Chociaż Metrolinx nie określiło konkretnej daty otwarcia znacznie opóźnionego Eglinton Crosstown LRT, TTC zasugerowało możliwy harmonogram otwarcia linii.
W raporcie z likwidacji agencji transportowej Budżety operacyjne i kapitałowe na nadchodzący rokobejmował koszty operacyjne i konserwacyjne otwarcia linii 5 (Eglinton Crosstown) i linii 6 (Finch West LRT) „w oparciu o planowaną datę rozpoczęcia obsługi przychodów przypadającą na wrzesień 2024 r.”.
Pracownicy zauważają jednak, że może się to jeszcze zmienić.
Pierwotnie otwarcie Eglinton Crosstown miało nastąpić w 2020 r., ale budowa rozpoczęta w 2011 r. nadal trwa.
W zeszłym tygodniu dyrektor generalny Metrolinx, Phil Verster, nadal nie był w stanie obiecać harmonogramu otwarcia Crosstown i przeprosił społeczność za opóźnienie.
„Chcę powiedzieć jednoznacznie, że przepraszam. Przepraszam przedsiębiorstwa, społeczności i mieszkańców Toronto za opóźnienie w realizacji tego projektu” – powiedział.
Chociaż Verster nie określił daty otwarcia LRT, powiedział, że Metrolinx opublikuje tę informację z trzymiesięcznym wyprzedzeniem.
„Nie uważam ogłaszania daty otwarcia teraz za rozsądne ani odpowiedzialne. Ale daję Wam i społecznościom bezwzględne zobowiązanie, że gdy tylko przezwyciężymy ryzyko, wady i problemy, które widzimy, odkryjemy je i naprawimy, ogłosić datę.”
Tymczasem pracownicy TTC zalecają zamrożenie cen biletów w przyszłym roku na poziomie stawek z 2023 r. W tym roku ceny biletów gotówkowych i przedpłaconych opłat PRESTO dla młodzieży i dorosłych wzrosły o 10 centów.
„Ta decyzja wynika z zobowiązania do ochrony dostępu finansowego do usług transportowych po 10-procentowej podwyżce opłat wprowadzonej w 2023 r. Chociaż korekta taryf na 2023 r. pomogła w sfinansowaniu ważnych inwestycji w bezpieczeństwo systemu, czystość i dostępność, uznaje się, że my również „ stanęło w obliczu trudności.” Jest to nieuzasadnione w przypadku pasażerów, którzy najbardziej polegali na transporcie publicznym” – napisali pracownicy w raporcie budżetowym.
„To działanie jest konieczne, aby zminimalizować wpływ na pasażerów TTC w obecnych warunkach ekonomicznych”.
Według pracowników TTC będzie potrzebować w przyszłym roku 2,57 miliarda dolarów na obsługę miejskiego systemu tranzytowego.
Z plikami Cody’ego Wilsona
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”