Zwiększone letnie podróże skłoniły WestJet i Air Canada do zwrócenia się o pomoc wolontariuszy

Zwiększone letnie podróże skłoniły WestJet i Air Canada do zwrócenia się o pomoc wolontariuszy

Wzrost liczby letnich podróży po kraju zmusił dwie największe kanadyjskie linie lotnicze do zwrócenia się do pracowników o pomoc wolontariuszom na lotniskach w przezwyciężaniu problemów związanych z zatrudnieniem – posunięcie to wywołuje sprzeciw związków.

W e-mailu do wszystkich pracowników WestJet opisał, jak szybki wzrost liczby pasażerów powoduje problemy operacyjne na wielu lotniskach, w tym na głównym lotnisku w Calgary.

Przeczytaj list z „narastającymi bólami regeneracyjnymi wymagającymi praktycznego szkolenia na pokładzie”, który obejmował otwarte zaproszenie dla każdego członka personelu do wolontariatu, aby pomóc gościom potrzebującym pomocy na wózku inwalidzkim na międzynarodowym lotnisku w Calgary.

W międzyczasie linie Air Canada potrzebowały dodatkowego personelu na lotnisku Pearson w Toronto, ponieważ „presja na partnerów lotniska wzrosła ponad ich możliwości, co doprowadziło do znacznej liczby odwołań lotów i utraty łączności” – czytamy w wewnętrznej notatce.

Na przełomie sierpnia i września ruch lotniczy osiągnął najwyższy poziom od początku pandemii. Rozwój biznesu ma kluczowe znaczenie dla branży lotniczej, która została zdewastowana na początku kryzysu, ponieważ wiele krajów wprowadziło ograniczenia dotyczące podróży międzynarodowych.

Branża nie jest odporna na wyzwania związane z zatrudnieniem, z jakimi boryka się wiele sektorów, ponieważ zaczynają rosnąć blokady; Linie lotnicze nadal borykają się ze zmieniającymi się ograniczeniami rządowymi, jednocześnie przestrzegając różnych protokołów dotyczących COVID-19 na krajowych i międzynarodowych lotniskach.

w Stanach Zjednoczonych, amerykańskie linie lotnicze I linie lotnicze Delta Poprosił również pracowników o wolontariat na lotniskach tego lata.

W Pearson w Toronto międzynarodowy proces przylotu może potrwać do trzech godzin, ponieważ pasażerowie są sprawdzani przez agentów Canada Border Services i Public Health Canada, zbierają torby i ewentualnie poddają się testowi na COVID-19.

„Wraz z ulepszaniem technologii udostępniania i przeglądania dokumentów dotyczących szczepionek, pasażerowie czują się bardziej komfortowo dzięki nowemu procesowi i zmianom w procedurach ochrony granic opartych na szczepionkach, mamy nadzieję na dalszą poprawę warunków oczekiwania na stacjach” – powiedział rzecznik Pearson w e-mailu. oświadczenie, podkreślając Inne kroki w celu zmniejszenia opóźnień.

READ  Raport: Popyt na wynajem w Kanadzie nadal przewyższa podaż

Zarzuty Unii

Jednak wiele związków radzi swoim członkom unikanie wolontariatu z kilku powodów.

CUPE, które reprezentuje stewardesy w WestJet, odmówiło komentarza. Jednak w liście członkowie poinformowali, że „firma prosi o zapewnienie bezpłatnej, ochotniczej i bezpłatnej siły roboczej. To jest nie do przyjęcia”.

Stowarzyszenie Pilotów Linii Lotniczych, które reprezentuje pilotów WestJet, również odmówiło komentarza. Ale w liście do członków podkreśliła, że ​​„jeśli doznasz obrażeń podczas wykonywania tej pracy, możesz nie być objęty ubezpieczeniem od niepełnosprawności”.

Unifor, który reprezentuje agentów obsługi klienta dla każdej z dwóch głównych linii lotniczych w Kanadzie, powiedział, że jego członkowie byli niezadowoleni z wezwania ochotników i że związek nie był zadowolony z braku jakichkolwiek ostrzeżeń lub zaawansowanych zabezpieczeń.

„Weź grupę pracowników, którzy są już bardzo zestresowani rodzajem operacji, liczbą pasażerów, liczbą dodatkowych operacji, które zostały podjęte z powodu COVID w celu podróży – a następnie dodaj te elementy, które nie są ”, powiedział Leslie Dias, dyrektor linii lotniczych w Unifor.

Podczas pandemii firma WestJet zdecydowała się zlecić pracę agentom obsługi gości, którzy będą pomagać pasażerom potrzebującym wózków inwalidzkich, asystować przy kioskach odprawy i koordynować składy.

Dias powiedział, że wykonawca ma trudności z zapewnieniem wystarczającej liczby pracowników, dlatego ogłoszono wezwanie do ochotników.

Po wykonaniu ponad 700 lotów dziennie w 2019 r. WestJet latał co najmniej 30 dni podczas pandemii. Obecnie codziennie odbywa się ponad 400 lotów.

„WestJet, podobnie jak w całej Kanadzie i wielu branżach, boryka się z bieżącymi problemami związanymi z wyzwaniami związanymi z rekrutacją pracowników w wyniku COVID-19” – powiedział rzecznik firmy Morgan Bell w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną.

„Ponieważ WestJet chce się ożywić, nadal pracujemy nad aktywnym wycofywaniem i zatrudnianiem w całej firmie, z obecnymi oczekiwaniami, że do końca roku osiągniemy 9 000 w pełni przeszkolonych WestJetterów, czyli ponad dwukrotnie więcej niż mieliśmy wcześniej. w naszym najniższym punkcie” – powiedziała. Podczas epidemii przez około pięć miesięcy.

READ  Wall Street Bank przewiduje koniec złotej ery - RT Business News

Air Canada poinformowała, że ​​poprosiła tylko wydział wynagrodzeń o pomoc wolontariatu na lotnisku Pearson.

Unifor powiedział, że przewoźnikowi brakuje pracowników, ponieważ firma nie miała wystarczającej zdolności szkoleniowej, aby pomieścić wezwany personel i nie była w stanie zorganizować na czas przepustek do obszarów o ograniczonym dostępie.

Tysiące pracowników linii lotniczych straciło pracę, otrzymało urlop lub obniżono płace w zeszłym roku, mimo że linie lotnicze sprowadzają pracowników z powrotem wraz ze wzrostem aktywności podróżniczej.

Urzędnicy na lotnisku Pearson w Toronto twierdzą, że starają się zmniejszyć opóźnienia i czas oczekiwania, przywracając procedurę połączeń międzynarodowych z powrotem do połączeń krajowych, pomagając niektórym podróżnym z zagranicy, którzy później przesiadają się do Kanady, szybciej załatwić formalności celne i udać się bezpośrednio do ich lokalizacji. następny lot. (Frank Jean/The Canadian Press)

Powrót personelu

Według firmy Unifor w WestJet wezwano agentów obsługi klienta. Jednak wielu pracowników na innych stanowiskach pozostaje bez pracy, w tym około 500 pilotów korzystających z urlopów.

Air Canada poinformowało, że od zeszłej wiosny nieprzerwanie odwołuje swoich pracowników, w tym ponad 5000 w lipcu i sierpniu.

Rick Erickson, niezależny analityk lotniczy z Calgary, powiedział, że prośba o wolontariuszy jest „nadzwyczajnym” wydarzeniem w branży. Powiedział jednak, że nie jest niespodzianką, że o wiele łatwiej jest zwolnić siłę roboczą niż ją odbudować.

Linie lotnicze muszą przekwalifikować pracowników, zabezpieczyć ważne certyfikaty i poświadczenia bezpieczeństwa, a także znaleźć nowych pracowników.

Erickson powiedział, że zauważył dyrektora generalnego WestJet, Eda Simsa, pomagającego przy stanowisku odprawy w Calgary w ostatnich tygodniach, a aktywność pasażerów w tym roku osiągnęła szczyt.

„Szczerze mówiąc, to był najtrudniejszy czas w historii lotnictwa cywilnego; nigdy nie widzieliśmy, by skończyło się coś w pobliżu 90 procent twoich dochodów”, powiedział Ericsson, zauważając, że linie lotnicze nadal muszą bacznie przyglądać się swoim finansom.

Ed Sims, dyrektor generalny WestJet, pojawia się w siedzibie linii lotniczej w Calgary. W ostatnich tygodniach pomagał przy stanowisku odprawy na lotnisku w Calgary. (Kyle Bucks/CBC)

Zwracanie się do pracowników o wolontariat nie jest nielegalne, mówi Sarah Cowdry, prawnik ds. pracy w Bow River Law LLP w Calgary, ale rodzi to kilka pytań.

„Niezależnie od tego, czy jest to sprawiedliwe, czy nie iw jakiej sytuacji stawia pracowników, jeśli zdecydują się nie zgłaszać na ochotnika, będzie to dotyczyć mnie z prawnego punktu widzenia” – powiedział Coderre.

READ  Bank Kanady podniósł referencyjną stopę procentową do 1,5%, wskazując na kolejne podwyżki

Air Canada operuje obecnie na poziomie około 35-40 procent swojej przepustowości w 2019 r., ale powiedział, że jednym z jasnych punktów na horyzoncie są rezerwacje na ferie zimowe pod koniec tego roku i na początku 2022 roku.

„Patrząc na słoneczne rynki rozrywki, jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do naszego powrotu do zdrowia” – powiedział w e-mailu rzecznik firmy. „Obecnie obserwujemy wzrost popytu powyżej poziomów z 2019 r.”

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *