Nowe, wciągające cyfrowo, skoncentrowane na ziemi środowisko nauczania w Ontario Institutes for Studies in Education zapewni dużą przestrzeń dla badań aborygeńskich – miejsce, w którym aborygeńscy wykładowcy i studenci mogą uzyskać dostęp do zasobów aborygeńskich, współpracować przy projektach badawczych i uczestniczyć w ważnych działaniach . Rozmowy o ich pracy w świętym miejscu.
Część OISE’s Center for Indigenous Education Research, Earth-Centered Learning Environment została niedawno odsłonięta przez profesora nadzwyczajnego Sandra SteryA jej zespół badawczy jest świetny Koszula Clayton Obok Projekt pogłębiający wiedzę (DKP) i Laboratorium Badań Edukacji Aborygenów.
„Czuję się dumny, że mogę tu być w pierwszym dniu premiery DKP” – powiedział. Normand Labrie, tymczasowy dziekan OISE, pod koniec czerwca. „Jest to wspaniały dodatek do OISE i wspaniała przestrzeń dla naszych naukowców i nauczycieli do współpracy, prowadzenia i komunikowania się na temat rdzennych badań i doskonałości,
Pogłębianie wiedzy: Odrodzenie rdzennej wiedzy i edukacji ma na celu wpajanie rdzennej historii, wiedzy i pedagogiki na wszystkich poziomach edukacji w Kanadzie. Stworzony przez OISE Centrum Badań nad rdzenną edukacją Jest powiązany z wydziałem programu nauczania, nauczania i uczenia się (CTL) OISE.
Tymczasem wciągająca cyfrowo, skoncentrowana na ziemi przestrzeń podłogowa łączy tradycyjną rdzenną wiedzę z wciągającym doświadczeniem edukacyjnym 360 stopni.
powiedział Steris, szef kanadyjskiego działu badań w Iethi’nihstnha Ohwentsia’kkha (Land), Return, Reconciliation and Education Policy.
„Niektóre przykłady można znaleźć w sposobie, w jaki zajmujemy przestrzeń, aby ją dopasować, sposobach, w jakie wchodzimy w przestrzeń, rozmieszczaniu mebli otwartych na kierunki wschód i zachód, użyciu świętego ognia z tytoniem oraz fotografii 360 stopni w pokój wokół ciebie.”
Prowadzona przez grupę rdzennych i nierdzennych wykładowców, studentów i pracowników, DKP jest centrum, które zapewnia dostęp do zasobów dotyczących historii i perspektyw rdzennych, kolorowych i Eskimosów oraz innych rdzennych kultur. Zawiera również programy nauczania, które nauczyciele mogą włączyć do swoich praktyk nauczania i treści związanych z kwestiami o pilnym znaczeniu dla ludów tubylczych i ich społeczności.
„Dzisiaj zdałem sobie sprawę, słuchając koncertu i siedząc w pokoju ze społecznością, że przechodzenie przez pandemię w jakiś sposób zwiększyło znaczenie i realność potencjału, jaki ma ten projekt” – powiedział adiunkt. Claire BrittKierownik Działu Programów Nauczania i Nauczania. „Teraz widzę to jako prawdziwe spełnienie niektórych z tego, co widzieliśmy podczas COVID-19 – ten ruch w kierunku bardziej hybrydowego świata. A teraz mamy to centrum i jest to wspaniałe ucieleśnienie tego.”
Wciągająca cyfrowo, zorientowana na Ziemię przestrzeń, strona internetowa DKP i laboratorium komputerowe Centrum Badań Edukacyjnych Aborygenów stanowią forum dla aborygeńskich studentów, wykładowców i pracowników do dzielenia się własnymi historiami, budowania więzi między sobą i aktywowania zrozumienia na temat co to znaczy być w dobrych stosunkach z ziemią, która była i nie była.Istnieje nadal przede wszystkim w stosunku do rdzennej ludności.
Ryan Nepin, koordynator projektu w ramach projektu pogłębiania wiedzy, który nadzorował rozwój witryny, zaprasza wszystkich nauczycieli w całej Kanadzie do rozpowszechniania i włączania wiedzy, treści i perspektyw Aborygenów do swoich klas. DKP zawiera również treści i zasoby autorstwa Indigenous dla wszystkich klas i przedmiotów szkolnych dla nauczycieli weryfikowanych przez wykładowców i personel zespołu Indigenous.
„To wiedza, którą chcemy, abyś poznał i prosimy o nawiązanie relacji, aby się uczyć” – powiedział Neben. Rozmawiamy więc o Komisji Prawdy i Pojednania, zanim przejdziemy do pojednania. Pojednanie – lub, jak nazwał to dr Stairs, pojednanie –Praca Wymaga od nas poważnej pracy polegającej na mówieniu prawdy, a ta strona pozwala nam to robić razem”.
Dzięki dostępowi do oprogramowania badawczego i językowego laboratorium komputerowe centrum zapewni uczniom zasoby do korzystania z czcionek i układów klawiatury, które pozwolą im pisać w kilku językach aborygeńskich.
– To wejście – powiedział Brett. „Możesz pomyśleć o tym, jak najlepiej to wykorzystać, gdy idziemy naprzód, aby naprawdę wzmocnić następną generację rdzennych uczniów”.