Strajk BRT: terytorium i związek dochodzą do porozumienia co do zasady

Strajk BRT: terytorium i związek dochodzą do porozumienia co do zasady

Terytorium, Waterloo i związek reprezentujący pracowników Grand River Transit (GRT) osiągnęły wstępne porozumienie, które, jeśli zostanie ratyfikowane, może zakończyć strajk autobusów w czwartek – 11 dni po odejściu pracowników z pracy.

Unifor Local 4304, który reprezentuje ponad 650 operatorów tranzytowych i prawie 90 wykwalifikowanych rzemieślników i pracowników pomocniczych, podda wstępną zgodę swoich członków pod głosowanie we wtorek rano.

Jeśli umowa zostanie ratyfikowana, związek powiedział, że autobusy zostaną wznowione w czwartek.

Autobusy Grand River Transit nie kursują od poniedziałku, 1 maja, kiedy rozpoczął się strajk.

Pracownicy domagają się lepszych płac i przepisów dotyczących harmonogramu.

„Doceniamy to, że klienci polegają na środkach transportu i jesteśmy zobowiązani do jak najszybszego wznowienia pełnej obsługi autobusów” – powiedział dystrykt w oświadczeniu medialnym ogłaszającym wstępną umowę w poniedziałek.

Terytorium i związek osiągnęły kolejne tymczasowe porozumienie w niedzielę 30 kwietnia, w przeddzień terminu strajku. Członkowie głosowali za odrzuceniem tej umowy.

Pociągi ION Light Rail Transit (LRT) kursowały przez cały strajk, ponieważ usługa ta jest obsługiwana przez oddzielną firmę.

Wpływ na pasażerów

Mieszkaniec Cambridge, Barry Green, powiedział, że brak komunikacji autobusowej sprawił, że dotarcie do jego pracy w Kitchener było wyzwaniem.

Greene polega na współpracownikach i przyjaciołach.

Mieszkaniec Cambridge, Barry Green, mówi, że przejazd taksówką tam iz powrotem do pracy kosztuje go od 35 do 42 dolarów. Ma nadzieję, że strajk autobusów wkrótce się skończy. (Colton Wiens/CTV Kitchener)

„Mam nadzieję, że to się cofa, ponieważ jest wielu ludzi ze wspólnym życiem, którzy muszą chodzić na siłownię lub coś w tym rodzaju, albo robić zakupy spożywcze i wszystko inne” – powiedział Green.

Green powiedział, że przejazd taksówką w jedną stronę do pracy kosztuje go od 35 do 42 dolarów.

READ  Stopa inflacji w Kanadzie spadła w październiku do 3,1%.

Powiedział, że mógłby zostać w domu i wykorzystać dni chorobowe lub urlopowe, ale nie chciał rezygnować z tych godzin

Również bycie w Cambridge oznacza, że ​​uzyskanie LRT nie wchodzi w grę.

„W tej chwili nie jest to nawet pomocne, ponieważ mieszkam w Cambridge, a LRT jedzie tylko do stacji Fairview” – powiedział Green.

Green ma nadzieję, że pracownicy zagłosują za ratyfikacją pierwotnego porozumienia.

„Naprawdę mam nadzieję, że się na to zgodzą, ale teraz będzie to strzał w dziesiątkę, ponieważ nie wiem, jaka jest umowa, nie wiem, o czym mówią” – powiedział Green. .

Green powiedział, że chciałby, aby tranzyt zapewniał podstawową usługę i zapewnił poparcie dla tego pomysłu poprzez internetową petycję.

„Oni nawet nie mają teraz uruchomionego MobilityPLUS, więc każdy, kto musi iść na spotkanie dializacyjne lub jakikolwiek inny, nie może nawet go zarezerwować” – powiedział Green.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *