Producent samolotów zwiększył produkcję Max do 19 miesięcznie w trzecim kwartale, w porównaniu z 16 miesięcznie w poprzednim kwartale. Firma dodała, że „kontynuuje postęp w kierunku produkcji 31 miesięcznie na początku 2022 roku”.
Ale dla Boeinga wciąż czaiły się inne problemy. Przywrócenie normalności produkcji zarówno Maxa, jak i Dreamlinera jest kluczem do wyjścia Boeinga z kryzysu związanego z podróżami lotniczymi wywołanego wirusem Covid – a wieści o Dreamlinerze nie są dobre.
Boeing poinformował w środę, że ograniczył produkcję 787 Dreamlinera do zaledwie dwóch miesięcznie, drastycznie w porównaniu do pięciu miesięcznie, które produkował na początku roku. Firma ujawniła również, że 105 z jej Dreamlinerów zostało ukończonych, a nie dostarczonych, co jest istotne, ponieważ firma uzyskuje większość przychodów z linii lotniczych w momencie dostawy.
Dyrektor generalny Boeinga, Dave Calhoun, powiedział, że wierzy, że firma ma „jasną linię wzroku na kolejne kroki”, aby uzyskać zgodę Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) na wznowienie dostaw Dreamlinera, i że większość problemów „jest dla nas w lusterku wstecznym Dodał jednak, że nie jest pewne, kiedy dostawy zostaną wznowione.
Linie lotnicze nie potrzebują również długodystansowych samolotów szerokokadłubowych, takich jak Dreamliner – które są wykorzystywane głównie do lotów międzynarodowych – ponieważ pandemia nadal dotyka wielu podróży zagranicznych. Dlatego oprócz pracy nad uzyskaniem zgody Federalnej Administracji Lotnictwa, Boeing negocjuje z klientami, kiedy przyjmą samoloty, które mają na zamówienie.
Problemy Boeinga z Maxem też nie są całkowicie za tym.
Firma ma 370 737 samolotów Max gotowych do dostawy, chociaż dostawy wznowiono pod koniec ubiegłego roku. Miał pod ręką 450 takich samolotów, kiedy Federalna Administracja Lotnictwa zgodziła się na wznowienie lotów pasażerskich w zeszłym roku i spodziewała się, że połowa z nich zostanie dostarczona do końca 2021 roku. Ale obecnie Boeing prawdopodobnie nie osiągnie tego celu, a jego nowym celem jest dostarczyć „większość” samolotów do końca 2021 roku. rok 2022.
Chiny nadal nie zgodziły się na transport tam pasażerów. Prawie jedna trzecia samolotów znajdujących się na wyposażeniu Boeinga jest skierowana do Chin.
Ogólnie rzecz biorąc, firma odnotowała bazowy dochód operacyjny w wysokości 59 mln USD. To znacznie mniej niż 755 milionów dolarów, które zarobiła w drugim kwartale, ale znacznie więcej niż 754 miliony dolarów, które straciła rok wcześniej. Skorygowana strata netto za kwartał wyniosła 350 mln USD, mniej niż oczekiwali analitycy.