W środę Tesla ogłosiła, że odnotowała rekordowe przychody, przekraczające nawet szacunki Wall Street, w wysokości 17,72 miliarda dolarów w czwartym kwartale 2021 r. Podczas gdy analitycy byli optymistami co do czwartego kwartału Tesli, producentowi samochodów elektrycznych udało się opublikować jeszcze lepsze wyniki. Najcenniejszy na świecie producent samochodów rzeczywiście zdołał osiągnąć przyzwoity zysk w ostatnim kwartale, co jest dla nich dobre.
Z innych dobrych wiadomości firma ogłosiła, że w Gigafactory Texas rozpoczęto produkcję Modelu Y przy użyciu nowego strukturalnego pakietu baterii i bardziej wydajnych 4680 ogniw. Należy pamiętać, że żadne z tych ulepszeń nie zostanie wprowadzone w najbliższym czasie w zakładzie firmy w Kalifornii, więc jeśli chcesz kupić Model Y w najbliższej przyszłości, upewnij się, że jest to samochód z Teksasu. Firma planuje rozpocząć dostawy po zakończeniu ostatecznej certyfikacji, ale nie określiła harmonogramu.
Przejdźmy teraz do rozczarowujących rzeczy, które zostały również ogłoszone podczas wezwania do interesariuszy.
„Nasze własne fabryki od kilku kwartałów pracują poniżej mocy produkcyjnych, ponieważ łańcuch dostaw stał się głównym czynnikiem ograniczającym, który prawdopodobnie utrzyma się do 2022 roku”, powiedział Tesla w oświadczeniu w środę. Zgadza się, problemy z łańcuchem dostaw będą plagą również w tym roku, ponieważ oczywiście będą. Inwestorzy uznali to za niepokojące, a akcje firmy spadły o kilka procent, gdy ogłoszono informację. Tesla jest prawdopodobnie jednym z lepszych producentów samochodów w przetrwaniu niedoboru chipów, ale robi to poprzez zmianę dostawców chipów w trakcie transmisji i ponowne pisanie oprogramowania w locie, aby zmniejszyć liczbę chipów na samochód. Nie wiadomo, jaki będzie to miało wpływ na samochody i produkcję długoterminowy.
Szef Tesli, Honcho Elon Musk, potwierdził, że firma nie wprowadzi żadnych nowych modeli w 2022 roku. Jeśli czytasz między wierszami, wydaje się to oznaczać, że Cybertruck, Roadster i Semi zostały wydane co najmniej do 2023 roku. miał być modelem 2020, a Cybertruck był premierą pod koniec 2021 roku, kiedy został ogłoszony, więc wydaje się, że firma odgryza się o wiele więcej, niż może przeżuć. Nie zapominaj, że Tesla twierdzi, że sprzedał wszystkie 1000 rezerwacji dla Founders Series Roadster po 250 000 USD każda, przejął milion 100 USD depozytów na Cybertrucks i ma stałe zlecenie w Budweiser na czterdzieści Semis. W pewnym momencie sprzedaż rzeczy, które nie istnieją, dogoni firmę.
Tesla o wartości 25 000 $ kompaktowy, który wydaje się mieć firma ogłoszona w 2020 r. został całkowicie oszukany. Nie wydaje mi się prawdopodobne, że firma kiedykolwiek poświęciła czas na opracowywanie tego samochodu. Nie dostał nawet nazwy. Musk stwierdził w środę, że „to po prostu niewłaściwe pytanie”. Wiem, że naprawdę nie mogłem się doczekać naprawdę niedrogiej Tesli, ale chyba nie.
Musk po raz kolejny podwoił się w zakresie zautomatyzowanej jazdy, mówiąc, że technologia zostanie udoskonalona w tym roku. Uwierzę, kiedy to zobaczę. Mówi się, że w pełni samodzielna jazda, która nie jest pełna, samodzielna lub prowadząca, jest powodem, dla którego tania Tesla nie ma sensu, ponieważ Musk twierdzi, że wdrażanie Tesli jest robotoś w jakiś sposób obniży koszty jazdy do tak niskiego, że ludzie nie będą musieli kupować mniejszych i bardziej wydajnych samochodów. Wydaje mi się, że wszystko to brzmi jak odwrotna mowa, więc myślę, że poczekamy, aż się mylę.
Ostatecznie nie potrafię powiedzieć, czy dzisiaj był dobry czy zły dzień dla Tesli. Realizacja niezwykle dochodowego kwartału, wysyłka prawie miliona samochodów w 2021 r. i zdobycie To wszystko jest godne pochwały dla firmy. Jednakże, Wiele z rzeczy, które poważnie obiecywał w ciągu ostatniej połowy dekady, nadal jest złamanych, a przynajmniej skrzywionych.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”