Podczas lotu na Jamajkę dwóm pasażerom zaoferowano bony żywnościowe o wartości 10 USD zamiast 400 USD na pasażera.
Nowa kanadyjska firma powiedziała, że może pomóc podróżnym w odzyskaniu pieniędzy należnych liniom lotniczym za opóźnienia i odwołania lotów.
Pierwszy kanadyjski system praw pasażerów linii lotniczych Przepisy dotyczące ochrony pasażerów linii lotniczych (APPR)wdrożone w 2019 r. Jednak zasady te znalazły się pod ostrzałem z powodu pandemii, ponieważ linie lotnicze były w stanie uniknąć wypłaty odszkodowania z powodów takich jak kwestie bezpieczeństwa.
Od kilku lat pasażerowie kanadyjskich linii lotniczych stanęli w obliczu trudnej bitwy, próbując poruszać się po systemie, często napotykając lodowate okresy oczekiwania na zwrot pieniędzy lub odszkodowanie.
Airfairness, nowa firma, która została oficjalnie uruchomiona w poniedziałek 29 maja, obiecuje „Gładko i bezstresowoSposób dla Kanadyjczyków na odzyskanie strat w podróżach lotniczych.
Dyrektor generalny John Marzo mówi, że celem firmy jest informowanie pasażerów o ich prawach i danie im „szansy na uczciwą walkę”, zauważając, że linie lotnicze „kontrolują każdy aspekt, od danych lotu po podejmowanie decyzji, co często wydaje się niesprawiedliwe”.
Zespół korporacyjny posiada rozległą wiedzę na temat „Globalnych standardów lotniczych i zaktualizowanych zapisów lotów”, a także APPR.
Marzo nam mówi przez Kilka firm, takich jak Airfairness w Unii Europejskiej, zapewnia podróżnym wygodny sposób na uzyskanie zwrotu pieniędzy po locie i jest pierwszą tego typu firmą w Kanadzie.
„Dane pokazują, że ponieważ lotnisko w Vancouver jest drugim co do wielkości lotniskiem po lotnisku Pearson w Toronto, naprawdę istnieje ogromna szansa, aby pomóc społeczności w zwiększeniu świadomości jej praw i umożliwić im odebranie odszkodowania, do którego są uprawnieni” – mówi.
Firma działa na zasadzie ad hoc w Kanadzie od 2022 roku i twierdzi, że „przetworzyła już wiele udanych roszczeń drogą ustną i skierowań”.
Podczas lotu na Jamajkę dwóm pasażerom zaoferowano bony żywnościowe o wartości 10 USD zamiast 400 USD za pasażera za trzy godziny i 50 minut opóźnienia, do którego byli uprawnieni. Zgodnie z komunikatem prasowym Airfairness był w stanie pomóc im w pomyślnym uzyskaniu odszkodowania dla swoich stron.
Mieszkańcy Vancouver muszą stawić czoła długim oczekiwaniom i trudnościom w uzyskaniu zwrotu pieniędzy za loty
Chociaż Airfairness twierdzi, że zapewni podróżnym istotne informacje o ich prawach i pomoże im szybciej uzyskać zwrot pieniędzy, nadal mogą oni mieć trudności z uzyskaniem zwrotu pieniędzy w ramach obecnego systemu praw pasażerów linii lotniczych.
W Unii Europejskiej linie lotnicze mogą uniknąć wypłaty odszkodowania tylko wtedy, gdy udowodnią, że są w aktach Niezwykła okoliczność. Powinni również płacić pasażerom za „opóźnienia i odwołania lotów z powodu problemów konserwacyjnych”, powiedział Gabor Lukas, założyciel grupy Air Passenger Rights, czego kanadyjskie linie lotnicze mogą uniknąć. przez w poprzednim wywiadzie.
Linie lotnicze UE są również na haczyku, aby udowodnić istnienie „nadzwyczajnych okoliczności” i muszą zapewnić pasażerom, którzy utknęli w miejscu docelowym, posiłki i zakwaterowanie, niezależnie od okoliczności.
John Lawford, dyrektor wykonawczy Public Interest Advocacy Center (PIAC), powtórzył to zdanie, zauważając, że obecna karta Kanady zapewnia obecnie zbyt wiele miejsca na interpretację przez linie lotnicze.
Ze względu na ogromne zaległości w składaniu skarg do Kanadyjskiej Agencji Transportu, pasażerowie kanadyjskich linii lotniczych byli również zmuszani do długiego oczekiwania na odszkodowanie iw wielu przypadkach nigdy nie otrzymali należnych im pieniędzy.
„Możesz nic nie dostać. Możesz zostać odrzucony w zależności od tego, czy linia lotnicza może udowodnić, że jest to kwestia bezpieczeństwa lub jeśli jest to poza ich kontrolą”, powiedział Lawford w poprzednim wywiadzie.
Ponieważ przepisy europejskie są jasne, firmy wchodzą na pokład, aby rozpatrywać roszczenia w imieniu podróżujących samolotem, ponieważ dokładnie wiedzą, ile pieniędzy zostanie wypłaconych i kiedy to nastąpi, powiedział Lawford.
W Europie, jeśli twój lot jest opóźniony lub odwołany, „masz pewne prawa, takie jak wyżywienie i zakwaterowanie i tym podobne, ale otrzymujesz również zwrot pieniędzy oraz opłaty za niedogodności” – wyjaśnił.
Lawford przytacza kilka rzadkich wyjątków, takich jak erupcje wulkanów lub trzęsienia ziemi.
Dowiedz się, dlaczego Kanadyjczycy mogą mieć trudności z uzyskaniem zwrotu kosztów lotu, jeśli Kanada wdroży proponowane zmiany w Karcie praw pasażerów linii lotniczych.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”