Wydarzenie Apple WWDC pokaże, czy może być siłą w branży AI

Wydarzenie Apple WWDC pokaże, czy może być siłą w branży AI

(Bloomberg) — Konferencja programistów firmy Apple Inc. będzie obejmować… W poniedziałek zapadła decyzja, czy producent iPhone’a może stać się głównym graczem w rozwijającej się dziedzinie sztucznej inteligencji, co stanowiło decydujący moment dla firmy zmuszonej do przystosowania się do nowej ery.

Chociaż Apple był pionierem w dziedzinie sztucznej inteligencji, którą wykorzystywał w przetwarzaniu obrazu, funkcjach zdrowotnych i cyfrowym asystencie Siri, obecnie jest postrzegany jako maruder — zwłaszcza odkąd ChatGPT i inne najnowocześniejsze technologie weszły na scenę w ostatnie kilka lat.

W tym kontekście Apple obiecuje zaprezentować swoje możliwości w zakresie sztucznej inteligencji podczas przemówienia na dorocznej konferencji Worldwide Developers Conference, która rozpoczyna się o 10:00 czasu kalifornijskiego. Osoby zaznajomione z tą sprawą twierdzą, że firma wdroży zestaw funkcji, które nazywa Apple Intelligence.

Choć Apple wypuściło Siri w 2011 roku, jej technologia głosowa szybko wyprzedziła Alexę firmy Amazon.com Inc i Asystenta Google firmy Alphabet Inc. Sztuczna inteligencja wykonała kolejny krok dzięki rozwiązaniu ChatGPT OpenAI pod koniec 2022 r. oraz konkurencyjnym usługom Google i Microsoft Corp. i Meta Platforms Inc. Oraz inne w 2023 r.

Zwiększa to presję: Samsung Electronics — największy konkurent Apple w dziedzinie smartfonów — na początku tego roku zintegrował w swoich urządzeniach funkcje Google AI.

Przejście na sztuczną inteligencję to ogromna szansa dla Apple, jeśli uda mu się udoskonalić swoją technologię i dogonić konkurencję. Systemy operacyjne oparte na sztucznej inteligencji zmienią sposób, w jaki ludzie gromadzą informacje, tworzą i edytują treści oraz poruszają się po swoich urządzeniach.

Podczas wydarzenia Apple pokaże, w jaki sposób włącza funkcje sztucznej inteligencji do swoich kolejnych aktualizacji oprogramowania: iOS 18, iPadOS 18 i macOS 15. Firma planuje także potężniejszą wersję Siri.

Apple Intelligence skoncentruje się na dostarczaniu użytkownikom większej ilości informacji, gdy będą ich potrzebować. Obejmuje to podsumowujące powiadomienia, wiadomości tekstowe i e-maile; Kompiluj notatki ze spotkań; Transkrypcja notatek głosowych; A nawet twórz niestandardowe emoji. Oprogramowanie będzie także w stanie sortować e-maile i kategoryzować je według kategorii.

READ  Subaru ujawnia ceny gamy BRZ na rok 2024

Apple pracuje również nad własnymi dużymi modelami językowymi – technologią stojącą za usługami w stylu ChatGPT – ale osoby zaznajomione z tą dziedziną twierdzą, że nie są to wystarczające postępy w tym obszarze. Planuje więc ogłosić partnerstwo z OpenAI w celu dostarczenia Apple oprogramowania chatbota.

Apple ma jedną zasadniczą zaletę, zagłębiając się w sztuczną inteligencję: ogromną liczbę lojalnych konsumentów. Może to pomóc w odniesieniu sukcesu sztucznej inteligencji firmy nawet bez postępu w zakresie dużych modeli językowych, powiedział analityk Bernsteina, Tony Sacconaghi.

„Ma bardzo silną bazę konsumentów, dla której może służyć jako kanał — podobnie jak w przypadku wyszukiwania i App Store, które stanowią obecnie dwie najbardziej dochodowe części działalności Apple, poza iPhonem” – powiedział.

Jedną z obaw jest to, czy umowa OpenAI oznacza, że ​​mniej użytkowników będzie korzystać z wyszukiwarki Google na iPhonie. Apple zarabia miliardy dolarów rocznie dzięki umowie o podziale przychodów z Google. Tymczasem warunki umowy Apple z OpenAI nie są jasne. Jak podaje Bloomberg, Apple nadal negocjuje odrębną umowę z Google w sprawie dodania technologii Gemini jako opcji chatbota na iPhonie.

Apple prawdopodobnie będzie ostatecznie chciał oferować własne chatboty i inne generatywne technologie sztucznej inteligencji, ale posiadanie partnerów pomaga mu poruszać się po branży sztucznej inteligencji bez podejmowania dużego ryzyka. OpenAI i Google spotkały się z ostrym sprzeciwem ze strony chatbotów dostarczających nieprawidłowe informacje.

Apple chce tego uniknąć, powiedział Ruslan Salakhutdinov, były dyrektor ds. badań nad sztuczną inteligencją u producenta iPhone’a i profesor informatyki na Uniwersytecie Carnegie Mellon.

„Zawsze obserwowali, jak wygląda kosmos i już dawno temu zdecydowali, że nie muszą być w czołówce, ale muszą to zrobić dobrze” – powiedział.

©2024 Bloomberg L.P

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *