- Z hoteli należy korzystać tylko wtedy, gdy pracownicy mediów pracują dla licencjonowanego nadawcy. Problem w tym, że TVP go nie ma
- Potwierdził to wywiad z Onettem, ekspertem, autorem komentarza prawnego do prawa nadawczego
- Po pozornej zmianie prawa mówimy już bezpośrednio o „publicznych spółkach radiowo-telewizyjnych”
- Więcej takich informacji można znaleźć na stronie głównej Onet.pl
Od 28 grudnia Obowiązuje tak zwana izolacja narodowa, A jednym z akceptowanych ograniczeń jest zakaz wynajmu pokoi hotelowych. Początkowo jedynymi wyjątkami byli lekarze, służby mundurowe i pacjenci w specjalistycznych szpitalach.
W niedzielę rząd zmienił jednak rozporządzenie dotyczące wirusa Corona, aby umożliwić korzystanie z usług hotelarskich, w tym bezpośrednio zaangażowanych w produkcję treści wykorzystywanych przez nadawców posiadających koncesję (…) dotyczącą wykonywania zadań zawodowych lub działalności gospodarczej związanej z produkcją treści wykorzystywanych przez tych nadawców.
Według dziennikarzy Zapytane przez Press.pl o cel nowelizacji„Władcy” oznacza „Sylwester”. Ma się on odbywać w Astrodzie, dlatego niezbędne jest zakwaterowanie artystów i obsługi.
Tymczasem formuła „koncesjonowanego nadawcy” budziła wątpliwości, czy należy do Televizza Polka SA. Reklamodawca ukasz Warzecha, więc poprosiliśmy o ekspertyzę. – Publiczne firmy radiowe i telewizyjne są zwolnione z licencji – Mówił w wywiadzie dla Onetu dr hab. Adrian Nyukovsky z Uniwersytetu Marii Curie-Skodovsky w Laponii.
Reakcja nie zajęła dużo czasu. Środowa noc Wydano kolejną nowelizację rozporządzenia. Tym razem obok „nadawców koncesjonowanych” w zestawieniu osób mogących korzystać z usług hotelowych pojawiły się „publiczne spółki radiowo-telewizyjne”.
W uzasadnieniu nowelizacji skupiono się bezpośrednio na „wyeliminowaniu wszelkich wątpliwości co do równego traktowania nadawców prywatnych i publicznych”. Rządowe Centrum Prawne wyjaśnia w nim, że można powiedzieć, że wcześniejsze warunki tej zasady wyłączają publiczne transmisje radiowe i telewizyjne.
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.