Aktualizacja o 20:59: Humble Games potwierdziło, że choć przechodzi restrukturyzację, „nie będzie zamykać swoich drzwi” i „nie będzie to miało wpływu na nadchodzące premiery”.
W oświadczeniu do GamesIndustry.bizHumble Games powiedziało:
„W tych trudnych ekonomicznie czasach dla branży wydawniczej gier niezależnych, Humble Games podjęło trudną, ale niezbędną decyzję o restrukturyzacji naszej działalności. Decyzja ta nie została podjęta pochopnie, lecz wymagała wielu przemyśleń i dokładnych przemyśleń, a jej celem było zapewnienie stabilności i wsparcia naszych programistów oraz bieżących projektów. Jednakże restrukturyzacja działalności Humble Games nie będzie miała żadnego wpływu na działalność Humble Bundle.
„W pełni zdajemy sobie sprawę z głębokiego wpływu, jaki ta decyzja ma na członków naszego zespołu w Humble Games i przekazujemy nasze najgłębsze wyrazy współczucia wszystkim, których dotyczy ta decyzja. Wkład naszego zespołu był nieoceniony i światowej klasy, wspierając premierę naszych gier od samego początku publikacji w 2017 r. Zależy nam na zarządzaniu. Przekształć to z możliwie największym współczuciem i zrozumieniem.
„Wspieranie naszych partnerów zajmujących się rozwojem i pomaganie byłym członkom zespołu pozostaje naszym najwyższym priorytetem. Dokładamy wszelkich starań, aby to przejście było jak najbardziej płynne dla wszystkich zaangażowanych. Dziękujemy za wsparcie i współczucie w tym trudnym czasie. Bardzo to doceniamy”.
Oryginalna historia: Raporty wskazują, że Humble Games jest bliskie zamknięcia.
Według byłych programistów Humble, dziś rano wszystkich 36 pracowników zostało zwolnionych bez ostrzeżenia i powiedziano im, że firma zamyka swoje podwoje.
Chociaż nie było żadnych oficjalnych informacji od Humble Games na temat decyzji o zamknięciu, ich kanały w mediach społecznościowych, takie jak x/twittera Byli aktywni dziś rano, odpowiadając na pytania graczy i zapytania dotyczące ich najnowszego wydania, Bō: Path of the Teal Lotus.
„Dzisiaj o 9:00 36 pracowników Humble Games zostało poinformowanych, że zostaniemy zwolnieni, a firma zamknie swoje podwoje” – wyjaśniła była dyrektor generalna BizDev Nikki Cowan, która napisała o tym, co wydarzyło się LinkedIn.
„Branża gier jest kapryśna, zalana masami ludzi, którzy chcą jedynie ogromnego rozwoju kosztem tworzenia świetnych gier ze świetnymi zespołami” – dodała była animatorka 2D Emily Kiefer.
„Miliarderzy i dyrektorzy generalni osiągają rekordowe zyski kosztem pracowników, którzy faktycznie wytwarzają produkty” – dodał Kiefer. „Ale wierzę, że jesteśmy w stanie stworzyć studia, które przynoszą korzyści nam jako twórcom gier, a nie ludziom, którzy postrzegają nas tylko jako pieniądze -maszyny drukarskie.”
Humble Games zwolniło nieznaną liczbę pracowników w wyniku działań restrukturyzacyjnych w listopadzie 2023 r.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.