W zeszłym tygodniu Ferrari po raz pierwszy spojrzało na nowy samochód wyścigowy GT3 w oparciu o 296 GTB.
Samochód przeszedł wstępne testy startowe w kwietniu na torze Ferrari Fiorano, a po homologacji jeszcze w tym roku będzie służył jako zamiennik obecnego 488 GT3.
Potwierdzono, że pierwszy wyścig odbędzie się w styczniu 2023 r. w Daytona 24 Hours, rundzie inauguracyjnej IMSA SportsCar Championship. A kiedy zaczniesz się ścigać, dostaniesz samochód Porsche 911 GT3 R skonfrontować się z nim.
296 GT3 charakteryzuje się ostrym designem z mnóstwem elementów aerodynamicznych, które łącznie pomagają zwiększyć docisk o około 20% więcej niż w przypadku 488 GT3. Inspiracja projektowa pochodziła z 250 LM, samochodu, który zapewnił Ferrari ostateczne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le. Mężczyzna z powrotem w 1965 roku.
296 GT3 dzieli układ napędowy z 296 GTB, chociaż pomija zelektryfikowane elementy samochodu drogowego ze względu na przepisy techniczne. Przypomnijmy, że samochód szosowy jest napędzany 3,0-litrowym silnikiem V-6 z podwójnym turbodoładowaniem i silnikiem elektrycznym umieszczonym pomiędzy silnikiem a 8-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Silnik 296 GTB samodzielnie generuje 654 KM, podczas gdy silnik elektryczny dodaje 164 KM, co daje łącznie 818 KM.
Zamiast tego samochód wyścigowy jest napędzany wyłącznie silnikiem V-6, a tutaj jego moc wynosi około 600 koni mechanicznych. Silnik jest umieszczony bardziej do przodu i do dołu niż w samochodzie drogowym, obniżając środek ciężkości, a także pomaga poprawić sztywność skrętną aluminiowego podwozia, która jest o około 10% wyższa niż w 488 GT3. DCT na korzyść 6-biegowej jednostki sekwencyjnej.
Samochód wyścigowy Ferrari 296 GT3 2023
Model 296 GT3 ma nieco dłuższy rozstaw osi niż samochód drogowy, a konstrukcja zawieszenia znacznie różni się od modelu 488 GT3. Przednie i tylne ramiona z podwójnymi wahaczami zostały dobrane tak, aby zapewnić przyczepność przy dużych prędkościach i zmniejszyć naprężenia opon. Układ hamulcowy również został poprawiony i unowocześniony, z nowo zaprojektowanymi zaciskami (6-tłok z przodu, 4-tłok z tyłu) i tarczami (15,75 cala z przodu i 13 cali z tyłu). Koła są kutym zestawem o wymiarach 18 cali na każdym rogu. Sucha masa pojazdu wynosi około 2755 funtów.
296 GT3 ma kilka dużych butów do wypełnienia. 488 GT3 do tej pory zdobył 107 tytułów w swoim pierwszym wyścigu, odnosząc 429 zwycięstw w 770 startach. Te liczby sprawiają, że jest to najbardziej udany samochód wyścigowy Ferrari do tej pory. Ale pomimo jakości 296 GT3 prawdopodobnie zostanie w cieniu Supersamochód Ferrari Le Mans Zaplanowano również starty od 2023 r., a mianowicie w klasie Hypercar Mistrzostw Świata FIA w wyścigach długodystansowych, a być może także w klasie prototypów Mistrzostw SportsCar Grand Touring.
Jednomodelowy bolid Ferrari Challenge Series 296 GTB powinien być w przygotowaniu, chociaż terminy są niepewne.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.