W jaki sposób ogólnoświatowa sieć oszustw związanych z subskrypcją została prześledzona do Montrealu?

Firma marketingowa z siedzibą w Montrealu jest w centrum programu, który obejmuje ogromną sieć witryn strumieniowych, które oszukały tysiące użytkowników Internetu z niewielkich kwot o łącznej wartości setek milionów dolarów, obiecując nieograniczony bezpłatny dostęp do treści premium, które oni mają. t oferta i Znaleziono śledztwo Radio Canada.

Strony te prowadzą na Barbadosie firmę o nazwie Hyuna International i zapewniają użytkownikom dostęp do filmów, książek i muzyki.

Użytkownicy zostali przyciągnięci do tych witryn przez fałszywe obietnice i wprowadzające w błąd reklamy stworzone przez podwykonawców pobierających prowizje z AdCenter, firmy zajmującej się marketingiem internetowym, która zabrakło jej eleganckich, nowoczesnych biur w centrum Montrealu, oraz dochodzenie przeprowadzone przez program dezinformacyjny dekodery znaleźli.

Dochodzenie ujawniło, że zarówno AdCenter, jak i Hyuna International są powiązane z kanadyjskim biznesmenem Philipem Keizerem. Sieć ta wykorzystuje złożoną sieć setek prawie identycznych stron internetowych i fałszywych firm offshore, aby uniknąć kontroli, zgodnie ze źródłami i ekspertami cytowanymi w raporcie.

AdCenter to firma zajmująca się marketingiem afiliacyjnym i jest to powszechna praktyka prawnicza. W tego rodzaju marketingu partnerzy zwani podmiotami stowarzyszonymi promują towary i usługi i otrzymują prowizję za każdym razem, gdy polecony przez nich klient dokona zakupu. Filie to nie pracownicy, ale podwykonawcy.

W przeciwieństwie do innych firm zajmujących się marketingiem afiliacyjnym, AdCenter ma tylko jednego klienta: Hyuna International. Ich podmioty stowarzyszone płacą tylko wtedy, gdy przekonają kogoś do użycia danych karty kredytowej w celu zarejestrowania się na jednej z witryn Hyuna.

AdCenter ma siedzibę przy 2000 Bell Street w centrum Montrealu. (Evano Demers/Radio Kanada)

Automatyczne rozliczanie rozpoczyna się po 5-dniowym okresie próbnym

Wprowadzające w błąd reklamy publikowane przez podmioty stowarzyszone AdCenter często pojawiały się w wynikach Google, gdy użytkownicy szukali bezpłatnych filmów, wydarzeń sportowych na żywo lub e-booków.

Dochodzenie wykazało, że te witryny zawierały fałszywe odtwarzacze wideo lub przyciski pobierania, które oszukiwały użytkowników, by uwierzyli, że dostają to, czego chcą, ale zamiast tego prowadziły ich do strony rejestracji. Wszyscy użytkownicy musieli zrobić – a przynajmniej tak im się wydawało – było podanie informacji o swojej karcie kredytowej, aby rozpocząć bezpłatny okres próbny, aby uzyskać dostęp do wszystkich treści, których mogli chcieć.

Jednak pochowany drobnym drukiem jest problemem: po pięciodniowym okresie próbnym, jeśli użytkownicy zapomną o rezygnacji, zostaną automatycznie obciążeni 49,95 USD miesięcznie. Chociaż większość rezygnuje z członkostwa po zauważeniu, że biblioteka witryny jest już wypełniona filmami klasy B i dziełami z domeny publicznej, niektórzy zapominają o anulowaniu i są obciążani opłatami za miesiące, a nawet lata, według byłych pracowników.

Oglądaj | Reklama wprowadzająca w błąd kieruje użytkownika do witryny, która nie zawiera treści:

W tym przykładzie wprowadzającej w błąd reklamy firmy AdCenter wygląda na to, że fałszywy odtwarzacz zaczyna odtwarzać film Wonder Woman z 1984 roku, ale prosi użytkownika o utworzenie konta, aby kontynuować oglądanie, a następnie wysyła go do witryny obsługiwanej przez Hyuna International który nie ma tego filmu. 0:19

Mówią, że te zapomniane subskrypcje są rdzeniem modelu biznesowego sieci, który przynosi co najmniej dziesiątki milionów dolarów rocznie.

„na zasadzie, [we were] Jeden z ponad 15 byłych pracowników Radia Kanada, z którymi rozmawiał, powiedział, że poprosił o nieujawnianie tożsamości, ponieważ obawiał się, że zostanie pozwany przez swojego byłego pracodawcę za rozmowę z dziennikarzami.

„Nie ma mowy, żeby ludzie płacili miesięczną opłatę za tę zawartość. Wyobraź sobie naprawdę zły Netflix … ale filmy to rzeczy, o których nigdy nie słyszałeś, rzeczy, których nawet nie znajdziesz z tyłu przeboju, na przykład naprawdę dziwne rzeczy ” .

Posty na LinkedIn autorstwa kilku byłych dyrektorów różnych firm sieciowych mogą pochwalić się rocznymi przychodami w wysokości 100 milionów dolarów, co potwierdza wielu byłych pracowników.

„Wiele osób płaci rachunki kartami kredytowymi i tak naprawdę na nie nie patrzy” – powiedział Steve Baker, specjalista ds. śledztw międzynarodowych w Better Business Bureau. „Czasami mijają miesiące i miesiące, zanim odejdą: „Co to jest, do diabła?” Nawet nie zdawałem sobie sprawy, że to zapłaciłem. „

Baker, który napisał raport na temat oszustw związanych z subskrypcją w 2018 roku, powiedział, że wiele udanych oszustw związanych z bezpłatnymi próbami polega na tej właśnie taktyce.

Połączenie w Montrealu

Korzystanie z DomainTools, usługi analizy internetowej, dekodery Udało mu się stworzyć sieć ponad 1100 stron internetowych stworzonych przez Hyuna International.

Według danych z podobnej witryny, witryny analizującej ruch w sieci, witryny te wygenerowały średnio 32,4 miliona odwiedzin miesięcznie w 2020 roku. To prawie 10 procent z 331 milionów odwiedzin Disney+ w marcu 2021 roku, według szacunków Disney+. podobny.

Philip Keizer, odszedł i partner podczas 59. dorocznej nagrody Grammy w Los Angeles w 2017 roku. (Świergot)

Tysiące skarg dotyczących tych witryn zostało opublikowanych w Internecie na przestrzeni lat.

dekodery Zbadał 642 recenzje opublikowane na portalu Trustpilot od 2015 do 2021 roku wśród pięciu stron internetowych Hyuna International: Geeker, Lilplay, Tzarmedia, Iceboxfun i Funmanger.

Prawie połowa z nich zawiera odmiany słów „oszustwo”, „oszustwo” lub „kradzież”, a zdecydowana większość publikujących postów stwierdziła, że ​​otrzymała niechciane opłaty na swoje karty kredytowe. Ponad 95 procent z nich przyznało jedną gwiazdkę, co jest najgorszą oceną.

Nie wspominając konkretnie o tysiącach negatywnych recenzji witryn streamingowych Hyuny, Keezer potępił obecność anonimowych witryn ze skargami w poście na blogu o „oszustwach” na jego osobistej stronie internetowej.

Stwierdzono, że „wiele kanałów online, za pośrednictwem których konsumenci i konkurenci mogą wyładować swoje frustracje, stworzyło pożywkę dla oszustw” i twierdziło, że konkurenci i niezadowoleni klienci czasami zwracają się do tych witryn, aby rozpowszechniać „oszukańcze oskarżenia i jawne kampanie oszczerstw”. . „

Wykorzystanie technik badawczych open source, dekodery Okazało się, że fałszywe reklamy, które wysyłają użytkowników do tych witryn, zostały stworzone przez podwykonawców AdCenter zwanych podmiotami stowarzyszonymi. Te podmioty stowarzyszone, które działają z krajów takich jak Bangladesz, Indonezja i Pakistan, pobierają prowizję za każdym razem, gdy przekonują kogoś do rejestracji.

Hyuna International ma siedzibę w Christ Church na Barbadosie. (serwis społecznościowy Facebook)

Starając się rekrutować subskrybentów, te podmioty stowarzyszone tworzą również fałszywe konta w mediach społecznościowych, aby promować konkursy i wydarzenia mające na celu przyciągnięcie użytkowników do stron internetowych Hyuna. Na przykład fałszywy profil celebryty będzie reklamował konkurs z główną nagrodą w wysokości 10 000 USD, a użytkownicy próbujący wziąć w nim udział zostaną poinformowani, że muszą zarejestrować się w bezpłatnej wersji próbnej na jednej z witryn Hyuna, aby się kwalifikować.

w marcu , Wspomniane CBC Tożsamość online dziesiątkom aborygeńskich artystów i firm w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych została skradziona przez oszustów. dekodery Odkryłem, że za co najmniej dwoma z tych przypadków stoją podmioty stowarzyszone AdCenter.

Zrzut ekranu fałszywego konta Tara Kiwenzie Designs i wiadomość do oszustów z prośbą o podanie informacji bankowych dla nowych obserwatorów. (Dostarczone przez Tarę Quincey)

Firma zaprzecza zarzutom

W ciągu ostatnich lat podobne oszustwa prowadzone przez podmioty stowarzyszone AdCenter zostały zgłoszone w różnych krajach, takich jak Stany Zjednoczone i Norwegia. Wśród tych, którzy podszywali się pod nich, byli celebryci, tacy jak gospodarz talk-show Ellen DeGeneres i gwiazda koszykówki LeBron James.

Na papierze AdCenter zabrania swoim podmiotom stowarzyszonym stosowania oszukańczych praktyk w celu kierowania ruchem.

Jednak, dekodery Znalazłem wiele przypadków, w których pracownicy AdCenter pośrednio zachęcali podmioty stowarzyszone do stosowania tych taktyk.

W rzeczywistości nasi reporterzy nie byli w stanie znaleźć ani jednego przypadku, w którym partnerzy promujący platformy Hyuna zrobiliby to, promując filmy, które były już dostępne w bibliotece multimedialnej firmy.

W jednym przypadku przedstawiciel firmy z Montrealu przekazał podmiotom stowarzyszonym listę filmów, które nadal są wyświetlane w kinach, prosząc ich o „przeforsowanie” tych filmów w celu „dokonania sprzedaży” w filmie na żywo na Facebooku opublikowanym latem 2019 r. na stronie AdCenter .

W innym przypadku, menedżer stowarzyszony z Indonezji opublikował post na Facebooku, w którym nakazał partnerom obiecać użytkownikom, że będą mogli oglądać na żywo profesjonalne wydarzenia sportowe, subskrybując witryny Hyuna — a nawet dołączając link do fałszywego odtwarzacza wideo i fałszywego szablonu witryny do przesyłania strumieniowego. może ich użyć, aby ich oszukać.

Keizer i różne powiązane firmy nie odpowiedziały na prośby o rozmowę kwalifikacyjną z dekodery.

Prawnik reprezentujący Action Media, inną nazwę firmy AdCenter, nazwał zarzuty w dekodery Historia jest „szczerze fałszywa i zniesławiająca”.

Co mówi prawo?

Eksperci powiedzieli dekodery Kanadyjskie Biuro ds. Konkurencji jest dobrze przygotowane do badania firm powiązanych z tym programem na podstawie prawa konkurencji, które zabrania fałszywej i wprowadzającej w błąd reklamy.

„Prawo stanowi, że dealerom nie wolno składać fałszywych lub wprowadzających w błąd oświadczeń. Więc jeśli kusi Cię Twój ulubiony film o superbohaterach po tym, jak Ci o tym powie, możesz go obejrzeć, subskrybując, a na koniec wszystko, co jest Ci dane, to to, że masz na to szansę” – powiedziała Sylvie de Belleville, prawnik Option Group z siedzibą w Quebecu.. Consommateur Consumer Advocate Wiele filmów, które nie mają nic wspólnego z tym, co obiecał, wydaje mi się podejrzane.

Chociaż marketing afiliacyjny jest powszechną i legalną praktyką online, czasami może być stosowany przez sprzedawców, którzy chcą odizolować się od wprowadzających w błąd reklam.

Jednak rzecznik Biura Konkurencji, które odmówiło komentarza w tej konkretnej sprawie dekodery Że firmy są ostatecznie odpowiedzialne za swoje kampanie marketingowe.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *