Według nowych statystyk agencji ratingowej Nielsen z lipca 2023 r., po raz pierwszy łączny udział telewizji nadawczej i kablowej spadł poniżej 50% całego wykorzystania telewizji w Stanach Zjednoczonych.
Tymczasem usługi przesyłania strumieniowego, od Netflix po YouTube, odpowiadały za 38,7% całego korzystania z telewizji w USA – jak dotąd największy udział.
W porównaniu do ubiegłego roku udział nadawania wzrósł z 31,5% do 38,7%, udział telewizji kablowej spadł z 34,4% do 29,6%, a nadawanie skurczyło się z 21,6% do stałego poziomu 20%.
Najlepszymi streamerami były YouTube (9,2%), Netflix (8,5%), Hulu (3,6%) i Amazon Prime (3,4%). 11,6% korzystania z telewizji przypadło na „inne” – tj. granie w gry wideo, odtwarzanie płyt Blu-ray/DVD i niezmierzone usługi VOD.
Ponieważ przerwy w kablach nadal poważnie wpływają na starsze media, najczęściej przesyłane strumieniowo tytuły to „Suits” w serwisie Netflix i „Bluey” w usłudze Disney +. Ten pierwszy był oglądany przez prawie 18 miliardów minut, podczas gdy znacznie krótsze odcinki „Bluey” trwały ponad 5 miliardów minut.
Szacunki Nielsena uwzględniają wykorzystanie telewizorów przez konsumentów w USA, w tym telewizorów podłączonych do Internetu, i dlatego nie uwzględniają pełnego wpływu transmisji strumieniowej, która występuje również w dużym stopniu na laptopach, tabletach i telefonach.
źródło: Nielsena
„Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu.”