W ciągu ostatnich 20 lat fundamenty Don Mills Collegiate Institute przeszły ciągły proces realizacji wizji szefa nowych zielonych technologii i zarządzania środowiskiem, Dana Konanika.
Poniżej znajduje się krótkie podsumowanie różnych projektów zaprojektowanych przez Kunaneca oraz uczniów 11. i 12. klasy, którzy przeszli przez jego kursy w zakresie zielonego przemysłu, projektowania technologii i hotelarstwa oraz pozyskania finansowania, dostarczania i korzystania z nich w tym czasie.
Dołączone liceum i gimnazjum znajdują się na 19 akrach nieruchomości na wschód od Don Valley Parkway i na południe od Lawrence Street w Toronto, zapewniając wiele różnych lokalizacji do testowania różnych miejskich innowacji rolniczych.
gospodarstwo rolne Konanik przyznaje, że niektórzy ludzie mogą postrzegać szkolną farmę bardziej jako ogród, ale mówi, że rolnictwo miejskie wymaga mniejszej ilości miejsca do działania, gdzie przestrzeń jest na wagę złota. Gospodarstwo wyprodukowało już sporo plonów, ale ostatnie dodanie osłon na dwa rzędy podniesionych grządek wydłużyło sezon wegetacyjny o około sześć tygodni po obu stronach lata.
Kuchnia na świeżym powietrzu – Na drugim końcu minifarmy budowana jest kuchnia na świeżym powietrzu i miejsce do hostowania. Wyposażona już w piec opalany drewnem przestrzeń będzie zawierać szafki i inne elementy projektowe instalowane przez studentów projektowania artystycznego i gospodarzy wydarzeń przez osoby studiujące gościnność.
zielony dom – Z ziół ze szklarni, znajdującej się obok sali głównego sklepu, korzystają również studenci hotelarstwa, a selektywny zbiór nasion jest wykorzystywany przez studentów Kunanec i zielonych przemysłów w celu poprawy plonów w następnym sezonie. Oczekują, że sami wyprodukują co najmniej połowę z 5000 sadzonek, których będą potrzebować na następny sezon sadzenia. Tymczasem na niewielkiej przestrzeni zewnętrznej obok szklarni obracają się uprawy ziemniaków, kukurydzy, dyni lub mieszanych upraw roślin towarzyszących, podczas gdy wewnątrz sad cytrusowy sąsiaduje z cytrynami, limonkami, grejpfrutami i pomarańczami.
Co ludzie czytają
Produkt firmy Don Mills jest obecnie sprzedawany w George’s, ekskluzywnej restauracji prowadzonej przez szefa kuchni Lorenzo Loseto.
OGRÓD KOPCA HAUDENOSAUNEE – Zakopane kłody pomagają przenosić wodę i składniki odżywcze do „Trzech Sióstr” kukurydzy, fasoli i dyni w dokładnej replice tysiącletniej praktyki lokalnych rdzennych mieszkańców. Projekt ten, zlokalizowany na ulicy w pobliżu terenu szkoły, został opracowany przy pomocy innego nauczyciela szkolnego i jego relacji z różnymi grupami i społecznościami aborygeńskimi, które doradzały i pomagały uczyć uczniów jego zasad.
Poniżej znajdują się wszystkie obiekty, które zostały zbudowane wokół szkoły w ramach programów Green Industries Dana Konanika i Don Mills CI Hospitality and Design w Toronto.
rekordy grzybów – Na innym obszarze, w większości zacienionym od szkoły, Kunanec i jego uczniowie zastosowali tę samą metodę zakopanego pniaka, aby wyhodować grzyby na pniach stałych drzew z płaskimi drewnianymi krążkami na wierzchołku. Niektórzy już rozpoczęli kiełkowanie boczniaków z czopów zarodników grzybów, które niedawno wstrzyknęli do pni drzew.
winnica Konanik, zasadzony w 2018 roku i biegnący wzdłuż wąskiego pasa ziemi po południowej stronie głównego budynku szkoły, powiedział, że partnerzy z Tawse Organic Winery na skarpie Niagara znaleźli 160 winorośli produkujących miejsca bardziej podobne do miejsc w południowej Francji niż Niagara z powodu upał Od strony południowej wyeksponowane cegły, które po zachodzie słońca są wypalane z powrotem w glebie.
Winorośl Riesling dała swój pierwszy przyzwoity plon winogron (były używane do produkcji galaretki Riesling chili do smarowania wędlin w kategorii gościnności) w zeszłym roku, a Kunanec ma nadzieję, że odmiany Pinot Noir i Cabernet Franc dołączą do nich w odpowiednim czasie. produkcja w przyszłym roku. Szkoła ma obecnie w sprzedaży około 40 litrów soku winogronowego.
drewno Uczniowie szkolnej klasy projektowania technologii przejęli na własność drzewa na terenie Toronto District School Board, które musiały zostać usunięte, aby zrobić miejsce dla projektu transportowego Eglinton Crosstown w Toronto i przekształcone w deski do wędlin i inne przedmioty na sprzedaż. Przez lata stworzyli również miejsca do siedzenia na świeżym powietrzu, które mogą pomieścić łącznie 400 uczniów rozsianych po terenie szkoły.
Wodny Uczniowie pomagają hodować okonia żółtego, suma błękitnopłetwego i suma w zbiorniku do ostatecznego spożycia. Tymczasem ryby zapewniają formę filtracji biologicznej, ponieważ ich odchody stają się nawozem dla roślin. Konanek mówi, że gdyby takie systemy były łatwiej dostępne na obszarach miejskich, nigdzie nie byłoby ryzyka niedoborów sałaty spowodowanych łańcuchem dostaw.
Morgan Sharp/Local Press Initiative/Kanadyjski Obserwator Narodowy