Zestaw słuchawkowy Meta był jednym z najbardziej poszukiwanych od czasu jego wprowadzenia na rynek. Podczas gdy Meta zaprojektowała zestaw słuchawkowy przede wszystkim dla użytkowników, aby mogli doświadczyć Metaverse, urządzenie do noszenia jest również popularne do innych zastosowań, takich jak gry.
Meta Quest Pro to gogle rzeczywistości mieszanej opracowane przez Reality Labs, oddział Meta Platforms. Zaprezentowany 11 października 2022 r., jest to wysokiej klasy zestaw słuchawkowy przeznaczony do aplikacji rzeczywistości mieszanej i wirtualnej, skierowany do użytkowników biznesowych i entuzjastów.
Zgodnie z oczekiwaniami gry są nadal głównym zastosowaniem tych zestawów słuchawkowych, a następnie zastosowania w przedsiębiorstwach, takie jak monitorowanie w fabrykach za pomocą funkcji rozszerzonej rzeczywistości (AR).
Pomimo ich popularności globalna sprzedaż słuchawek nie osiągnęła oczekiwanych wysokich poziomów. Według narzędzia do śledzenia modeli XR firmy Counterpoint Research, rozszerzona globalna rzeczywistość Dostawy zestawów słuchawkowych (obejmujących rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość) spadły o 33% rok do roku w pierwszym kwartale 2023 r.
Z badań wynika, że konsumenci tracą zainteresowanie rynkiem XR. Jest tego kilka powodów, z których głównym jest przystępność cenowa słuchawek. Te słuchawki są bardzo drogie i dla wielu niedostępne. Chociaż istnieją tańsze wersje, konsumenci wciąż nie są przekonani, że są one przydatne do pracy i nauki.
W rzeczywistości wydajność nowej generacji Sony PSVR2 (PlayStation VR2), wraz z obniżką ceny Quest 2 przez Meta, uratowały światowy rynek przed jeszcze ostrzejszym spadkiem.
Zestaw słuchawkowy Meta był również najlepiej sprzedającą się globalną marką zestawu słuchawkowego XR w pierwszym kwartale 2023 r., a Quest 2 był najlepiej działającym zestawem słuchawkowym VR od dłuższego czasu. Seria Quest została sprzedana łącznie w ponad 20 milionach sztuk od pierwszego kwartału 2023 roku, a Quest 2 dostarczył 18 milionów sztuk. Quest 2 nadal sprzedaje się stosunkowo dobrze i utrzymuje dynamikę, ponieważ Meta pracuje nad tym, aby zestaw słuchawkowy był bardziej przystępny cenowo, obniżając jego cenę po podwyżkach cen w zeszłym roku. obok, Meta ogłosiła, że Quest 3 ukaże się jeszcze w tym rokuco ma jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż i przeniesienie z sukcesu Quest 2.
Jednak udział w dostawach Meta spadł do 49% w pierwszym kwartale 2023 r., najniższym poziomie od czasu premiery Quest 2 w czwartym kwartale 2020 r. Spadek ten był wynikiem długo oczekiwanej premiery przez Sony backendu PSVR 2016. Nowo otrzymane duże zainteresowanie ze strony użytkowników marki gier wideo bazy, co dało Sony drugie miejsce w pierwszym kwartale 2023 r. z udziałem w rynku na poziomie 32%. Poza tym PSVR2 dostarczyło 1,2 razy więcej graczy niż jego poprzednik w pierwszym kwartale od premiery.
Oprócz zestawów słuchawkowych Meta i Sony PSVR2 udział w rynku obejmował Pico i DPVR. Te dwie marki zajęły trzecie i czwarte miejsce z udziałem w rynku wynoszącym odpowiednio 7% i 6%. Podczas gdy wyniki Pico poprawiły się wcześniej po przejęciu przez firmę macierzystą TikTok, ByteDance, brak atrakcyjnych zastosowań konsumenckich i ograniczona jakość treści doprowadziły do 38% spadku dostaw w pierwszym kwartale 2023 r.
Wielkość przesyłek DPVR zależy głównie od partnerów biznesowych, z którymi firma nawiązała silne relacje. Partnerzy ci regularnie składają zamówienia na kilka tysięcy sztuk. Jednak opóźnienia w zamówieniach od partnerów z sektora edukacji doprowadziły do 40% spadku dostaw DPVR w pierwszym kwartale 2023 r.
W tej chwili rok 2023 to rok premiery kolejnej generacji okularów wirtualnej rzeczywistości. Sony PSVR2, DPVR E4 i HTC Vive XR Elite to jedne z godnych uwagi premier w tym roku. Dzięki zaawansowanej technologii i funkcjom te słuchawki kosztują około 500 USD lub więcej, co może negatywnie wpłynąć na ich potencjalną sprzedaż. Będzie to również zależeć od tego, jaką wartość konsumenci postrzegają jako zestaw słuchawkowy VR.
Jedną z nowości na rynku będzie Vision Pro od Apple. Zestaw słuchawkowy wyznaczył nową, wyższą poprzeczkę dla konsumenckich urządzeń XR, choć za cenę wyższą, niż większość ludzi może sobie na to pozwolić. Jednak Apple przyćmi rynek przed faktyczną premierą Vision Pro.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.