Na tym sztucznie pokolorowanym obrazie radarowym z misji Copernicus Sentinel-1 pokazano Kanał Północny, pomiędzy Irlandią Północną a Szkocją.
Powiększ, aby obejrzeć ten obraz w pełnej rozdzielczości, lub kliknij kółka, aby dowiedzieć się więcej.
Kanał Północny to cieśnina łącząca Morze Irlandzkie z północnym Oceanem Atlantyckim. W najwęższym miejscu ma około 22 km szerokości.
Ten obraz o podwójnej polaryzacji łączy informacje z poziomych i pionowych impulsów radarowych. Ta technika przetwarzania pomaga rozróżnić różne typy powierzchni, zapewniając w ten sposób szczegółowe informacje.
Tutaj większość terenu jawi się w żywych odcieniach zieleni i żółci, a obszary zabudowane wydają się znacznie jaśniejsze niż otaczające je obszary. Woda wyraźnie odbija się w różnych odcieniach błękitu.
Surowe szkockie wybrzeże po prawej stronie jest przerywane kilkoma zatoczkami, w tym dużą zatoką Firth of Clyde, małą wyspą Ailsa Craig u jej ujścia i dużą wyspą Arran pośrodku.
Glasgow to największe miasto w Szkocji, co widać jako jaśniejszy obszar w prawym górnym rogu zdjęcia. Położone jest nad rzeką Clyde, około 30 km od jej ujścia na zachodnim wybrzeżu Oceanu Atlantyckiego. Wyżyny są częściowo widoczne w górnej części zdjęcia.
Wiele jezior zabarwia obraz na jaskrawy błękit, zarówno w Szkocji, jak i Irlandii Północnej. Największe jezioro na zdjęciu ma powierzchnię około 400 kilometrów kwadratowych i nazywa się Lough Neagh, które znajduje się około 30 kilometrów na zachód od Belfastu, stolicy Irlandii Północnej. Miasto leży nad rzeką Lagan, przy wejściu do jeziora Belfast Loch, największej zatoki na irlandzkim wybrzeżu.
W prawym dolnym rogu wyspa Man wyróżnia się na tle błękitnych wód Morza Irlandzkiego.
Charakterystyczne wzory fal można łatwo dostrzec, ponieważ sygnał radarowy jest bardzo wrażliwy na zmiany szorstkości wody. Na tym zdjęciu spokojne wody wydają się ciemniejsze, a wzburzone morza jaśniejsze.
Ponieważ pomiary fal z boi i statków są ograniczone, obrazy radarowe z satelitów mogą pomóc w przewidywaniu fal oceanicznych. Możliwość przewidywania ich ruchu może przynieść korzyści marynarzom, budowniczym portów, wiertaczom i rolnikom przybrzeżnym.