Nissan Z ponownie startuje i po raz pierwszy w historii numer nie będzie już częścią jego nazwy.
We wtorek Nissan Z 2023 przełamał maskę silnikiem z turbodoładowaniem, najnowocześniejszą technologią i wyposażeniem bezpieczeństwa, manualną skrzynią biegów i konstrukcją odbicia.

2023 kwiecień Z
Znowu turbosprężarka
Model Z nie był wyposażony w fabryczną turbosprężarkę od generacji Z32 zbudowanej w latach 1990-1996, ale nowa generacja Z35 powróci do wymuszonego doładowania. Pod maską modelu Z znajduje się 3,0-litrowy silnik V-6 z dwoma turbodoładowanymi silnikami Nissana, który generuje moc 400 koni mechanicznych i moment obrotowy 350 funtów, a jego prędkość obrotowa wynosi 6800 obr./min. Jeśli to brzmi znajomo, to dlatego, że pracuje ten sam silnik Infiniti Q60 Czerwony Sport 400. 6-biegowa instrukcja obsługi z dopasowaniem prędkości obrotowej wrzeciona będzie standardem dla tych, którzy: #DajZmianę, natomiast 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów GTR– Takie jak łopatki zmiany biegów byłyby opcją. Nissan powiedział, że czas Z-0-60 mil na godzinę poprawił się o 15%, co powinno umieścić go w niskim zakresie 4 sekund.
2023 kwiecień Z
Z35 będzie pierwszym Nissanem z manualną skrzynią biegów z funkcją Launch Control, która będzie dostępna tylko w droższym modelu Performance zamiast w podstawowym modelu Sport. Każdy Z z automatyczną skrzynią biegów będzie miał Launch Control, a model Performance otrzyma mechaniczny tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Punktem wyjścia było aluminiowe przednie zawieszenie 370Z z podwójnymi wahaczami, ale Nissan poprawił geometrię, zwiększając kąt koła, aby poprawić stabilność na wprost. Z przodu dodano również wspornik wieży.
2023 kwiecień Z
Zmieniono również konfigurację aluminiowego, niezależnego, wielowahaczowego zawieszenia tylnego. Amortyzatory jednorurowe mają większą średnicę, co według Nissana zapewnia 20% redukcję siły tłumienia, co zmniejszy wpływ wstrząsów na nierówne powierzchnie. Według Nissana szersze opony przednie zwiększają przeciążenia przy maksymalnym pokonywaniu zakrętów w osi Z nawet o 13%. Nowy Z otrzymuje również wspomaganie elektryczne zamiast hydraulicznego wspomagania kierownicy.
Hamulce wracają z 370Z do Z35. Hamulce podstawowe mają średnicę 12,6 cala z przodu z zaciskami 2-tłoczkowymi i 12,1 cala z tyłu z zaciskami jednotłoczkowymi. Modele o wysokich osiągach zostały zmodernizowane do 14,0-calowych wirników z przodu i 13,8-calowych z tyłu z pomalowanymi na czerwono czterotłoczkowymi przednimi i dwutłoczkowymi tylnymi zaciskami.
Podobnie jak poprzedni Z, Generacja Z35 będzie jeździć na 18- lub 19-calowych kołach. Podstawowy Sport zmienia się w kwadratową konfigurację z aluminiowymi przednimi i tylnymi kołami 18×9 owiniętymi oponami Yokohama Advan Sport P245/45R18. Wyczynowe samochody będą jeździć na naprzemiennych, lekkich, kutych kołach 19×9,5 z przodu i 19×10 RAYS z oponami Bridgestone Potenza S007255/40R19 i tylnymi oponami 275/35/R19.
2023 kwiecień Z
2023 kwiecień Z
2023 kwiecień Z
Rzuć to w drodze powrotnej
Generacja Z35 patrzy w przeszłość, aby iść naprzód. Proporcje krzyczą tradycyjny samochód sportowy z długą maską i niskim dachem, który przechodzi w tylną klapę i krótki tył.
Ogólny projekt profilu przedniego i bocznego nawiązuje do lat 70-tych 240Z. Reflektory LED mają okrągły wygląd dzięki dwóm półokrężom, które tworzą światła do jazdy dziennej. Tył przypomina generację Z32 z lat 90. z poziomymi tylnymi światłami LED.
Modele wyczynowe mają tylny spojler, który dodaje nadciśnienia w celu zmniejszenia tylnego unoszenia, podczas gdy przedni spoiler dodaje podciśnienie.
2023 kwiecień Z
Wewnątrz Z35 wygląda jak nowoczesny 370Z. Modele sportowe są wyposażone w 12,3-cyfrowy zestaw wskaźników, 8-calowy system multimedialny z ekranem dotykowym Apple CarPlay i Android Auto oraz trzy analogowe wskaźniki na desce rozdzielczej zorientowanej na kierowcę. Model Performance zastępuje 8-calowy ekran dotykowy 9-calowym urządzeniem z nawigacją i dodaje 8-głośnikowy system audio Bose.
2023 kwiecień Z
Po raz pierwszy od Z32 w latach 90. model Z będzie dostępny z niebieskim lub czerwonym wnętrzem, a także ze standardową czarną opcją.
Proto Spec Special będzie ograniczony do 240 sztuk w USA i będzie wyposażony w żółte zaciski hamulcowe z logo Z, 19-calowe felgi RAYS z brązu, dźwignię zmiany biegów dostępną wyłącznie w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, żółte skórzane fotele z zamszowymi akcentami, drzwi z tkaniny wykończenia i żółte szwy w całej kabinie.
Każdy Z będzie standardowo wyposażony w technologię aktywnego bezpieczeństwa, w tym automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, ostrzeżenia o martwym polu, ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu i ostrzeżenia o ruchu poprzecznym z tyłu.
Nissan nie powiedział, ile będzie kosztował 2023 Z, kiedy trafi do dealerów wiosną przyszłego roku.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”