Sygnalizacja świetlna – która pozostaje czerwona, gdy wykryje samochód zbliżający się do ograniczenia prędkości – została okrzyknięta sukcesem w niecały tydzień po 90-dniowym okresie próbnym.
Miasto w Kanadzie przyjęło wyjątkowe podejście do zakazania kierowcom przekraczania prędkości w strefach szkolnych, wprowadzając sygnalizację świetlną, która zmienia kolor na zielony tylko dla samochodów poruszających się poniżej ograniczenia prędkości.
Publikacja dotycząca infrastruktury Ulice Raporty wskazują, że sygnalizacja świetlna została zainstalowana w okręgu szkolnym w Brossard – położonym w obrębie miasta Montreal – w ramach 90-dniowego procesu, którego celem jest zmuszanie przekraczających prędkość kierowców do przestrzegania ustalonego ograniczenia prędkości do 30 km/h. H.
Wyprodukowane przez firmę Signalisation Kalitec z siedzibą w Quebecu, światło edukacyjne Educational Awareness Reward Light (EARL) — lub po francusku „feu de ralentissement éducatif” (FRED) — jest domyślnie czerwone, ale zmienia kolor na zielony, gdy podłączony do niego fotoradar wykryje zbliżający się pojazd. Prędkości poniżej podanego limitu.
Samochody jadące z dużą prędkością zbliżające się do sygnalizacji świetlnej tracą czas, ponieważ muszą zatrzymywać się na czerwonym świetle, które zmienia się na zielone dopiero po całkowitym zatrzymaniu samochodu.
– powiedziała burmistrz Broussard, Doreen Asad Ulice Średnia prędkość pojazdów przejeżdżających przez dzielnicę szkolną spadła z 40 km/h do 29 km/h od czasu wprowadzenia sygnalizacji świetlnej w zeszłym tygodniu.
Chociaż proces nie został jeszcze zakończony, pan Asad uważa, że system sygnalizacji świetlnej skuteczniej odstrasza od przekroczenia prędkości niż automatyczne fotoradary, które nakładają mandaty.
„Grzywny mogą być skuteczne, ale są skuteczne po fakcie” – powiedział Asaad. Ulice.
„Wyjątkowe piękno polega na tym, że nagradzamy dobre zachowanie i to natychmiast. Nie rejestruje żadnych specjalnych informacji, po prostu wykrywa nadjeżdżający samochód i mierzy jego prędkość. Jest to więc marchewka zamiast kija.”
Chociaż sygnalizacja świetlna jest obecnie instalowana na dwukierunkowej ulicy w obszarze podmiejskim i nie może być używana do kontrolowania przepływu ruchu, wyniki próby mogą sprawić, że będzie używana w podobnych środowiskach w szerszym regionie Quebec.
Podejście kanadyjskiego miasta do kierowców przekraczających prędkość w strefach szkolnych kontrastuje z „pierwszym na świecie” eksperymentem prowadzonym obecnie w Queensland, w którym fotoradary zostały wbudowane w oznakowanie stref szkolnych rozmieszczone w całym stanie.
Tajna próba kamery w Tajnym Okręgu Szkolnym rozpoczęła się 23 stycznia 2023 r. i ma trwać do końca kwietnia 2024 r. w wybranych lokalizacjach w Queensland.
W okresie od 1 stycznia 2018 r. do 30 kwietnia 2022 r. kierowcom w Queensland, którzy zostali przyłapani na przekraczaniu ograniczeń prędkości w strefach szkolnych, wydano ponad 70 132 mandatów za przekroczenie prędkości.
Ponad połowa z tych kierowców przekraczających prędkość została przyłapana na przekraczaniu ograniczenia prędkości o 13–20 km/h, a 40 procent przekroczyło ograniczenie o mniej niż 13 km/h.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”