Zarobki Boeinga: problemy z Boeingiem 737 Max są coraz lepsze, ale pojawia się wiele innych problemów

Producent samolotów zwiększył produkcję Max do 19 miesięcznie w trzecim kwartale, w porównaniu z 16 miesięcznie w poprzednim kwartale. Firma dodała, że ​​„kontynuuje postęp w kierunku produkcji 31 ​​miesięcznie na początku 2022 roku”.

To dobra wiadomość dla Maxa, który był Uziemiony na 20 miesięcy W kolejnych latach 2019 i 2020 dwa wypadki w którym zginęło 346 osób. On był zgodził się latać Podróżują po USA pod koniec zeszłego roku i są teraz w służbie w większości części świata z wyjątkiem ChinyJest to duży rynek podróży lotniczych.

Ale dla Boeinga wciąż czaiły się inne problemy. Przywrócenie normalności produkcji zarówno Maxa, jak i Dreamlinera jest kluczem do wyjścia Boeinga z kryzysu związanego z podróżami lotniczymi wywołanego wirusem Covid – a wieści o Dreamlinerze nie są dobre.

W lipcu wstrzymano następnie dostawy 787 Dreamlinerów Wykrywanie kadłuba Nie spełniał dokładnych standardów określonych przez Federalną Administrację Lotnictwa. Problem nie wystarczył dla samolotów już operujących na ziemi, ale spowodował awarię Drugi przystanek w dostawach mniej niż rok.

Boeing poinformował w środę, że ograniczył produkcję 787 Dreamlinera do zaledwie dwóch miesięcznie, drastycznie w porównaniu do pięciu miesięcznie, które produkował na początku roku. Firma ujawniła również, że 105 z jej Dreamlinerów zostało ukończonych, a nie dostarczonych, co jest istotne, ponieważ firma uzyskuje większość przychodów z linii lotniczych w momencie dostawy.

Dreamliner problemy z jakością Spowoduje to łącznie nieprzewidziane koszty w wysokości 1 miliarda dolarów. W zeszłym kwartale zaksięgował 183 miliony dolarów z tych kosztów.

Dyrektor generalny Boeinga, Dave Calhoun, powiedział, że wierzy, że firma ma „jasną linię wzroku na kolejne kroki”, aby uzyskać zgodę Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) na wznowienie dostaw Dreamlinera, i że większość problemów „jest dla nas w lusterku wstecznym Dodał jednak, że nie jest pewne, kiedy dostawy zostaną wznowione.

Linie lotnicze nie potrzebują również długodystansowych samolotów szerokokadłubowych, takich jak Dreamliner – które są wykorzystywane głównie do lotów międzynarodowych – ponieważ pandemia nadal dotyka wielu podróży zagranicznych. Dlatego oprócz pracy nad uzyskaniem zgody Federalnej Administracji Lotnictwa, Boeing negocjuje z klientami, kiedy przyjmą samoloty, które mają na zamówienie.

Problemy Boeinga z Maxem też nie są całkowicie za tym.

Firma ma 370 737 samolotów Max gotowych do dostawy, chociaż dostawy wznowiono pod koniec ubiegłego roku. Miał pod ręką 450 takich samolotów, kiedy Federalna Administracja Lotnictwa zgodziła się na wznowienie lotów pasażerskich w zeszłym roku i spodziewała się, że połowa z nich zostanie dostarczona do końca 2021 roku. Ale obecnie Boeing prawdopodobnie nie osiągnie tego celu, a jego nowym celem jest dostarczyć „większość” samolotów do końca 2021 roku. rok 2022.

Chociaż firma również dostała Prośba #%s W przypadku samolotu 679 Max od zakończenia okresu wejścia na mieliznę, nie zrekompensowało to ponad 1000 zamówień anulowanych na samolot od czasu wejścia na mieliznę.

Chiny nadal nie zgodziły się na transport tam pasażerów. Prawie jedna trzecia samolotów znajdujących się na wyposażeniu Boeinga jest skierowana do Chin.

Czy dziesięć lat później Boeing 787 Dreamliner nadal jest snem, a nie koszmarem?
Boeing otrzymał również 185 milionów dolarów opłat za najnowsze wydania programu kapsuł kosmicznych Starliner, których celem było zabranie astronautów i prawdopodobnie turystów kosmicznych na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Firma ujawniona w sierpniu Problemy z systemem płatności Gorzej niż początkowo przewidywano, co stawia na horyzoncie kolejne duże opóźnienie. bezzałogowy drugi orbital podróż testowa Firma poinformowała, że ​​jest to spodziewane w połowie 2022 roku.

Ogólnie rzecz biorąc, firma odnotowała bazowy dochód operacyjny w wysokości 59 mln USD. To znacznie mniej niż 755 milionów dolarów, które zarobiła w drugim kwartale, ale znacznie więcej niż 754 miliony dolarów, które straciła rok wcześniej. Skorygowana strata netto za kwartał wyniosła 350 mln USD, mniej niż oczekiwali analitycy.

Akcje Boeing (licencjackie), składnik Dow Jones, był nieznacznie niższy w handlu wczesnym popołudniem

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *