W następstwie zwolnień w BioWare wdrożono „zrównoważoną” strategię dla branży gier wideo w Albercie

W następstwie zwolnień w BioWare wdrożono „zrównoważoną” strategię dla branży gier wideo w Albercie

Przedstawiciel organizacji zajmującej się rozwojem branży gier wideo w Albercie wyraził nadzieję, że pracownicy zwolnieni przez popularną firmę deweloperską z Edmonton będą mogli pozostać w mieście.

Madison Cott, dyrektor ds. inicjatyw strategicznych w organizacji non-profit Interactive Arts Alberta, powiedziała w czwartek CTV News Edmonton, że BioWare zwolni 50 swoich pracowników, co wywoła oddźwięk w społeczności graczy.

„Naprawdę poprowadzili drogę dla Alberty” – powiedział Cote. „Byli podstawą. Przez długi czas byli jedynymi czołowymi twórcami gier w całej Albercie.

„(Redukcja zatrudnienia) z pewnością będzie miała wpływ na całe społeczeństwo. Jeśli skupimy się bardziej na długoterminowej, zrównoważonej strategii, a nie tylko na dużych firmach, a nasze obecne firmy są małe, z pewnością możemy zbudować tutaj silny ekosystem .”

Firma BioWare, która powstała w 1995 roku i wyprodukowała cieszące się uznaniem krytyków gry, takie jak Mass Effect, Baldur’s Gate, Neverwinter Nights i Dragon Age, w 2009 roku zatrudniała aż 400 osób. W 2008 roku została przejęta przez giganta branży gier Electronic Arts.

„BioWare utorowało drogę temu, co tu mamy” – powiedział Kott. „Umożliwili produkcję gier wideo tutaj i sprowadzili jednych z najlepszych talentów na świecie. Nie bez powodu Edmonton jest sławne i powodem, dla którego jesteśmy tacy, jacy jesteśmy, jest BioWare”.

Electronic Arts stwierdziło na swojej stronie internetowej, że „przemyślenie” swojego podejścia do rozwoju „nieuchronnie oznacza dostosowanie naszego zespołu do nadchodzących potrzeb studia”.

BioWare twierdzi, że pracownicy dotknięci zwolnieniami otrzymają zasoby umożliwiające ubieganie się o inne wewnętrzne możliwości.

W oświadczeniu dla CTV News Edmonton Garrett Koehler, sekretarz prasowy Nate’a Globischa, ministra sztuki, kultury, statusu i kobiet prowincji, powiedział, że chociaż „nie ma konkretnego finansowania dla sektora gier”, rząd „bada możliwości aby zapewnić Albertie konkurencyjność w przyciąganiu inwestycji.” dla branży interaktywnych mediów cyfrowych.

READ  Kabel do ładowania MagSafe 3 jest teraz dostępny w nowych kolorach pasujących do MacBooka Air

Kott powiedział, że deweloperzy często zwalniają pracowników przed wydaniem dużej gry, dlatego ważne jest, aby zatrzymać talenty w firmie.

„Najbardziej chcielibyśmy zobaczyć możliwości tutaj, w Edmonton lub Albercie, aby ludzie mogli nadal tu mieszkać, ale także aby firmy w Albercie mogły nadal się rozwijać, a nie tylko być małe lub duże”. „Naprawdę budujemy (średnie przedsiębiorstwa), abyśmy mogli mieć zrównoważony ekosystem, w którym możemy być konkurencyjni na poziomie globalnym, ponieważ jesteśmy naprawdę konkurencyjni” – powiedziała.

Randy Boissonault, poseł do parlamentu z Edmonton, który pełni funkcję ministra zatrudnienia w rządzie federalnym, twierdzi, że kanadyjski sektor technologii rośnie.

„Myślę, że zmieni się podejście do świata gier, ale myślę, że te miejsca pracy będą nadal potrzebne” – Boissonault powiedział CTV News Edmonton. „Mam wielką wiarę w sukces BioWare w Edmonton”.


Z plikami Brandona Lyncha z CTV News Edmonton

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *