Omar Marquez | Lekka rakieta | Obrazy Getty
Akcje spotify Środa wypadła po ogłoszeniu przez firmę Zyski za I kwartał 2022 r..
Akcje spadły po południu o 11% w związku z trudnym sezonem zysków dla spółek technologicznych.
Oto kluczowe liczby:
- Zysk na akcję: 21 eurocentów za stratę 24 centów na Refinitiv
- Przychody: 2,66 miliarda euro, w porównaniu do 2,62 miliarda euro na Refinitiv
Firma, która dużo zainwestowała w swoją działalność podcastową i stara się zwiększyć reklamę w przestrzeni, podała, że przychody z reklam osiągnęły 282 mln euro. Stanowiło to 11% jej całkowitych przychodów, co według firmy było największym pierwszym kwartałem w historii segmentu. Jednak według FactSet nie spełnił oczekiwań analityków na poziomie 304,1 mln euro przychodów z reklam.
Spotify zakończył kwartał ze 182 milionami płacących subskrybentów, co oznacza wzrost o 15% rok do roku, ale poniżej pierwotnego poziomu Oczekiwania 183 mln. Firma poinformowała, że wyjście z Rosji doprowadziło do utraty 1,5 miliona abonentów. Przychody z subskrypcji wzrosły do 2,38 mld euro, co oznacza wzrost o 23% rok do roku.
Spotify osiągnął 422 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie, czyli MAU, w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 19% rok do roku i przekraczając 4 miliony wskazówek. Zgodnie z konsensusem FactSet, przewyższa również oczekiwania analityków.
Spotify miał 4 miliony podcastów na swojej platformie na koniec kwartału, w porównaniu z 3,6 miliona w czwartym kwartale 2021 roku. Wzrost liczby jednostek MAU uczestniczących w podcastach nadal przewyższał całkowity wzrost MAU, podczas gdy udział podcastów w całkowitej Firma poinformowała, że godzin konsumpcji, a na podium osiągnął rekordowy poziom.
Spotify powiedział, że w marcu, kiedy nastąpiła krótka awaria, która spowodowała automatyczne wylogowanie użytkowników z platformy, około 3 miliony użytkowników prawdopodobnie utworzyło nowe konta, aby się ponownie zalogować. Firma poinformowała, że w kwietniu, miesiąc po awarii. , zobaczyłem odwrócenie tej korzyści.
Spotify spodziewa się opublikować 428 milionów MAU w drugim kwartale, co odzwierciedla stratę z zamknięcia działalności w Rosji, a także całkowite odwrócenie marcowej przewagi przestojów. Firma spodziewa się, że łączna liczba płatnych abonentów sięgnie 187 mln.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”