Treść artykułu
Ed Sims, dyrektor generalny WestJet, przejdzie na emeryturę pod koniec 2021 roku, po przeprowadzeniu linii lotniczej przez cztery najbardziej burzliwe lata w historii Calgary.
Sims, 57 lat, dołączył do WestJet w maju 2017 r. po tym, jak pełnił funkcję dyrektora generalnego dostawcy nawigacji lotniczej Air New Zealand. Zaczynał jako wiceprezes wykonawczy ds. handlowych w WestJet, ale został awansowany na dyrektora generalnego niecały rok później po nagłym odejściu byłego dyrektora generalnego Gregga Saretsky’ego.
Będąc na najwyższym stanowisku, Sims poprowadził WestJet przez wprowadzenie na rynek długodystansowego samolotu Boeing 787 oraz znaczną ekspansję międzynarodowej sieci firmy. Jego kadencja jako dyrektora generalnego zbiegła się również z dwoma bezprecedensowymi wyzwaniami dla linii lotniczych – globalnym uziemieniem Boeinga 737 Max w następstwie śmiertelnych wypadków z udziałem etiopskich i indonezyjskich linii lotniczych oraz większego kryzysu pandemii COVID-19 i wynikającego z niego upadku. Popyt na podróże lotnicze.
Reklamy
Ta reklama nie została jeszcze przesłana, ale Twój artykuł jest kontynuowany poniżej.
Treść artykułu
W komunikacie prasowym prezes WestJet, Chris Burley, pochwalił Sims za kierowanie liniami lotniczymi z Calgary podczas pandemii, którą nazwał „najgorszym kryzysem w historii lotnictwa”.
„Naszą względną siłę i stabilność zawdzięczamy w dużej mierze przywództwu Eda i pewnej ręki” – powiedział Burley.
W wiadomości wideo opublikowanej w Internecie w środę Sims powiedział, że opuści linię lotniczą w grudniu, aby dołączyć do swojej rodziny – której nie widział od czasu pandemii – w Nowej Zelandii.
Treść artykułu
„Rodzina jest ważna i jest na pierwszym miejscu” – powiedział Sims. „Zanim wyjadę do Nowej Zelandii, miną dwa długie lata, odkąd widziałem tam mieszkających dwoje moich dzieci”.
Sims dodał, że jego pobyt w WestJet był „punktem kulminacyjnym” jego kariery i powiedział, że z ulgą przyjął wiadomość, że kiedy odejdzie, WestJet będzie „na drodze do wyzdrowienia”, a wprowadzenie szczepionek ma doprowadzić do ewentualnego ożywienie sektora lotniczego.
Treść artykułu
Sims był szeroko chwalony w środę, gdy rozeszła się wiadomość o jego odejściu. Rick Erickson, niezależny analityk lotniczy z Calgary, zauważył, że Sims przejął WestJet w czasie, gdy linia lotnicza stanęła w obliczu bezprecedensowej walki pracowniczej, w tym groźby strajku pilota, który kosztował firmę dziesiątki milionów dolarów z powodu utraconych i przełożonych rezerwacji. .
„Wykonał świetną robotę, rozwiązując te problemy pracownicze” – powiedział Erickson. „Nie mogłeś prosić o kogoś lepszego, kto by sobie z tym poradził. Rzadko widziałem tego rodzaju talent pod względem umiejętności osobistych. „
Reklamy
Ta reklama nie została jeszcze przesłana, ale Twój artykuł jest kontynuowany poniżej.
Treść artykułu
Ponadto Sims pracował nad ograniczeniem wydatków, jednocześnie kierując linią lotniczą, nabywając nową flotę Boeing Dreamliner i uruchamiając międzynarodowy serwis szerokokadłubowy.
„Zarządzanie operacjami krajowymi to jedno, to zupełnie inna gra na arenie międzynarodowej” – powiedział Erickson. „Zajmował się zakupem 787, decyzją o umieszczeniu klasy biznes na tym samolocie i wejściem na rynki międzynarodowe, na których panowała bardzo intensywna konkurencja”.
Sims kierował również WestJet poprzez przejęcie Onex Corp. Z siedzibą w Toronto w 2019 roku, umowa, która sprawiła, że dawna spółka publiczna stała się prywatna. W komunikacie prasowym członek zarządu WestJet i starszy dyrektor zarządzający, Tawfiq Bhubatia, powiedział, że Sims był ważną częścią decyzji firmy o zainwestowaniu w linię lotniczą z Calgary.
„Po zamknięciu transakcji WestJet w grudniu 2019 r. i pandemii, która uderzyła w Kanadę w lutym następnego roku, mieliśmy tylko kilka tygodni między zamknięciem pandemii a jej początkiem i trudno przecenić znaczenie przywództwa Eda w tym bardzo trudnym okres”, powiedział Bopatia.
Robert Kokounis, prezes firmy doradztwa lotniczego AirTrav Inc. W TORONTO — między wyłączeniem Boeinga Maxa, uruchomieniem Dreamlinerów, przejęciem Onexa i pandemią COVID-19, Simowie stanęli przed większymi wyzwaniami „określającymi karierę” w ciągu czterech lat niż niektórzy prezesi w ich życiu.
Reklamy
Ta reklama nie została jeszcze przesłana, ale Twój artykuł jest kontynuowany poniżej.
Treść artykułu
„To niewiarygodne, jak był w stanie zapewnić równowagę i wizję poprzez wszystkie te elementy” – powiedział Koukonis. „Każdy z tych elementów sam w sobie stanowiłby coś, co nazwałbym wyzwaniem dla każdego dyrektora generalnego”.
Jednak Koukonis powiedział, że spodziewa się, że miniony rok będzie obciążeniem w szczególności dla Simów, którzy nadal domagają się większej pewności od federalnych i lokalnych przywódców w zakresie polityki podróżowania, testowania i zasad kwarantanny, aby wesprzeć odbudowę branży lotniczej. WestJet jest teraz niewielką częścią swojej poprzedniej wielkości i został zmuszony w 2020 roku do zmniejszenia zatrudnienia z 14 000 przed pandemią do 4 000.
„Konieczność podjęcia decyzji o zwolnieniach, decyzji o urlopach… to nie są tylko ważne decyzje korporacyjne, to ważne decyzje osobiste” – powiedział Coconis. I mają rodziny. Jako dyrektor generalny nie możesz łatwo odpuścić tych decyzji”.
Według WestJet, po opuszczeniu stanowiska dyrektora generalnego, Sims będzie nadal pełnić funkcję doradczą wyższego szczebla w Onex Partners skupionym na lotnictwie i lotnictwie.
Firma poinformowała, że WestJet rozpoczął poszukiwania nowego dyrektora generalnego.
Świergot: Umieść tweeta
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”