Więcej lotów WestJet odwołanych z powodu strajku, który dotknął dziesiątki tysięcy podróżnych

Więcej lotów WestJet odwołanych z powodu strajku, który dotknął dziesiątki tysięcy podróżnych

Linie WestJet Airlines odwołały ponad 800 lotów, wywracając plany tysięcy pasażerów po nieoczekiwanym strajku inżynierów zajmujących się konserwacją samolotów, który rozpoczął się już trzeci dzień w najbardziej pracowity weekend podróżniczy w sezonie.

Około 680 pracowników, których codzienne inspekcje i naprawy są niezbędne dla działalności linii lotniczych, rozpoczęło strajk w piątkowy wieczór pomimo wskazówek federalnego ministra pracy Seamusa O’Regana wzywającego do wiążącego arbitrażu.

Linia lotnicza z Calgary podała w komunikacie prasowym, że do niedzieli odwołała 832 loty w wyniku „nieistotnych przerw w działalności” ze strony Stowarzyszenia Mechaników Powietrznych.

Tylko w niedzielę linia lotnicza zawiesiła 424 loty. WestJet oświadczył, że w dalszym ciągu poszukuje interwencji i bada „wszystkie możliwe sposoby rozwiązania problemu”.

„Nadal podtrzymujemy nasz pogląd, że obecny strajk nie służy żadnemu innemu celowi niż wyrządzenie jak największej szkody naszym liniom lotniczym i krajowi” – ​​oznajmił w komunikacie prasowym prezes linii lotniczych Dedric Penn.

Historia ma kontynuację w ramach reklamy

„WestJet otrzymał wiążący nakaz arbitrażu i oczekuje pilnych wyjaśnień od rządu, że strajk i arbitraż nie mogą współistnieć.

„Chcą zająć się tą sprawą i jak wszyscy Kanadyjczycy czekamy”.


Kliknij, aby obejrzeć wideo:

Strajk mechaników WestJet wpływa na loty krajowe


Strajk następuje po tym, jak członkowie związku większością głosów głosowali za odrzuceniem tymczasowej umowy z WestJet w połowie czerwca i po dwóch tygodniach napiętych rozmów między obiema stronami.

Decyzja Kanadyjskiej Rady ds. Stosunków Przemysłowych wydaje się potwierdzać legalność działań związku niezależnie od protokołów związanych z arbitrażem, co jest procesem, który zazwyczaj służy raczej zapobieganiu niż rozpoczynaniu przestojów w pracy.

„Rada stwierdza, że ​​skierowanie sprawy przez ministerstwo nie skutkuje zawieszeniem prawa do strajku lub lokautu” – napisał w piątek sąd.

Historia ma kontynuację w ramach reklamy

READ  Akcje spadają przed zarobkami w związku z niepokojem o inflację: Zamykanie rynków

Następnego dnia O’Regan oświadczył, że decyzja rady jest „wyraźnie niezgodna” z przedstawionymi przez niego wytycznymi, ale później dodał, że szanuje niezależność rady. W sobotni wieczór spotkał się z obiema stronami.

„Powiedziałem im, że muszą współpracować z Kanadyjską Radą ds. Stosunków Przemysłowych, aby rozwiązać różnice zdań i osiągnąć pierwsze porozumienie” – oznajmił w poście w mediach społecznościowych.

W wiadomości dla członków związku komitet negocjacyjny pomiędzy AMFA a WestJet poinformował, że komisja odwoławcza CIRB orzekła, że ​​inżynierowie zajmujący się konserwacją samolotów mają prawo kontynuować strajk.

Wiadomości finansowe i analizy dostarczane na Twoją skrzynkę odbiorczą w każdą sobotę.

Przywódcy związkowi oświadczyli, że są zaangażowani w osiągnięcie wynegocjowanego rozwiązania, ale dodali, że nie mogą tego zrobić sami.

Związek stwierdził: „Mamy nadzieję, że firma ponownie rozważy swoją ciągłą odmowę odpowiedzi na nasze propozycje”.

„Nasi pasażerowie doświadczyli poważnych niedogodności i uważamy, że odpowiedzialność za te szkody ponosi wyłącznie WestJet”.

WestJet i związek mają się ponownie spotkać w niedzielę.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Ekspert ds. lotnictwa twierdzi, że strajk WestJet może spowodować chaos w Canadian Travel


Tymczasem podróżni po całej Kanadzie wyrażają frustrację z powodu liczby odwołanych lotów.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

Zach Vrinjak i Erica Nicosia utknęli na międzynarodowym lotnisku Halifax Stanfield po tym, jak WestJet odwołał swój lot przesiadkowy do Toronto. Para przybyła do Halifax z Dublina.

Vrinjak powiedział Global News, że strajk rozpoczął się, gdy samolot był w powietrzu.

Dodał, że linia lotnicza nie zrobiła nic, aby pomóc.

„Ciągle wysyłają nam e-maile z informacją, że ponownie dokonają rezerwacji, ale nic nam nie zarezerwowali i przez dziewięć godzin rozmawialiśmy przez telefon, próbując to rozgryźć” – powiedział.

Teraz próbują zdecydować, czy zarezerwować lot inną linią lotniczą, czy poczekać, aż WestJet zwróci pieniądze.

READ  Rynek niedźwiedzi uderza na Wall Street, gdy akcje, obligacje i kryptowaluty gwałtownie spadają

„To był długi tydzień i chcemy po prostu wrócić do domu” – powiedział Vrinjak.

Natalie Maxwell z Hamilton w Ontario odwiedzała Halifax z przyjaciółmi na weekend, kiedy ich lot powrotny w niedzielę 30 czerwca 2024 r. został odwołany.

Zacha Bauera/Wiadomości globalne

Natalie Maxwell z Hamilton w Ontario odwiedziła Halifax z przyjaciółmi na weekend. Powiedziała, że ​​jej grupa poleciała WestJet do Halifax w czwartek, a powrót do domu zaplanowano na niedzielę wieczorem.

Historia ma kontynuację w ramach reklamy

Powiedziała, że ​​lot powrotny został odwołany w niedzielę o 2:00 w nocy.

Kiedy rozmawiała z Global News, czekała na samolot WestJet przez około siedem godzin.

„Bardzo zaskakujące” – powiedział Maxwell.

„Miałem nadzieję, że spróbują zarezerwować nam bilety inną linią lotniczą lub natychmiast zwrócić nam pieniądze, ale w zasadzie musimy teraz wydać 800 dolarów, aby wrócić do Hamilton i mieć nadzieję, że nam zwrócą pieniądze”.

Donato Smith miał podróżować z Winnipeg do Guadalajary w Meksyku na wizytę u lekarza. Rozkład obejmuje przystanki w Calgary i Los Angeles.

Kiedy w sobotę przybył na lotnisko, dowiedział się, że jego lot do Calgary został odwołany.

Po grze w tag telefoniczny z udziałem WestJet i biura podróży poczuł się sfrustrowany.

„(WestJet) twierdzi, że zarezerwują mi lot na 5 lipca, ale muszę lecieć dzisiaj” – powiedział w sobotę Global News.

„Muszę mieć zaplanowany lot na dzisiaj. Mój lekarz na mnie czeka… nie powinien na mnie czekać”.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Coraz więcej odwołanych lotów w Vancouver w związku ze strajkiem mechaników WestJet


Gabor Lukacs, przewodniczący grupy na rzecz praw pasażerów linii lotniczych, powiedział Global News, że rząd federalny źle poradził sobie ze strajkiem, „wchodząc w stosunki pracy, w których nie ma żadnego interesu w interweniowaniu”.

Historia ma kontynuację w ramach reklamy

„Z punktu widzenia pasażera byłoby znacznie lepiej, gdyby WestJet faktycznie zamknął swoich pracowników, ponieważ pasażerowie byliby bardziej chronieni” – stwierdził.

„Znacznie lepiej byłoby pozwolić, aby wszystko między związkiem zawodowym a WestJet ułożyło się zgodnie z planem, chociaż w perspektywie krótkoterminowej mogło to powodować niedogodności dla pasażerów, jednak postawiłoby pasażerów w znacznie lepszej sytuacji w okresie zamknięcia”.

Zgodnie z kanadyjskimi przepisami dotyczącymi ochrony pasażerów linii lotniczych, odwołanie lotów krajowych z powodu strajku uważa się za niezależne od przewoźnika, powiedział Lukacs.

Chociaż linie lotnicze są nadal zobowiązane do zmiany rezerwacji pasażerów, nie mają obowiązku zapewniania posiłków, zakwaterowania ani ryczałtowego odszkodowania.

„To wyraźny kontrast w porównaniu z europejskim złotym standardem, w którym każdy rodzaj kwestii pracowniczych uznaje się za kwestię całkowicie kontrolowaną przez linię lotniczą” – powiedział Lukacs, dodając, że przepisy UE mają zastosowanie do lotów międzynarodowych z Kanady.

„Jeśli lecisz z Paryża lub Londynu do Kanady linią WestJet, obowiązuje złoty standard UE i będziesz uprawniony nie tylko do posiłków i zakwaterowania, ale także do 600 euro w gotówce na pasażera”.

Powiedział, że zwolennicy wzywają do zmian w ochronie pasażerów linii lotniczych w Kanadzie.

„Obecny system obsługi pasażerów linii lotniczych w Kanadzie jest gorszy. Jest zepsuty”.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

– Z plikami z The Canadian Press i Zack Power, Global News

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *