Należąca do Publicis Groupe firma Epsilon działa w branży zarządzania relacjami z klientami od 30 lat, ale pod koniec zeszłego miesiąca agencja właśnie uruchomiła samoobsługowy cyfrowy CDP dla klientów korporacyjnych.
Firma Epsilon zauważyła, że coraz więcej jej klientów jest zainteresowanych lepszym przechowywaniem, zarządzaniem i standaryzacją własnych danych — powiedział dyrektor ds. produktów Joe Doran. Oferuje już usługi związane z tożsamością, przygotowaniem danych, aktywacją oraz zarządzaniem danymi własnymi.
W rozmowie z ekspertami branżowymi firma Epsilon dowiedziała się również, że większość marketerów ma umowy z więcej niż dwoma CDP, ale zrealizowała tylko jedną.
„Często zbierają dane z własnych witryn do silosów” — powiedział Doran. „Nie odblokowują nowych spostrzeżeń dla klienta, a bardzo niewiele z nich jest aktywowanych [customer insights] w mediach własnych lub płatnych.
Pomimo późnego przybycia na imprezę CDP, Epsilon postrzega CDP jako szansę na zaspokojenie tej niezaspokojonej potrzeby na rynku. Firma jest przekonana, że podzielenie danych i skupienie się na osiąganiu wyników marketingowych pozwoli jej się wyróżnić.
Odwróć się dzięki AdExchanger.
AdExchanger: Co odróżnia Epsilon od innych platform CDP?
Joe Doran: Pomagamy klientom zbierać i przygotowywać dane. Możemy czyścić dane i przetwarzać dane zarówno ze źródeł wewnętrznych, jak i zewnętrznych, co pomaga klientom uzyskać pełniejszy wgląd w dane. Nie pobieramy od klientów dodatkowych opłat za wprowadzanie i konsolidację danych. Mamy ten oryginał na naszej platformie.
Zapewniamy również cechy demograficzne lub psychograficzne z naszej zastrzeżonej bazy danych, których marketerzy mogli nie być w stanie zebrać lub skorelować z samymi użytkownikami. Otrzymasz pełniejszy obraz tego, kim jest ten klient.
Kto korzysta z Twojego CDP?
Naszym typowym klientem są marketerzy instytucjonalni, tacy jak detaliści, marki CPG i hotelarskie. Zwykle są też marketerami z portfolio marek. Muszą nawigować i być w stanie złożyć jedną ofertę w ramach tego portfela.
Jakie rodzaje informacji o klientach uzyskano do tej pory z CDP?
Wielu marketerów otrzymuje bardzo ograniczone dane rejestracyjne i może nie być w stanie dostrzec zbyt wiele poza prostymi danymi demograficznymi. Mogą nawet nie znać swojej płci, wieku ani położenia geograficznego. Możemy zapewnić ten poziom danych.
Widzimy również zachowanie przeglądarki internetowej, które może ujawniać sygnały intencji ważne dla podróży klienta lub to, co dzieje się, zanim ktoś wejdzie na stronę internetową. Pomoże to marketerom odpowiedzieć na pytania takie jak: Jak prowadzę marketing? Kiedy powinienem wysyłać wiadomości do ludzi? Kiedy ktoś jest w drodze do odkupienia? Czy mogę aktywować wygasłego klienta?
Z jakich źródeł danych czerpiesz?
Przede wszystkim źródła danych klientów to miejsca, w których gromadzone są dane własne. To ich system rejestracji, ich system transakcyjny lub punkt sprzedaży, ich aplikacja. Łączymy się ze wszystkimi cyfrowymi punktami styku, a także punktami styku offline, których właścicielem jest klient, i zarządzamy napływającymi danymi.
Wszystkie posiadane przez nas dane są oparte na Core ID, który jest naszym podstawowym rozwiązaniem do identyfikacji. Mapujemy klienta i dołączamy go do Core ID, co pozwala nam zobaczyć cały ślad cyfrowy tego konsumenta.
Jak utrzymasz swoją przewagę konkurencyjną?
Każda z dużych chmur marketingowych ma własną platformę danych o klientach, istnieje również wiele niezależnych CDP. Zostały one utworzone jako puste bazy danych do przechowywania własnych danych i niewiele więcej lub były niestandardowymi zestawami narzędzi analitycznych, które przekształciły się w przestrzeń CDP.
Ale nie mają silnej warstwy tożsamości. Możemy dołączać dane własne do Core ID oraz aktywować je i mierzyć względem nich na dużą skalę, w wysokiej rozdzielczości iz wysokim stopniem dokładności.
Jesteśmy na tablicy danych. W przypadku większości tych platform CDP zasadniczo przesyłasz dane, ale nie ma czyszczenia danych ani wzbogacania danych. Musisz wykupić tę usługę jako usługę dodatkową. Nasi konkurenci będą musieli dokonać znacznych inwestycji, aby robić to, co robimy.
Ten wywiad został zredagowany i skondensowany.