(Bloomberg) — Serwis Amazon.com Inc., zajmujący się transmisją na żywo, Twitch, uruchomił własną platformę krótkich filmów tydzień po przyjęciu ustawy, która zagraża przyszłości serwisu społecznościowego TikTok w Stanach Zjednoczonych.
Twórcy na Twitchu zazwyczaj transmitują na żywo siebie, grając w gry wideo lub rozmawiając z publicznością, czasami nawet przez osiem godzin jednorazowo. Nowa usługa o nazwie Discovery Feed umożliwia widzom przewijanie krótkich klipów pochodzących z dłuższych filmów. Pojawia się jako nowa karta w aplikacji mobilnej Twitch.
Discovery Feed ma przed sobą długą drogę, zanim stanie się głównym konkurentem TikToka. Wczesne posty, które Bloomberg zobaczył, przedstawiały profesora Uniwersytetu Stanowego w Arizonie witającego studentów w klasie oraz kogoś, kto został zaatakowany na ulicy.
W przeciwieństwie do TikToka, twórcy Twitcha zazwyczaj nie przesyłają własnych krótkich treści. Zamiast tego użytkownicy wybierają zabawne lub rozrywkowe klipy z transmisji na żywo twórców i przekształcają je w klipy.
Rzecznik Twitcha powiedział, że kanał Discovery Feed będzie „spersonalizowany na podstawie historii oglądania widza i interakcji w czasie rzeczywistym”.
Rzecznik powiedział, że będzie to prawdopodobnie obejmować treści dla dorosłych, pod warunkiem, że będą zgodne z wytycznymi Twitcha.
TikTok jest oddziałem chińskiej firmy ByteDance Ltd. Kongres i administracja Bidena zmuszają ByteDance do wycofania usługi pod groźbą zakazu w związku z obawą, że chiński rząd może wykorzystywać aplikację do propagandy lub szpiegowania mieszkańców USA. Aplikacja ma 170 milionów użytkowników miesięcznie w Stanach Zjednoczonych.
Twitch i TikTok od lat korzystają ze swoich podręczników. W 2022 roku TikTok uruchomił opcję subskrypcji na żywo, która przypomina ofertę Twitcha. Jednak produkt TikTok do transmisji na żywo nie miał większego wpływu na udział Twitcha w rynku.
Według rzecznika Twitcha streamerzy nie otrzymają części przychodów z reklam wyświetlanych w Discovery Feed, ponieważ reklamy pojawiają się pomiędzy ich klipami, a nie bezpośrednio w nich.
(Aktualizacja komentarza firmy na temat treści dla dorosłych w szóstym akapicie.)
©2024 Bloomberg L.P
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.