Prezes Joy McPhail zasugerował, że kultura firmy wymaga zmiany i nowego startu z kulturą bardziej „skoncentrowaną na ludziach”.
Promy BC są najbardziej ruchliwe w historii w pierwszym kwartale ruchu kołowego, a pas przed nimi nie wyglądał jak czysty żagiel dla rentowności w 2023 r. Na tyle, by uratować byłego dyrektora generalnego Marka Collinsa przed siekierą.
Podczas dorocznego walnego zgromadzenia BC Ferries w czwartek opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał, które wykazały, że usługa wygenerowała zysk w wysokości 7,9 miliona dolarów w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku podatkowego 2023 kończącego się 30 czerwca, częściowo dzięki najlepszemu pojazdowi. Policz w pierwszej ćwiartce. W tym samym czasie ubiegłego roku BC Ferries odnotował zysk w wysokości 4,7 mln USD. Ten zysk został osiągnięty pod nadzorem Collinsa. Prezes został zwolniony w zeszłym miesiącu.
W pierwszym kwartale tego roku po wszystkich drogach jeździło 2 449 798 pojazdów, o 42 procent więcej niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku, kiedy liczba ta wynosiła 1 720 848.
Powód zwolnienia Collinsa stał się bardziej widoczny w czwartek, gdy Joy MacPhail, prezes zarządu BC Ferry Services, zasugerował, że kultura firmy potrzebuje zmiany i nowego startu z jeszcze jednym „skoncentrowanym na ludziach”.
„Wiesz, przechodząc przez pandemię, wielu naszych pracowników musiało pracować w godzinach nadliczbowych i musiało wypełniać okresy dużego stresu w tym samym czasie, gdy sami lub w swoich rodzinach zmagali się z chorobą, i myślę, że jest to bezpieczne powiedzieć, że firma nie wzięła pod uwagę całego tego stresu na ludziach, którzy z nami pracują.
Od teraz mamy nadzieję, że BC Ferries postawi klientów na pierwszym miejscu” – powiedział MacPhail. „Aby postawić naszych klientów na pierwszym miejscu, musimy mieć pracowników, którzy czują się docenieni, mogą wychowywać swoje rodziny na tym, co zarabiają, są zdrowi i wystarczająco zdrowi, aby przychodzić do pracy” – powiedziała.
Tymczasowa dyrektor generalna Jill Charland powiedziała, że to był jej cel, kiedy awansowała na stanowisko.
„Skup się na naszych pracownikach, upewnij się, że ich poznaliśmy, upewnij się, że są podekscytowani, że codziennie przychodzą do pracy i chcą wybrać karierę w BC Ferries” – powiedziała. „Moim zdaniem to priorytet nr 1”.
McPhail wyjaśnił, że sytuacja w BC Ferries zmieni się, a to nie zakończyło się zmianą dyrektora generalnego. „Myślę, że wypowiadając się w imieniu całej naszej Rady Dyrektorów, jesteśmy przekonani, że nasza firma jest zaangażowana w nowe podejście do biznesu poprzez współpracę, słuchanie i chęć rozważenia wszystkich punktów widzenia, czego wynikiem jest usługa rozmówek, która stawia ludzi na pierwszym miejscu”. ” powiedziała.
McPhail powiedział, że priorytetami powinno być zaangażowanie na rzecz pojednania rdzennych mieszkańców, lepsza komunikacja ze społecznościami przybrzeżnymi, które są zależne od systemu promowego, lepsza komunikacja z ponad 5000 pracowników oraz skupienie się na zrównoważonym rozwoju i obniżeniu emisji gazów cieplarnianych.
Użytkownicy promów, którzy dostroili się w czwartek, aby upewnić się, że zarząd i tymczasowy dyrektor generalny rozumieją obecne problemy, jasno powiedzieli, że wzywają do poprawy, szczególnie jeśli chodzi o trasy na Wyspy Zatoki i Sunshine Coast.
Zwiększona ładowność, poprawiona niezawodność i lepsze statki na mniejszych i drugorzędnych gąsienicach były na szczycie wielu list życzeń.
Charland powiedział na spotkaniu, że obawy te zostały wysłuchane i że zajęcie się krótko- i długoterminowymi zdolnościami jest w porządku obrad i będzie częścią wprowadzenia firmy do hrabstwa w tym roku. „W perspektywie krótkoterminowej prowadzimy dyskusje, aby zobaczyć, co możemy zrobić w przyszłym lecie z hrabstwem” – powiedziała. „Chcemy znaleźć rozwiązanie”.
McPhail powiedział, że analiza i dyskusja nad nową wizją firmy rozpoczną się jesienią tego roku. Obejmie on, jak najlepiej poprawić obsługę na obciążonych drogach na Wyspach Zatoki Perskiej i Sunshine Coast.
„Rozpoczniemy silne ćwiczenia wśród wszystkich tych, którzy polegają na systemie promowym i są odpowiedzialni za upewnienie się, że system promowy jest częścią silnego ekonomicznego planu strategicznego”, powiedziała, dodając, że chodzi o równoważenie interesów ludzi którzy polegają na służbie z interesami gospodarczymi powiatu.
Charland powiedział, że przyszłość BC Ferries to poprawa ich relacji, pokazanie, że troszczą się o ludzi i pomaganie im w odzyskaniu sił po stresie ostatnich dwóch lat.
Powiedziała, że program kapitałowy firmy mający na celu wymianę statków i ulepszenie terminali został wznowiony po tym, jak został odsunięty podczas pandemii i będzie nadal zwiększał liczbę pracowników.
McPhail powiedział, że „solidne i profesjonalne” poszukiwania nowego dyrektora generalnego rozpoczęły się w tym tygodniu.
>>> Aby skomentować ten artykuł, napisz list do redakcji: [email protected]
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”