacji już pomaga naszym zespołom wykorzystywać dzisiejsze produkty do budowania jutrzejszej przyszłości, a w miarę jak nasz globalny łańcuch dostaw przechodzi na czystą energię, wytyczamy ścieżkę, którą mogą podążać inne firmy” – powiedziała.
Zawartość z recyklingu
Według raportu, w 2021 roku Apple wprowadził certyfikowane przez firmę trzecią złoto z recyklingu, w oparciu o normę ISO 14021 dotyczącą etykietowania i reklamy środowiskowej. Podwoił się również w zakresie wykorzystania odzyskiwanego wolframu, pierwiastków ziem rzadkich i kobaltu. W sumie 45% użytych pierwiastków ziem rzadkich podlega recyklingowi.
Chociaż w produktach znajdowało się średnio 20% materiałów pochodzących z recyklingu, Apple zwiększyło wykorzystanie aluminium pochodzącego z recyklingu, a konkretnie do 59%. Wiele produktów, takich jak wszystkie iPady, Apple Watch Series 7, Apple Watch SE, MacBook Air, Mac mini oraz 14-calowe i 16-calowe MacBooki Pro, ma etui wykonane w 100% z aluminium pochodzącego z recyklingu.
Według raportu firma wykorzystuje własny złom aluminiowy, a teraz wykorzystuje aluminium poużytkowe ze złomu budowlanego i budowlanego.
A 30% cyny użytej w 2021 r. pochodzi z certyfikatu recyklingu, a nowe iPhone’y, iPady, AirPods i komputery Mac zawierają w 100% cynę z recyklingu przylutowaną do głównych płyt głównych.
„Odzyskiwanie większej ilości materiałów do wykorzystania w przyszłych produktach pomaga ograniczyć wydobycie” — czytamy w komunikacie prasowym. „Z zaledwie jednej tony metrycznej komponentów iPhone’a rozbitych przez boty recyklingowe Apple, firmy zajmujące się recyklingiem mogą odzyskać ilość złota i miedzi, które firmy zwykle wydobywają z 2000 ton wydobytych skał”.
Ostatecznie celem Apple jest stosowanie w swoich produktach wyłącznie materiałów odnawialnych lub nadających się do recyklingu. W raporcie stwierdzono jednak, że przeszkodą jest brak łatwo dostępnych opcji.
„Zespoły Apple wykonują pracę niezbędną do przeprowadzenia tej transformacji — pozyskują materiały pochodzące z recyklingu i odnawialne, budują nowe łańcuchy dostaw oraz zwiększają przejrzystość i identyfikowalność w branży” — napisano w raporcie. „Niektóre bariery, z którymi się stykamy, są pod naszą kontrolą, ale inne są poza bezpośrednią kontrolą Apple i wymagają pracy zespołowej”.
polityka reform
dystans Współtwórca i presja społecznaApple zaczyna również rozszerzać swoje możliwości naprawy. W raporcie stwierdzono, że w ciągu ostatnich trzech lat liczba punktów serwisowych z dostępem do części OEM, narzędzi i szkoleń prawie podwoiła się.
Obejmuje to 500 lokalizacji Apple Store, 5000 Autoryzowanych Serwisów Apple, 3000 niezależnych dostawców usług naprawczych, centra napraw z wysyłką, a od 2022 r. Naprawa samoobsługowa.
W raporcie stwierdzono, że Apple ułatwia również odblokowywanie urządzeń i dokonywanie napraw. IPhone ma teraz więcej jednostek, które można uratować, a wyświetlacze, baterie, aparaty, głośniki i urządzenia dotykowe można wymienić w iPhone 12 i iPhone 13. MacBook Air 2018 i nowsze modele mają elastyczny klej, aby umożliwić łatwą wymianę baterii.
Zauważyła, że firma koncentruje się również na ponownym użyciu i projektowaniu, aby przedłużyć żywotność produktu. W 2021 r. Apple wysłał 12,2 miliona urządzeń i akcesoriów do swoich nowych właścicieli do ponownego wykorzystania, jak czytamy w raporcie, „aby przedłużyć ich żywotność i zmniejszyć potrzebę wydobycia w przyszłości”.
„Wierzymy, że trwałe produkty są lepsze dla środowiska” – czytamy w raporcie. „Wierzymy również, że produkty, które zmniejszają potrzebę naprawy lub wymiany, zachęcają naszych klientów do powrotu do Apple. Projektujemy nasze produkty z myślą o tym celu.”
Więcej historii o producentach OEM
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.