Zyski Nike (NKE) za pierwszy kwartał 2023 r.

Zyski Nike (NKE) za pierwszy kwartał 2023 r.

Kobieta kupuje buty w Nike Factory Store w Outlet Shops w El Paso w El Paso w Teksasie 26 listopada 2021 r.

Paweł Ratje | AFP | Obrazy Getty

nike W czwartek poinformował, że miał dobry pierwszy kwartał fiskalny pomimo problemów z łańcuchem dostaw, a także spadającej sprzedaży w Wielkich Chinach, trzecim co do wielkości rynku pod względem przychodów.

Ale akcje Nike spadły w handlu po godzinach, ponieważ firma opisywała problemy z nadmiernymi poziomami zapasów i drastycznymi krokami, jakie podejmuje, aby je zmniejszyć.

Nike i inni detaliści zmagają się z trudnościami w łańcuchu dostaw i zakłóceniami w zamykaniu sklepów związanych z Covid.

Podobnie jak inni detaliści, Nike zmaga się w ostatnich kwartałach z trudnościami w łańcuchu dostaw, takimi jak wyższe koszty frachtu i czas wysyłki.

Oto, co zrobiła firma Nike w pierwszym kwartale fiskalnym w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej przez analityków przeprowadzonej przez Refinitiv:

  • EPS: 93 centy wobec oczekiwanych 92 centów
  • Przychody: 12,69 mld USD wobec prognozowanych 12,27 mld USD

Z powodu terminów dostaw i rosnącego w tym roku popytu, sprzedawcy detaliczni zareagowali, zamawiając zapasy wcześniej niż zwykle. Gdy czas przeładunku zaczął szybko się poprawiać, dyrektor finansowy Nike Matthew Friend powiedział, że zwiększyło to zapasy.

Prezes Nike zauważył, że to, wraz z rosnącą niepewnością gospodarczą konsumentów, przyspieszyło działania promocyjne na całym rynku, zwłaszcza marek odzieżowych.

„W rezultacie doświadczamy nowego stopnia złożoności” – powiedział Friend w rozmowie z inwestorami w czwartek, dodając, że Nike będzie starać się zaopatrzyć w niektóre kieszenie „sezonowo spóźnionych produktów”, w szczególności odzieży.

Dyrektorzy Nike powiedzieli, że same zapasy w Ameryce Północnej wzrosły o 65% w porównaniu do zeszłego roku, co odzwierciedla połączenie opóźnionych dostaw w ciągu ostatnich dwóch sezonów i zamówień na wakacje, które mają się pojawić wcześniej niż planowano.

Zaowocowało to dostępnością towaru w kilku sezonach jednocześnie. Z tego powodu Friend powiedział: „Zdecydowaliśmy się wziąć te zapasy i zlikwidować je bardziej agresywnie, abyśmy mogli zaprezentować konsumentom najnowsze i najlepsze zapasy we właściwych miejscach”.

READ  Oszustwo związane z fałszywymi rachunkami telefonicznymi ma miejsce w Mississauga i Brampton

Firma Nike Inc. odnotowała dochód netto za trzy miesiące kończące się 31 sierpnia o 22%, do 1,5 miliarda dolarów, czyli 93 centy na akcję, w porównaniu do 1,87 miliarda dolarów, czyli 1,18 dolara na akcję rok wcześniej.

Przychody w tym okresie wzrosły o 4% do 12,7 mld USD w porównaniu z 12,2 mld USD rok wcześniej.

Ostatnio firma Nike zmieniła swoją strategię i chce sprzedawać swoje trampki i inne towary bezpośrednio klientom oraz ograniczać sprzedaż hurtową partnerów, takich jak Foot Locker. W czwartek firma poinformowała, że ​​jej sprzedaż bezpośrednia wzrosła o 8% do 5,1 miliarda dolarów, a sprzedaż marki cyfrowej wzrosła o 16%. Z drugiej strony sprzedaż hurtowa Nike wzrosła o 1%.

W pierwszym kwartale fiskalnym Nike podał, że jego zapasy wzrosły o 44% do 9,7 miliarda dolarów w bilansie w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, który według firmy był spowodowany problemami z łańcuchem dostaw i częściowo skompensowany silnym popytem konsumenckim.

Całkowita sprzedaż w Wielkich Chinach spadła o 16% do około 1,7 miliarda dolarów, w porównaniu do około 2 miliardów w poprzednim roku. Firma stanęła w obliczu zakłóceń w działalności w regionie, ponieważ zamknięcie Covid wpłynęło na jej działalność. Nike powiedział w poprzednim kwartale, że spodziewa się, że emisje w Wielkich Chinach wpłyną na jego działalność.

Tymczasem całkowita sprzedaż w Ameryce Północnej, największym rynku Nike, wzrosła o 13% do 5,5 miliarda dolarów w pierwszym kwartale fiskalnym, w porównaniu do około 4,9 miliarda dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku. Gigant sneakersów konsekwentnie twierdzi, że popyt konsumpcyjny, zwłaszcza na rynku amerykańskim, nie zmniejszył się pomimo inflacji.

Firma podała w czwartek, że spodziewa się wzrostu przychodów w drugim kwartale fiskalnym w niskim, dwucyfrowym tempie, w oparciu o silny popyt konsumencki, pomimo trudności w łańcuchu dostaw i kursach walutowych.

Przeczytaj zestawienie zysków firmy tutaj.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *