Volvo ogłosiło, że zastosuje złącze NACS Tesli w przyszłych samochodach elektrycznych począwszy od 2025 r., a w istniejących pojazdach elektrycznych Volvo z adapterem, który pojawi się w przyszłym roku.
Szwedzki producent samochodów stał się najnowszym producentem pojazdów elektrycznych, który przyjął swój standard pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej, zgodnie z zapowiedziami Forda, GM i Riviana, w tej kolejności.
Volvo ogłosiło w komunikacie prasowym:
W ramach celu Volvo Cars, jakim jest stanie się producentem samochodów całkowicie elektrycznych do 2030 r., firma jest pierwszym europejskim producentem samochodów, który podpisał umowę z Teslą, dając obecnym i przyszłym kierowcom samochodów elektrycznych Volvo dostęp do dużej sieci stacji doładowania Tesli w całych stanach. Zjednoczony. Kanada i Meksyk.
Z grubsza kopiując poprzednie ogłoszenia, Volvo potwierdziło, że jego północnoamerykańskie pojazdy elektryczne będą standardowo wyposażone w złącze NACS począwszy od 2025 roku.
W międzyczasie zapewni adapter dla obecnych właścicieli Volvo EV, aby mogli uzyskać dostęp do sieci Supercharger Tesli.
Ford i GM zaplanowali dostępność konwertera na 2024 r. Rivian powiedział, że wiosną 2024 r. Teraz Volvo mówi o „pierwszej połowie 2024 r.”.
Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo Cars, skomentował ogłoszenie:
W ramach naszej podróży, aby stać się w pełni elektrycznym do 2030 r., chcemy maksymalnie ułatwić życie z pojazdem elektrycznym. Główną przeszkodą dla większej liczby osób przechodzących na jazdę elektryczną – kluczowym krokiem w uczynieniu transportu bardziej zrównoważonym – jest dostęp do łatwej i wygodnej infrastruktury ładowania. Dzisiaj, dzięki tej umowie, robimy ogromny krok w kierunku usunięcia tego progu dla kierowców Volvo w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku.
Volvo potwierdziło, że zaoferuje adapter NACS do CCS dla właścicieli pojazdów elektrycznych, aby nadal mogli mieć dostęp do ładowarek CCS w całej Ameryce Północnej.
Weź elektryczny
Jak zauważyliśmy po tym, jak General Motors poszedł w ślady Forda, jest teraz tylko kwestią czasu, zanim wszyscy północnoamerykańscy producenci samochodów wprowadzą NACS. Inaczej zostaną w tyle.
W tym momencie myślę, że opóźnienie jest po prostu związane z koniecznością negocjowania przez Teslę umów z producentami samochodów na dostęp do sieci Supercharger przez konwertery, aby uniknąć efektu Osborne’a.
FTC: Używamy linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”