Strajk pracowników kolei w Kanadzie: rząd federalny zmuszony do skorzystania z wiążącego arbitrażu

Strajk pracowników kolei w Kanadzie: rząd federalny zmuszony do skorzystania z wiążącego arbitrażu

Kanadyjski minister pracy Stephen MacKinnon wkracza, aby zakończyć strajk, który w czwartek wstrzymał prace na dwóch największych liniach kolejowych w kraju, zmuszając obie strony do podjęcia wiążącego arbitrażu.

Ogłaszając istotne posunięcie z Parliament Hill, MacKinnon oświadczył, że powołuje się na uprawnienia wynikające z sekcji 107 kanadyjskiego kodeksu pracy, aby skierować Kanadyjską Radę ds. Stosunków Przemysłowych (CIRB) „w celu pomocy stronom w rozstrzygnięciu pozostałych warunków ich układów zbiorowych poprzez egzekwowanie ostatecznego wiążącego arbitrażu .”

MacKinnon nakazał również radzie przedłużenie istniejących układów zbiorowych między obiema stronami do czasu podpisania nowych umów i wezwał do „natychmiastowego” wznowienia działalności na obu liniach kolejowych.

„Kanadyjczyków należy zapewnić, że ich rząd nie pozwoli, aby cierpieli, gdy strony nie wywiążą się ze swoich obowiązków wobec nich przy stole negocjacyjnym, zwłaszcza gdy zagrożone jest bezpieczeństwo pracowników i społeczności” – powiedział po dniu pełnym debaty ważne spotkania z zainteresowanymi stronami.

W związku z pierwszą w historii jednoczesną przestojem w pracy, Canadian National Railway (CN) i Canadian Pacific Railway Company Kansas City (CPKC) zamknęły swoje drzwi dla pracowników kolei Canadian Truck Drivers Union wczesnym rankiem w czwartek po miesiącach nieudanych negocjacji. oraz to, co związek nazwał „planem przymusowych transferów” pracowników, było jednym z najważniejszych tematów rozmów.

Bezprecedensowy spór pracowniczy zakłócił łańcuchy dostaw i skomplikował przemieszczanie się tysięcy ludzi w całej Kanadzie.

Rozmowy w sprawie kontraktu były kontynuowane w miarę zwiększania się liczby pikiet, demonstrantów maszerujących przed siedzibami przedsiębiorstw kolejowych w Montrealu i Calgary, a tysiące wagonów przewożących różne towary zatrzymało się.

Tymczasem dotknięte grupy biznesowe i liderzy branży, a także niektórzy premierzy naciskali na rząd federalny, aby podjął działania, biorąc pod uwagę, że według Kanadyjskiego Stowarzyszenia Kolejowego krytyczne linie tranzytowe – gdy działają – przewożą dziennie ładunki o wartości ponad 1 miliarda dolarów.

READ  Fisher-Price pamięta smoczki Rock 'n Glide dla niemowląt po 4 zgonach

Kiedy o 16:40 czasu wschodniego McKinnon ogłosił, że przyjmie to stanowisko, porozumienie między obiema stronami pozostawało „nieuchwytne” – powiedział dziennikarzom minister – ponad miesiąc po objęciu urzędu.

„Negocjacje w sprawie układów zbiorowych pracy należą do tych stron, ale ich skutki oraz skutki obecnego impasu ponoszą wszyscy Kanadyjczycy” – powiedział MacKinnon. „Jako Minister Pracy wykorzystuję swoje uprawnienia… aby zapewnić pokój przemysłowy i zapewnić krótko- i długoterminowe rozwiązania, które służą interesowi narodowemu” – dodał.

Rozpoczynają się prace nad ponownym uruchomieniem kolei

Nie jest jasne, kiedy dokładnie wznowiona zostanie działalność kolejowa, chociaż minister wyraził nadzieję, że stanie się to w ciągu kilku dni, ponieważ „nie można lekceważyć wpływu” tej sytuacji na codzienne życie milionów Kanadyjczyków i gospodarkę.

MacKinnon stwierdziła, że ​​brak jasności wynika z faktu, że Urząd ds. Przeglądu Inwestycji w Nieruchomości, jako niezależny organ, musiał teraz konsultować się z zainteresowanymi stronami przed podjęciem decyzji o kolejnych krokach.

„Oczywiście działam tutaj na bardzo wczesnym etapie i mam nadzieję, że oni zaczną działać równie szybko… ale jeszcze raz chcę szanować proces, który tutaj będzie się rozgrywał” – powiedział.

W odpowiedzi na wymuszenie przez rząd federalny arbitrażu, CN zakończyło zamknięcie W oświadczeniu firma podała, że ​​pracuje obecnie nad „planem naprawczym”, ponieważ „jest usatysfakcjonowana zakończeniem sporu pracowniczego”.

CPKC przygotowuje się do wznowienia działalności kolejowej, ale nie ujawni dalszych szczegółów na temat harmonogramu do czasu otrzymania zamówienia CIRB.

„Żałujemy, że rząd musiał interweniować, ponieważ zasadniczo wierzymy w negocjacje zbiorowe i je szanujemy, jednak biorąc pod uwagę ryzyko, na jakie narażone są wszystkie zaangażowane strony, sytuacja ta wymaga działań” – powiedział prezes i dyrektor generalny CPKC Keith Creel; Powiedział w oświadczeniu:

Obie firmy zażądały wiążącego arbitrażu, co związek odrzucił. Do godziny 19:00 czasu wschodniego Teamsters Canada nie przedstawiło żadnego publicznego komentarza na temat interwencji MacKinnona. Jednak w mediach społecznościowych związek nadal zachęcał uczestników pikiet do… „bądź silny”.

READ  Sprzedaż publicznego kina napotyka przeszkodę w Sądzie Najwyższym Kolumbii Brytyjskiej

Premier Justin Trudeau zasugerował wcześniej, że rząd federalny przed końcem dnia wprowadzi środki, „aby zapewnić szybkie znalezienie odpowiedniego rozwiązania dla gospodarki”.

„Traktujemy to bardzo poważnie” – powiedział Trudeau w czwartek w Sherbrooke w Quebecu przed fabryką, która mogłaby ucierpieć, gdyby przestój trwał dłużej. „Minister jest bezpośrednio zaangażowany. Oczywiście nie traktujemy tego lekko , ponieważ Kanadyjczycy w całym kraju… „Martwimy się o niego”.

W kluczowym momencie MacKinnon stwierdził, że rząd federalny nie zmienia stanowiska, że ​​najlepszym wynikiem będzie wynegocjowane porozumienie przy stole negocjacyjnym, zauważając jednocześnie, że kwestie między obiema stronami są „ważne”.

Singh nazywa ruch liberałów „tchórzliwym”

Unikanie na razie przepisów dotyczących powrotu do pracy oznacza, że ​​rząd federalny nie musiałby zwoływać parlamentu na sesję i mógłby rozważyć, gdzie mógłby zapewnić wsparcie polityczne dla przyjęcia takiej ustawy.

Lider Nowej Partii Demokratycznej Jagmeet Singh powtórzył w czwartek wieloletni sprzeciw swojej partii wobec przepisów przywracających pracę.

Występując wraz z niektórymi z 9300 inżynierów, konduktorów i pracowników stoczni objętych kwarantanną, Singh powiedział, że nie chce widzieć żadnej interwencji federalnej.

Nie trzeba było długo czekać, aby Singh – którego partia w dalszym ciągu wspiera mniejszość Trudeau – skrytykował decyzję liberałów.

„Justin Trudeau właśnie wysłał wiadomość do CN, CPKC i wszystkich głównych korporacji – że bycie złym szefem się opłaca. Działania liberałów są tchórzliwe, antypracownicze i stanowią dowód, że zawsze będą ulegać korporacyjnej chciwości, a Kanadyjczycy zawsze będą zapłacić za to cenę” – stwierdził w oświadczeniu.

Chociaż partia Bloc Quebecois nie była zaangażowana w to, co powinien zrobić rząd federalny, przywódca konserwatystów Pierre Poilievre, który stara się zaapelować do wyborców z klasy robotniczej i który poparł niedawną ustawę liberałów przeciw świerzbowi, unika komentarza na temat sytuacja.

READ  BioSteel składa wniosek o ochronę przed upadłością, a spółka-matka Canopy Growth szuka nowego nabywcy

Przed ogłoszeniem McKinnona była konserwatywna minister pracy Lisa Wright powiedziała, że ​​konserwatyści nie muszą interweniować, dopóki rząd federalny nie ogłosi kolejnych kroków.

Premier stanu Saskatchewan Scott Moe pochwalił rząd federalny za jego działanie, mówiąc, że to posunięcie „zapewni, że nasze kanadyjskie produkty zostaną ponownie wprowadzone na rynek”.

Rząd federalny ogłosił również w czwartek plany zbadania pierwotnych przyczyn przestoju w pracy.

„Zapewnienie pokoju przemysłowego w tym bardzo ważnym sektorze jest obowiązkiem rządu. Dlatego przeanalizujemy przyczyny, które doprowadziły do ​​ponownego pojawienia się konfliktów w sektorze kolejowym, oraz okoliczności, które doprowadziły do ​​równoległego wstrzymania prac, o którym myśleliśmy jesteśmy świadkami” – powiedział MacKinnon.


To rozwijająca się historia, bądź na bieżąco z aktualizacjami…

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *