Dla Scotta Algarda to nic nie wnosi.
Rankiem 5 lipca linie lotnicze Air Canada poinformowały Aalgaarda e-mailem, że jego lot tego dnia z Toronto do Hartford w stanie Connecticut był opóźniony z powodu „nieoczekiwanego problemu z konserwacją”.
Tego popołudnia powód zmienił się na „ograniczenia zatrudnienia” lub „inicjatywy dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa”.
Trzy dni później Air Canada powiedział Aalgaardowi, że nie kwalifikuje się do odszkodowania, ponieważ jego lot został odwołany (a nie opóźniony) z powodu „sporu pracowniczego”, który był poza kontrolą linii lotniczych.
Aalgaard, Kanadyjczyk z Kolumbii Brytyjskiej, który obecnie mieszka w Middletown w stanie Connecticut, mówi, że nowe wyjaśnienie nie ma sensu.
„Nic nie wskazywało na jakiekolwiek spory pracownicze” – powiedział. „Czuję, że firma rzuca strzałami w wielki plakat na ścianie, próbując znaleźć powody i dowiedzieć się, co zostało”.
Niedawny chaos związany z podróżami na niektórych kanadyjskich lotniskach doprowadził do serii opóźnień i odwołań lotów. Wywołało to szereg skarg ze strony pasażerów, że niektóre linie lotnicze podają podejrzane powody odmawiania im odszkodowania za zakłócenia lotu.
Powitanie AirCanada Kiedy po raz pierwszy opóźniłeś dzisiaj mój lot, starałeś się jak najlepiej zepsuć podróż z okazji 30. rocznicy, jak powiedziałem, po anulowaniu jest teraz związana z pandemią i nie ma odszkodowania; Na pewno do tego wrócimy, licz na to!
A[مدش].Umieść tweeta
westjet Jak odwołać się od odrzuconego roszczenia o odszkodowanie za opóźniony lot? Powodem opóźnienia była dostępność załogi lotniczej… Czy załoga nie jest pod Twoją kontrolą?
A[مدش].MrBezpieczeństwo_
zgodnie z przepisami federalnymiJednak linie lotnicze muszą zwrócić pasażerom do 1000 USD za opóźnienia lotu o trzy godziny lub więcej.
Ponieważ lot Aalgaarda był opóźniony o sześć godzin, on, jego żona i córka, z którymi podróżował, otrzymaliby 700 dolarów. Jednak linie lotnicze muszą płacić tylko wtedy, gdy przyczyna opóźnienia jest pod ich kontrolą, a nie ze względów bezpieczeństwa, takich jak nieoczekiwane problemy mechaniczne.
Aalgaard wystąpił z roszczeniem o odszkodowanie do Air Canada, pomimo twierdzenia, że jego lot się nie kwalifikuje. Jeśli to nie zadziała, planuje złożyć skargę do Kanadyjskiej Agencji Transportu (CTA).
„Nie chcę, aby Kanada była miejscem, w którym duże firmy mogą wymyślać historię”, powiedział.
Poproś o więcej szczegółów
Aalgaard nie jest sam. Krótko po tym, jak Kanada wprowadziła zasady odszkodowań za opóźnienia lotów w 2019 r., tysiące pasażerów linii lotniczych Kanadyjska Agencja Transportu zalana Skargi, że otrzymali niewystarczające powody do odmowy odszkodowania.
W listopadzie 2021 r. Po długim zapytaniu CTA stwierdziło, że nie znalazło żadnych dowodów na to, że linie lotnicze „celowo wprowadzały pasażerów w błąd”. Jednak agencja stwierdziła, że wiele informacji przekazanych pasażerom, wskazujących, że ich loty były opóźnione, było „nieadekwatne, zwięzłe i niejasne”.
W rezultacie CTA jasno określiło, że linie lotnicze muszą wyjaśnić „dostatecznie szczegółowo” przyczynę zakłócenia lotu.
Rzeczniczka konsumentów Tahira Daoud mówi, że pasażerowie potrzebują tych informacji, aby ocenić, czy powinni zakwestionować swoją sprawę.
„Nie mogą rzucić wyzwania [the airlines] „Jeśli mają ograniczone informacje lub sami nie rozumieją tego, co słyszą od przewoźników lotniczych”, powiedział Daoud, prawnik z Centrum Rzecznictwa w Interesie Publicznym.
Connie DeMello z Brantford w Ontario była zdenerwowana, gdy WestJet odrzucił jej wniosek o odszkodowanie. Lot DeMelo i jej męża z Honolulu do Toronto 28 maja był opóźniony o prawie sześć godzin.
Jeśli opóźnienie było spowodowane przez WestJet, DeMelo i jej mąż dostaliby po 400 dolarów każdy. Jednak linia lotnicza poinformowała ją w e-mailu, że zakłócenie lotu „było poza kontrolą WestJet”.
WestJet nie podał konkretnego powodu opóźnienia.
„Oni nie chcą brać odpowiedzialności” – powiedział DeMello. „Jeśli podadzą mi powód, mogę kontynuować to dalej. Ale w tym momencie nie wiem, po co mi”.
Pasażer Air Canada, Joshua Cohen, otrzymał bardziej szczegółowe wyjaśnienie, dlaczego jego lot 21 maja z Chicago do Toronto został odwołany, ale pozostaje niezadowolony.
Cohen został przebukowany na lot następnego dnia. Powiedział, że pracownik Air Canada na lotnisku w Chicago zapewnił go, że linia lotnicza pokryje koszty hotelu i wyżywienia z dnia na dzień.
Jednak kiedy Cohen przedstawił swoje wydatki na 533,73 USD, Air Canada odpowiedziało e-mailem, że nie kwalifikuje się do odszkodowania. Linia lotnicza poinformowała, że jego odwołanie lotu było spowodowane „nieoczekiwanymi problemami kadrowymi”, które powstały z powodu COVID-19 i były poza kontrolą firmy.
Zamiast tego zaoferowano mu kupon lotniczy o wartości 100 USD.
„To absolutny policzek” – powiedział Cohen, który mieszka w Toronto. Twierdzi, że kwestie kadrowe są pod kontrolą linii lotniczych.
„Starają się wszystkiego, aby nie zrekompensować swoim pasażerom i starają się zaoszczędzić trochę pieniędzy. To jest nie do przyjęcia”.
CTA mówi złóż skargę
WestJet i Air Canada odmówiły komentarza na temat konkretnych przypadków w tej historii. Obie linie lotnicze oświadczyły, że przestrzegają warunków Kanady Przepisy dotyczące ochrony pasażerów lotniczych Obecnie działają w trudnym środowisku, gdy branża turystyczna się odradza.
Transport Canada powiedział, że niezadowoleni pasażerowie mogą Wnieść skargęJego wynik może pomóc w wyjaśnieniu przepisów dotyczących odszkodowań.
„Ważną częścią naszego systemu jest podejmowanie przez CTA decyzji dotyczących kwestii i linii lotniczych, które uwzględniają te decyzje w swoich przyszłych działaniach” – powiedział rzecznik CTA Tom Omen.
w tym tygodniu, CTA zdecydowało w sprawie o odszkodowanieWestJet jest zobowiązany zapłacić 1000 USD pasażerowi po 21-godzinnym opóźnieniu lotu.
Zgodnie z decyzją CTA, WestJet wcześniej poinformował podróżnego, że nie przysługuje mu odszkodowanie, ponieważ jego pierwotny lot został odwołany ze względów bezpieczeństwa z powodu braku załogi.
CTA doszło do wniosku, że braki załogi były generalnie pod kontrolą linii lotniczych i że WestJet „nie wykazał odpowiednio”, że odwołanie lotu „było nieuniknione pomimo właściwego planowania”.
Cohen mówi, że planuje złożyć skargę do CTA, domagając się odszkodowania od Air Canada za swoje wydatki i 1000 USD za opóźnienie lotu o ponad dziewięć godzin.
Traveller DeMelo złożył już skargę CTA.
Być może będą musieli trochę poczekać, aby uzyskać wyniki. Według agencji od 15 grudnia 2019 r. wpłynęło do niej ponad 5154 skarg w tej sprawie, a 70% z nich (3606) nie zostało do tej pory rozwiązanych.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”