Grupa ta twierdzi, że WestJet mógł wprowadzić opinię publiczną w błąd.
Znana organizacja zajmująca się prawami pasażerów linii lotniczych pozwała w imieniu społeczeństwa WestJet Airlines za wprowadzenie klientów w błąd w sprawie odszkodowania.
Druga co do wielkości kanadyjska linia lotnicza na swojej stronie internetowej rażąco wprowadza klientów w błąd co do ich praw, twierdzi założyciel i prezes Air Passenger Rights Gabor Lucas. Jego grupa pozywa WestJet w interesie publicznym w oparciu o przepis ustawy o praktykach biznesowych i ochronie konsumentów Kolumbii Brytyjskiej, który wyraźnie zezwala na tego typu pozwy w interesie publicznym.
Lucas nazywa pozew „przełomowym”, ponieważ nie jest to pozew zbiorowy, a wszystkie zarobione pieniądze zostaną przekazane pasażerom, którym odmówiono godziwego odszkodowania.
WestJet ma informacje na stronie zatytułowanej „Prześlij prośbę o zwrot pieniędzy„który określa, do czego klienci są uprawnieni w przypadku opóźnienia lub odwołania.
Linia lotnicza jest prawnie zobowiązana do zapewnienia posiłków i zakwaterowania pasażerom dotkniętym opóźnieniami lub odwołaniami lotów, znajdującymi się pod jej kontrolą. Jednakże WestJet ogranicza maksymalną kwotę oferowaną klientom za pobyt w hotelu do 150 dolarów za noc (200 dolarów w przypadku kierunków poza Kanadą) i posiłki do 45 dolarów dziennie (jeśli kupony nie są dostępne).
WestJet oświadczył również, że nie będzie ponosić kosztów opłat za roaming komórkowy ani opłat utraconych w wyniku opóźnień lub odwołań.
the Konwencja Montrealska Jest to umowa międzynarodowa określająca odszkodowania należne pasażerom lotów między dwoma lub większą liczbą krajów, obejmujące utratę bagażu, opóźnienia i odwołania lotów oraz obrażenia ciała.
Artykuł 26 konwencji montrealskiej stanowi, że wszelkie próby podjęte przez linię lotniczą w celu ograniczenia własnego odszkodowania są nieważne.
Na mocy tej umowy WestJet jest odpowiedzialny za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienie swoim pasażerom niezależnie od kosztów, mówi Gabor. Za znalezienie noclegu odpowiedzialna jest linia lotnicza, a jeżeli nie znajdzie noclegu w niższej cenie, musi zapłacić za nocleg droższy.
Podkreślił: „Nie chodzi o to, aby ktoś udał się do droższego hotelu, gdy dostępne są bardziej rozsądne opcje. Prawo jest jednak jasne, że linia lotnicza jest zobowiązana do pokrycia kosztów hotelu”.
Ze strony internetowej WestJet wynika, że klienci mogą ubiegać się o maksymalnie 45 dolarów dziennie za posiłki związane z opóźnieniami lub odwołaniami lotów.
Gabor twierdzi, że budżet na żywność wynoszący 45 dolarów jest nierozsądny na większości kanadyjskich lotnisk i hoteli, gdzie cena trzech posiłków prawdopodobnie przekroczy tę kwotę.
WestJet musi zapewnić pasażerom, którzy czekają dłużej niż dwie godziny z powodu opóźnienia lotu, „żywność i napoje w rozsądnych ilościach” w zależności od długości oczekiwania, pory dnia i lokalizacji pasażera. Linia lotnicza musi także zapewnić im środki komunikacji zgodnie z ust. 14 ust. 1 i art. 14 ust. 2 kanadyjskich przepisów o ochronie pasażerów linii lotniczych (APPR).
Lucas twierdzi, że oznacza to, że linie lotnicze nie mogą arbitralnie wybierać kwoty w dolarach stanowiącej górną granicę kwoty odszkodowania ani nie mogą odmówić pasażerom zwrotu kosztów roamingu wykorzystywanych do komunikacji.
Zgodnie z art. 19 Konwencji montrealskiej linie lotnicze mają obowiązek pokryć koszty utraconych biletów, posiłków, opłaconych z góry wydarzeń, zakwaterowania i komunikacji (chyba że zrobią wszystko, co w ich mocy, aby zapobiec takim wydarzeniom). W wyniku opóźnienia podróżni mogą otrzymać dowolną kwotę do 10 000 dolarów.
Grupa ds. praw podróżujących samolotami podejmuje działania
26 lipca spółka Air Passenger Rights wysłała pismo do WestJet, prosząc linię lotniczą o usunięcie wprowadzających w błąd informacji ze swojej strony internetowej do 2 sierpnia lub podjęcie kroków prawnych.
Lucas twierdzi, że WestJet całkowicie zignorował tę korespondencję.
„Dla rządu federalnego to wstyd, że strona prywatna taka jak my musiała złożyć ten pozew. Fakt, że pozwalają, aby sprawa zaszła tak daleko, jest wyraźnym sygnałem” – wyjaśnił.
Lucas uważa, że rząd traktuje wytyczne APPR jak „dekorację” lub „rekwizyty”; Nigdy nie są one egzekwowane, a linie lotnicze mogą „uciekać” od złego zachowania.
Organizacja zajmująca się prawami pasażerów linii lotniczych żąda, aby WestJet usunął swoje wytyczne ze swojej strony internetowej i wypłacił klientom pieniądze, które miał zapłacić. Organizacja chce także, aby linia lotnicza ogłosiła orzeczenie sądu na własny koszt na swojej stronie internetowej.
Dziesiątki sfrustrowanych klientów WestJet doświadczyło dużych opóźnień i odwołań lotów po strajku związku zawodowego mechaników tej linii w długi weekend z okazji Dnia Kanady. Wielu pasażerów stwierdziło, że godzinami czekało na telefon w celu uzyskania pomocy lub że linia lotnicza nie zaoferowała im odpowiedniego odszkodowania.
Kilku klientów WestJet stanęło w obliczu zmian w rozkładach lotów w ostatniej chwili ze względu na silną burzę, która nad międzynarodowym lotniskiem w Calgary (YYC) spowodowała grad niemal wielkości piłek golfowych.
WestJet odmówił komentarza w tej sprawie FIA, ponieważ incydent dotarł do sądu.
Więcej informacji na temat ekscytujących miejsc w Kolumbii Brytyjskiej i na całym świecie, a także oferty podróży i wskazówki znajdziesz, subskrybując cotygodniowy biuletyn podróżniczy VIA, The Wanderer. Ponieważ oferty turystyczne mogą się wyprzedać, możesz sprawdzić dzień ich publikacji, subskrybując nasz codzienny biuletyn z ofertami podróży.
Chcesz dowiedzieć się więcej o konkretnym miejscu docelowym, masz problem lub pomysł na podróż, o którym chciałbyś napisać VIA? Wyślij do nas e-mail [email protected]Wyślij nam historie o swoich ostatnich wakacjach lub jeśli masz jakieś wskazówki, które Twoim zdaniem powinni poznać nasi czytelnicy.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”