To była lekcja wyciągnięta z dwóch największych sequeli w historii gier wideo.
Wielkie spoilery dla God Of War Ragnarok od tego momentu…
Kiedy Metal Gear Solid 2 pojawił się dla graczy w 2001 roku, było to totalnym szokiem, gdy bohater serii Solid Snake został przekształcony w postać drugoplanową, pozostawiając ci kontrolę nad Raidenem przez większość kampanii.
Kiedy The Last Of Us Part 2 pojawiło się w 2020 roku, gracze bardzo silnie zareagowali na niekontrolowanie Joela, początkowo grając tylko jako Eli, zanim zmienili drużynę i grali jako Abby.
Pomysł, aby zmienić naszych grywalnych bohaterów – i zachować to w tajemnicy – jest trudnym zadaniem balansowania i jest jedną z moich kreatywności Bóg wojny Ragnarok Spotkanie, ponieważ w wielu głównych misjach tego przebojowego wydarzenia gracz nie kontroluje już Kratosa, ale zamiast tego wciela się w rolę jego syna Atreusa.
Przed premierą gry JOE rozmawiał z Ericą Pinto (główny animator narracji) i Bruno Velazquez (reżyser animacji) o sequelu, m.in. Najbardziej pamiętne dla nich chwile meczu.
W obliczu zachowania tajemnicy grania jak Atreus, a następnie upewnienia się, że postać jest tak zabawna, jak Kratos, zapytaliśmy, czy to przerażająca perspektywa?
Bruno powiedział nam:
„Zdecydowanie chcieliśmy to zachować. To zdecydowanie coś, co widać w całym marketingu i we wszystkim, o czym rozmawialiśmy, tak naprawdę o tym nie wspominaliśmy. A ponieważ chcieliśmy, aby gracz był zaskoczony i zrobiliśmy to, co chcę pokazać wszystkie nasze karty.
„I nie dlatego, że nie byliśmy podekscytowani ani dumni z tego, co osiągnęliśmy z Atreusem, ale zdecydowanie chcieliśmy, aby ludzie byli zaskoczeni.
„Zdecydowanie wiemy, że ludzie są tutaj głównie dlatego, że chcą grać jako Kratos, prawda? Rozumiemy to, więc w końcu czuję, że znaleźliśmy świetną równowagę między umożliwieniem ci gry jako Atreus, a także daniem ci wystarczającej liczby Kratos.
„To zabawne, że wspomniałeś o Metal Gear, ponieważ czułem, że to była całkiem duża niespodzianka, a ostatecznie ludzie naprawdę mieli nadzieję, że będą mogli grać więcej z Snake, podczas gdy nie wydaje mi się, żeby to było coś, co ludzie będą czują się po zakończeniu gry. God Of War Ragnarok”.
Wtedy Eryka powiedziała nam:
„Tak, czuję, że przez lata wiele się nauczyliśmy o Kratosie. Ale myślę, że w ostatniej grze, w której wprowadziliśmy Atreusa, wydaje się to naturalnym przejściem do „Teraz mamy tę postać, chcemy dowiedzieć się więcej o jego.'” Myślę więc, że możliwość bycia Atreusem i odkrywania, kim jest jako osoba, a zwłaszcza z historią dorastania jako nastolatka i stania się własną osobą, odkrywanie tożsamości jest ważną częścią.
„Więc czy jest lepszy sposób na zrobienie tego niż bycie tą osobą? I myślę, że możliwość nadania Atreusowi własnego drzewa umiejętności i możliwości odblokowania terytorium naprawdę pomaga ucieleśnić tę postać i nie jest to tylko trywialne zadanie poboczne”.
Śledź Bruno:
„Tak, myślę, Erico, masz rację, kiedy wspomniałeś, że z narracyjnego punktu widzenia Kratos nie doświadczyłby tego w taki sam sposób, jak Atreus. W ten sposób uzyskasz zupełnie inną perspektywę i masz prawo do widzieć Atreusa jako nastolatek, jako dziecko, prawda?”
„Nie ma mowy, abyśmy mogli sobie to wyobrazić oczami Kratosa. Dlatego wiedzieliśmy, że to naturalny postęp i wzbogaca historię. Więc granie dookoła jest po prostu zabawne i to jest nasz cel, prawda? również pomóc w ulepszeniu historii.
Erica kończy anegdotą tematyczną:
„Muszę powiedzieć, że pierwszy raz, gdy byliśmy na planie i Chris Judge, było trochę interesujące [the actor who portrays Kratos] Nie było go tam, a my zapytaliśmy „Hej, co to jest?” Ale to było zabawne, to było odświeżające, ale także kiedy byli wszyscy razem, czułem się jak zjazd rodzinny. Wspaniale było więc mieć te wszystkie różne doświadczenia”.
God Of War Ragnarok jest już dostępny na PS5 i PS4.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.