Nowi imigranci i [non-permanent residents] Osoby takie jak studenci i posiadacze wiz tymczasowych są bardziej uzależnieni od tranzytu”.
Imigracja była historycznie największym elementem wzrostu w Metro Vancouver, ale planiści TransLink ostrzegają, że spodziewany wzrost liczby przybyszów w ciągu najbliższych kilku lat spowoduje większą presję na transport i drogi.
Rząd federalny planuje powitać 465 000 nowych stałych mieszkańców w Kanadzie w 2023 r., zwiększając liczbę do 500 000 w 2025 r. Wcześniej Metro Vancouver stanowiło 11 procent osad imigracyjnych, średnio prawie 36 000 osób rocznie.
Burmistrzowie z dolnego kontynentu zostali przesłuchani Nowoczesna prezentacja Planista TransLink Nick Lovett powiedział, że Metro Vancouver może zobaczyć około 50 000 nowych imigrantów przybywających rocznie do tego obszaru do 2025 r. – a wielu będzie zależnych od systemu tranzytowego.
nowi imigranci i [non-permanent residents] Podobnie jak studenci, posiadacze wiz tymczasowych prawdopodobnie polegają na tranzycie” – powiedział Lovett burmistrzom w marcu. Wynika to z tego, gdzie osiedlają się w regionie — w pobliżu obszarów tranzytowych i obszarów ukierunkowanych na rozwój”.
Historycznie rzecz biorąc, wielu nowych imigrantów osiedliło się na południe od rzeki Fraser w Surrey i innych społecznościach i podejmowało pracę, w której praca z domu nie była możliwa. Lovett jako przykłady podał pracę w budownictwie, produkcji i magazynach.
Dane ze spisu powszechnego z 2021 r. pokazują korelację między obszarami, na których mieszkają niedawni imigranci, a niestałymi mieszkańcami posiadającymi status tranzytowy, co potwierdza obserwacje agencji zajmujących się osiedlaniem imigrantów, że nowi Kanadyjczycy są najbardziej zależni od tranzytu.
potrzeby siły roboczej
W raporcie dołączonym do prezentacji Lovetta stwierdzono, że odkrycia podkreślają znaczenie tranzytu w zaspokajaniu potrzeb siły roboczej i osiedlaniu się imigrantów, którzy odgrywają istotną rolę w gospodarce.
„Kolumbia Brytyjska ma bardzo niski wskaźnik naturalnego wzrostu populacji – liczba urodzeń minus zgony – dlatego w dużym stopniu polega na imigracji, aby zaspokoić potrzeby siły roboczej” – powiedział Lovett.
„Sto procent wzrostu siły roboczej przypisuje się imigracji. Dotyczy to również Kanady jako całości. Dlatego rząd federalny podnosi cele imigracyjne. Oczywiście ma to wpływ na region”.
Chociaż wyższe niż oczekiwano poziomy migracji niekoniecznie utrzymają się w dłuższej perspektywie do 2050 r., Lovett powiedział, że zwiększa to bezpośrednią presję, przed którą stoi transport i systemy transportowe.
Ta presja skłoniła Radę Burmistrzów ds. Transportu Regionalnego do wydania w lutym kilku zaleceń rządowi federalnemu, wzywając do większych inwestycji w celu dostosowania do wzrostu populacji, w tym 250 milionów dolarów w „kryzysowych funduszach tranzytowych”, które mają być wyrównane przez rząd prowincji.
Komunikat prasowy towarzyszący dokumentowi odnotował obecny popyt TransLink, z 82 procentami na poziomie sprzed pandemii – najwyższym wśród miast Ameryki Północnej.
„Przeludnienie systemu, zwłaszcza w South Fraser i innych szybko rozwijających się społecznościach, zbliża się do poziomów niespotykanych od czasów przed pandemią, kiedy TransLink z trudem nadążał za rosnącym popytem” – czytamy w oświadczeniu.
479 milionów dolarów dla TransLinka
Rząd hrabstwa w marcu uwzględnił prośby burmistrzów o więcej pieniędzy, ogłaszając 479 milionów dolarów na TransLink – inwestycję odnotowaną na spotkaniu burmistrzów 24 marca przez burmistrza Port Coquitlam Brada Westa, który pełni jednocześnie funkcję przewodniczącego rady burmistrzów.
„Było to ważne, ponieważ alternatywą dla nasilenia bojkotu były głębokie cięcia w usługach dla naszego regionu, zwiększone zatłoczenie i słabe wyniki dla wszystkich naszych społeczności” – powiedział West.
„Tak więc bardzo się cieszę, że udało nam się uniknąć tej alternatywy, z którą niestety musi się zmagać wiele miast w Ameryce Północnej. Jednak nasza praca jeszcze się nie skończyła. Wiemy, że musimy doprowadzić rząd federalny do przy stole negocjacyjnym. nieuniknione”.
Częścią tego wniosku rządu federalnego jest opracowanie nowego modelu finansowania transportu publicznego, który byłby bardziej elastyczny i sprawiedliwy, unikając nadmiernego polegania na taryfach tranzytowych i podatkach od nieruchomości.
Prawie połowa (41,8 procent) z 2,6 miliona mieszkańców Metro Vancouver urodziła się poza Kanadą, a 1 na 17 osób imigrowała od 2016 r. W latach 2021-2022 region doświadczył rekordowego poziomu imigracji, częściowo z powodu stłumionej liczby COVID-19 w 2020-2021.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”