Właścicielowi Hyundaia Plug-In Hybrid w Kolumbii Brytyjskiej naliczono opłatę za akumulator elektryczny w wysokości 15 000 dolarów

Właścicielowi Hyundaia Plug-In Hybrid w Kolumbii Brytyjskiej naliczono opłatę za akumulator elektryczny w wysokości 15 000 dolarów

Peter Perovczak mówi, że kupując swój hybrydowy samochód elektryczny, myślał, że jest on dobrym zarządcą środowiska.

„Spodobał mi się pomysł pójścia na stację benzynową raz na trzy tygodnie, a nie raz w tygodniu” – powiedział Perovczak.

W listopadzie 2017 r. mieszkaniec Kelowna kupił nowiutkiego Hyundaia Ioniq Plug-In Hybrid 2018 za około 30 000 dolarów. Perovczak twierdzi, że zaoszczędził około 300 dolarów miesięcznie na rachunkach za gaz.

Jednak we wrześniu zeszłego roku podczas jazdy zapaliła się kontrolka silnika. Po oddaniu samochodu do dealera Hyundaia Perovczak dowiedział się, że należy wymienić akumulator elektryczny.

„Następnego dnia otrzymałem wycenę na 15 272 dolarów, nie wliczając robocizny” – powiedział Perovczak.

Co gorsza, samochód Perowczaka przejechał 190 000 km, czyli przekroczył gwarancję 160 000 km.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

Perovczak twierdzi, że w tamtym czasie nie otrzymał żadnej pomocy od Hyundai Canada, aby spotkać się z nim w połowie drogi i pomóc w opłaceniu wymiany.

„Czujesz się, jakbyś kopnął cię w zęby” – powiedział. „Jak to możliwe, że statystycznie wartość części pojazdu jest w przybliżeniu równa wartości samochodu?”


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Sprawy konsumenckie: Popyt na pojazdy elektryczne stale rośnie


Dział Consumer Matters skontaktował się z firmą Hyundai Canada w imieniu Birovchaka w sprawie pokrycia kosztów akumulatora.

Hyundai Canada stwierdził: „Mr. Samochód Perowczaka przekroczył limit gwarancyjny wynoszący 160 000 km o ponad 30 000 km, dlatego pierwotna roszczenie gwarancyjne nie zostało uwzględnione. Jednakże, biorąc pod uwagę tę nietypową sytuację, nasz zespół ds. relacji z klientami pozostaje w kontakcie z panem Perovcakiem i jesteśmy zobowiązani współpracować z nim w celu uzgodnienia rozwiązania akceptowalnego przez obie strony.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

Perovczak powiedział, że Hyundai Canada pokryje teraz koszt akumulatora i honoruje gwarancję.

READ  Duży spadek zapasów destylatów podnosi ceny ropy

„Nie mogę wystarczająco podziękować firmie Consumer Matters za wkroczenie, pomoc i wsparcie dla mnie” – powiedział.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Właściciel pojazdu elektrycznego staje w obliczu tysięcy napraw po skorzystaniu z wadliwej stacji ładowania


Organizacja non-profit Car Help Canada, która pomaga konsumentom w zakupie samochodu, twierdzi, że jeśli chodzi o wymianę akumulatora samochodu elektrycznego, kierowcy muszą zdawać sobie sprawę z kosztów.

„Z tego, co widzieliśmy średnio, rozsądne jest oczekiwanie, że wymiana akumulatora będzie kosztować od 15 000 do 25 000 dolarów w przypadku większości najpopularniejszych pojazdów elektrycznych. W przypadku pojazdu hybrydowego realistyczne jest oczekiwanie kwoty 3000 dolarów” – powiedziała Shari Primack, dyrektor wykonawcza Car Help Canada w najlepszym przypadku do 6000 dolarów.

„W rzeczywistości awaria akumulatora w pojazdach elektrycznych to bardzo rzadki scenariusz. Nie zdarza się to zbyt często”.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

Hyundai Canada powiedział także Consumer Matters:

„Pogwarancyjne wymiany akumulatorów są rzadkie, ale zdajemy sobie sprawę, że koszty akumulatorów stanowią wyzwanie zarówno dla naszych klientów, jak i branży. Hyundai obecnie priorytetowo traktuje rozwój nowych procesów, aby zapewnić bardziej opłacalne rozwiązania dla klientów pojazdów elektrycznych po okresie gwarancji .”

&Copy 2023 Global News, oddział Corus Entertainment Inc.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *