Sygnalizacja świetlna, która pozostaje czerwona dla kierowców przekraczających prędkość

Sygnalizacja świetlna, która pozostaje czerwona dla kierowców przekraczających prędkość

Sygnalizacja świetlna – która pozostaje czerwona, gdy wykryje samochód zbliżający się do ograniczenia prędkości – została okrzyknięta sukcesem w niecały tydzień po 90-dniowym okresie próbnym.


Miasto w Kanadzie przyjęło wyjątkowe podejście do zakazania kierowcom przekraczania prędkości w strefach szkolnych, wprowadzając sygnalizację świetlną, która zmienia kolor na zielony tylko dla samochodów poruszających się poniżej ograniczenia prędkości.

Publikacja dotycząca infrastruktury Ulice Raporty wskazują, że sygnalizacja świetlna została zainstalowana w okręgu szkolnym w Brossard – położonym w obrębie miasta Montreal – w ramach 90-dniowego procesu, którego celem jest zmuszanie przekraczających prędkość kierowców do przestrzegania ustalonego ograniczenia prędkości do 30 km/h. H.

Wyprodukowane przez firmę Signalisation Kalitec z siedzibą w Quebecu, światło edukacyjne Educational Awareness Reward Light (EARL) — lub po francusku „feu de ralentissement éducatif” (FRED) — jest domyślnie czerwone, ale zmienia kolor na zielony, gdy podłączony do niego fotoradar wykryje zbliżający się pojazd. Prędkości poniżej podanego limitu.



Samochody jadące z dużą prędkością zbliżające się do sygnalizacji świetlnej tracą czas, ponieważ muszą zatrzymywać się na czerwonym świetle, które zmienia się na zielone dopiero po całkowitym zatrzymaniu samochodu.

– powiedziała burmistrz Broussard, Doreen Asad Ulice Średnia prędkość pojazdów przejeżdżających przez dzielnicę szkolną spadła z 40 km/h do 29 km/h od czasu wprowadzenia sygnalizacji świetlnej w zeszłym tygodniu.

Chociaż proces nie został jeszcze zakończony, pan Asad uważa, że ​​system sygnalizacji świetlnej skuteczniej odstrasza od przekroczenia prędkości niż automatyczne fotoradary, które nakładają mandaty.



„Grzywny mogą być skuteczne, ale są skuteczne po fakcie” – powiedział Asaad. Ulice.

Chociaż sygnalizacja świetlna jest obecnie instalowana na dwukierunkowej ulicy w obszarze podmiejskim i nie może być używana do kontrolowania przepływu ruchu, wyniki próby mogą sprawić, że będzie używana w podobnych środowiskach w szerszym regionie Quebec.



Podejście kanadyjskiego miasta do kierowców przekraczających prędkość w strefach szkolnych kontrastuje z „pierwszym na świecie” eksperymentem prowadzonym obecnie w Queensland, w którym fotoradary zostały wbudowane w oznakowanie stref szkolnych rozmieszczone w całym stanie.

Tajna próba kamery w Tajnym Okręgu Szkolnym rozpoczęła się 23 stycznia 2023 r. i ma trwać do końca kwietnia 2024 r. w wybranych lokalizacjach w Queensland.

W okresie od 1 stycznia 2018 r. do 30 kwietnia 2022 r. kierowcom w Queensland, którzy zostali przyłapani na przekraczaniu ograniczeń prędkości w strefach szkolnych, wydano ponad 70 132 mandatów za przekroczenie prędkości.



Ponad połowa z tych kierowców przekraczających prędkość została przyłapana na przekraczaniu ograniczenia prędkości o 13–20 km/h, a 40 procent przekroczyło ograniczenie o mniej niż 13 km/h.

Jordan Mulash

Jordan Mulash pochodzi z Canberry/Ngunawal, a obecnie mieszka w Brisbane/Turbal. Dołączając do Team Drive w 2022 roku, Jordan pracował wcześniej w Auto Action, MotorsportM8, The Supercars Collective, TouringCarTimes, whatCar, Wheels, Motor i Street Machine. Jordan jest ćpunem iRacing iw weekendy można go znaleźć za kierownicą Octavii RS lub zaprzysiężonego w ZH Fairlane.

Przeczytaj więcej o Jordanie MulashuIkona łącza

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *