Dlaczego gry są postrzegane jako korporacyjne wejście do metaverse?
Dla większości konglomeratów oprogramowania i mediów społecznościowych na całym świecie metaverse jest kolejnym krokiem w ewolucji Internetu. Chociaż może mieć różne definicje, najprostszym wyjaśnieniem dla metaverse jest to, że jest to wirtualny świat, w którym mogą wchodzić w interakcje internetowe awatary lub tożsamości.
Oznacza to, że zamiast tylko oglądać lub słuchać treści online, ludzie mogą znajdować się w świecie online, tworząc treści w czasie rzeczywistym dla innych, jednocześnie doświadczając tego samego.
Gry są jedną z pierwszych i głównych aplikacji do tego celu. Na przykład gry, w których gracze mogą dołączać do graczy z innych części świata online, będą ewoluować, by stać się bardziej interaktywne. Zamiast wybierać z zestawu gotowych postaci, gracze mogą zdecydować się na zbudowanie własnych awatarów, które wyglądają tak jak oni.
Co więcej, można to skalować, aby budować społeczności, przestrzenie handlowe, sklepy i centra handlowe, w których awatary stworzone przez ludzi w ich grach mogą być używane do odkrywania lub kupowania rzeczy w zaciszu własnego domu. Jednak aby to zadziałało, metaverse zbudowany przez różne firmy i konglomeraty mediów społecznościowych musi być interoperacyjny.
Drugim głównym zastosowaniem będzie branża sportowa i rozrywkowa na żywo. Te dwie branże zrobiły pierwszy krok w metawszechświecie, używając słuchawek i urządzeń opartych na wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości do transmisji wydarzeń sportowych, a także teledysków i filmów.
Dlaczego przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft jest tak dużym impulsem dla metaverse?
Microsoft od dłuższego czasu stara się zostać głównym graczem w branży gier. Mimo że zawiera konsolę Xbox, nie zdołał przeniknąć obszaru interaktywnego oprogramowania do gier, podobnie jak niektóre inne firmy, takie jak Zynga, która została przejęta przez Take-Two Interactive, producenta Grand Theft Auto.
Wraz z przejęciem Activision Blizzard firma będzie miała własne gry, takie jak Call of Duty, Warcraft, Candy Crush, Tony Hawk, Diablo, Overwatch i inne. Chociaż te gry będą dostępne na konsoli Xbox, można je dalej modyfikować, aby umożliwić graczom wejście do wirtualnego świata metaverse z pomocą Hololens Microsoftu.
Portal społecznościowy Facebook, która od października ubiegłego roku zmieniła nazwę na Meta, pracuje również nad wirtualnym światem, w którym użytkownicy różnych platform mogą tworzyć awatary i wchodzić w interakcje z różnymi innymi postaciami i przestrzeniami komercyjnymi.
Chociaż firma ma również gry na swojej platformie, do tej pory skupiała się na tworzeniu mediów społecznościowych i miejsc pracy, które przetrwają bez względu na to, gdzie dana osoba się znajduje.
Mając Activision Blizzard po swojej stronie, Microsoft będzie mógł zwiększyć swoją obecność w tej dziedzinie, ekstrapolując wnioski wyciągnięte z platformy do gier również na innych użytkowników, powiedział ekspert branżowy.
wiadomości | Kliknij, aby uzyskać najlepsze wyjaśnienie dnia w swojej skrzynce odbiorczej
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.