Jasona Drakeforda: Jest rok 2016 i jesteśmy w Prospect Park na Brooklynie. Orkiestra i chór na żywo wykonują muzykę operową, a tysiące ludzi zakrywają twarze małymi kartonowymi pudełkami. To jest Kantata Hubble’a.
Timmy’ego Brodericka: Tak, te gogle VR są dość kiepskie, ale sceny, które ogląda publiczność, są świetne. To 360-stopniowy widok niektórych z najbardziej oszałamiających galaktyk, jakie kiedykolwiek uchwycili astronomowie. Tymczasem rozległa muzyka klasyczna, która pasuje do obrazów, tylko otula publiczność.
[CLIP: show theme music]Broderick: Dobrze, dobrze. Łuuuuuuuuuuuuuuuu – Kantata Hubble’a – Szuch, cich, cich. Jason, wpuść nas.
Jason: [laughs] OK, zróbmy to. jesteś gotowy?
Drakeforda:Słuchasz go Amerykański naukowiec’S Nauka, szybko. Jestem Jason Drakeford. Jestem animatorem i dziennikarzem wideo.
Broderick:A ja jestem Timmy Broderick. Jestem niezależnym dziennikarzem zajmującym się kwestiami niepełnosprawności i niedawno odbyłem staż w firmie SciAm.
[CLIP: “5K Exoplanets” by Matt Russo]Broderick: W tym tygodniu przejmiemy transmisję i polecimy w kosmos. Zabierzemy Cię w podróż przez gwiazdy.
Drakeforda: Witamy w pierwszej części Magic, trzyczęściowej książce o tym, jak naukowcy i artyści zamieniają przestrzeń w dźwięk. Widziałem zdjęcia z Kosmicznych Teleskopów Hubble’a i Jamesa Webba. Teraz przygotuj się, aby to usłyszeć, w tym zupełnie nowe wokalizacje, które nigdy wcześniej nie były publikowane publicznie.
Broderick: Ale żeby sięgnąć gwiazd, musimy zacząć trochę bliżej domu.
Paola Prestini: To, co zrobiliśmy w parku, polegało zasadniczo na stworzeniu ośmiopunktowego systemu głośników, tak aby ludzie w parku mogli poczuć się, jakby podróżowali w kosmosie, przy tego rodzaju całkowicie otaczającym dźwięku. Aby zabrać Cię jako widza, jesteś zawieszony w przestrzeni, z Ziemią u stóp, i wreszcie odbywasz niesamowitą podróż przez Mgławicę Oriona.
Drakeforda: To jest to Paola PrestiniJest wielokrotnie nagradzaną kompozytorką współpracującą z poetami, artystami i naukowcami. Lubi też mówić, że „maluje danymi”.
Prestiniego: Oczywiście mój trening jest w przygotowaniu. Powiedziałbym, że jestem przede wszystkim odkrywcą i robię to głównie poprzez dźwięk.
Broderick: Prestini nie jest jedyną firmą, która przekształca dane astronomiczne w dźwięk. Inni artyści i naukowcy wykorzystują znaki, takie jak ścieżki orbitalne i jasność gwiazd, do tworzenia własnych symfonii. Dało to początek nowej dziedzinie: sonifikacji astronomicznej.
Prestiniego: Istnieje pogląd, że w kosmosie nie ma dźwięku, ponieważ go nie słyszymy. W rzeczywistości miały miejsce niesamowite odkrycia, ostatnio dotyczące czarnych dziur i fotografii [gravitational] Faluje, więc możemy to usłyszeć ludzkimi uszami.
Drakeforda: Astronomia zawsze była nauką wizualną, ale dane nie mają znaczenia w jaki sposób są prezentowane. Naukowcy właśnie dotarli do zdjęć. To się teraz zmienia.
Broderick: Tak. Przekształcanie danych astronomicznych w dźwięk jest fascynujące nie tylko, ale te klipy audio mogą również inspirować osoby niewidome i niedowidzące, w taki sam sposób, w jaki ty lub ja, Jason, inspirowaliśmy się obrazami z Hubble’a i JWST. Również te dźwięki mogą również prowadzić do pewnych odkryć.
Aby to osiągnąć, pole będzie musiało być bardziej formalne. Czy jasna gwiazda powinna brzmieć nisko czy wysoko? Czy wiolonczela czy obój są lepszym instrumentem do rejestrowania drogi komety? W tej chwili nie ma standaryzacji.
Prestiniego: Jeśli chodzi o sonifikację, jako kompozytorzy w pewnym sensie ustalamy te zasady.
Drakeforda: Timmy, czym do cholery jest sonifikacja?
Broderick: Zgadza się, sonikacja jest dokładnie tym, na co wygląda. Konwertuje dane na dźwięk. Możesz nadać dźwięk rynkowi akcji, ustawiając dźwięk fortepianu odpowiadający numerowi zamknięcia akcji w nocy.
[CLIP: Music]Lub jeśli chcesz być głupi, możesz ograniczyć roczną liczbę członków pruskiej kawalerii Zabity przez kopnięcia koniapocząwszy od roku 1875.
[CLIP: Music]Broderick: W każdym z tych klipów możesz On słyszy Dane są bardzo jasne. To, co robi Paula, jest trochę inne. Nuty, dynamika i instrumentacja Kantata Hubble’a Nie odwzorowuje dokładnie gwiazd i galaktyk, które ludzie widzieli w symulacji VR.
[CLIP: Hubble Cantata]Paula miała więcej Natchniony Poprzez obrazy. Ale inni naukowcy Jesteśmy Umów się na to indywidualne spotkanie.
[CLIP: “TRAPPIST sounds” by Matt Russo]DrakefordaTo, co teraz słyszycie, to sonifikacja orbit planet ze świata astrofizyki Russo zmarł.
Broderick: Obiekt rejestruje dane z odległości 40 lat świetlnych w systemie TRAPPIST-1.
Drakeforda: Siedem skalistych planet krążących wokół TRAPPIST-1. Za każdym razem, gdy planeta przechodzi przed gwiazdą, blokuje trochę światła.
Broderick: Nuty, które słyszysz, to planety, które zakończyły swoją orbitę. Jest to „częstotliwość orbitalna”. Matt podwoił częstotliwość każdej planety i przekształcił te segmenty gwiazd w określone nuty muzyczne. Następnie połączył częstotliwości, dodał bębny, gdy sąsiednie planety minęły się, i voilà.
Rousseau: Kiedy zobaczyłem wzór na ich orbitach, szybko byłem w stanie obliczyć towarzyszące im nuty i wiedziałem, że będzie to piękny i całkowicie przyjemny akord.
Drakeforda: Matt jest profesorem fizyki na Uniwersytecie w Toronto, a także muzykiem i specjalistą od sonifikacji danych. Kiedy dorastał, kochał muzykę i astronomię, ale nie potrafił znaleźć sposobu na połączenie tych dwóch pasji.
Rousseau: Kiedy dorastałem, stało się to właściwie źródłem konfliktów, ponieważ wszyscy mówili mi, że muszę wybrać jedno lub drugie. Utrzymywałem te dwa światy równolegle, wiedząc, że w końcu w pewnym momencie się zderzą i eksplodują, albo nie wiem, co by się stało.
Broderick: Ten „upadek” zaowocował niesamowitymi dziełami. Głosy Matta usłyszano na całym świecie. Być może jego najbardziej znanym dźwiękiem jest klip, który właśnie usłyszeliście.
Rousseau: Musieliśmy dać głos reżimowi. Właściwie nie wydaje żadnego dźwięku, ale wciąż możemy usłyszeć rytm i harmonię tego odległego układu słonecznego.
Drakeforda: Matt wydał ten plik audio w 2017 roku wraz z astrofizykiem Danem Tamayo i muzykiem Andrew Santaguidą. Odzew był przytłaczający. Film odbił się szerokim echem w prasie, o czym pisano m.in New York Timesa I Gizmodo.
Rousseau: To zawsze niesamowite, jak bardzo ludzie utożsamiają się z dźwiękami, które tworzymy [out] Z tych zdjęć. Jest to forma sztuki, ale przy okazji uczą się czegoś o systemie astrologicznym, a także o informacjach oraz o tym, jak można doświadczyć tych samych informacji za pomocą dwóch różnych zmysłów.
Broderick: Od tego czasu Matt nadal tworzył więcej dźwięków i współpracował z NASA, np. czarną dziurą.
[CLIP: “M87 Jets” by Matt Russo]Jeśli chcesz przyłączyć się do zabawy i zobaczyć super uroczego psa Matta, przygotowaliśmy serię o tworzeniu własnych dźwięków wokalnych.
[CLIP: Russo speaks in a video in which he is accompanied by a King Charles spaniel named Marty: “I’m Matt, and this is Marty, and we’re going to show you how to convert any data into music.”]Drakeforda: Ale ta sonifikacja to dla Rousseau coś więcej niż ćwiczenie muzyczne czy projekt próżności. Projekt świadomości dźwięków systemowych rozpoczął się od przeprowadzenia sonifikacji przez Dana i Andrew.
Rousseau: Chcieliśmy mieć możliwość konwertowania obrazów astronomicznych na dźwięk, częściowo dlatego, że uznaliśmy to za interesujące i zabawne, ale także po to, aby udostępnić te obrazy osobom niewidomym, niewidomym lub słabowidzącym.
Broderick: Russo nie jest jedynym, który na to naciska. Sonifikację astronomiczną rozpoczął niewidomy astronom. Porozmawiamy więcej o tej historii w następnym odcinku, ale zawsze był to nasz cel: poszerzenie naszej wiedzy o gwiazdach, szczególnie w przypadku osób niepełnosprawnych.
Drakeforda: Zanim pójdziemy, posłuchajmy fragmentu nigdy wcześniej nie słyszanego udźwiękowienia fal grawitacyjnych zaprezentowanego przez Matta i Andrew. Fale grawitacyjne przechodzą przez tkaninę czasoprzestrzeni dzięki wydarzeniom o dużej energii, takim jak zderzenie czarnej dziury. Fale te pomagają astronomom poznać strukturę i skład Wszechświata. Matt chciał to uchwycić.
[CLIP: “Gravitational Waves” by Matt Russo and Andrew Santaguida] [CLIP: Outro music]Broderick: W następnym odcinku zagłębimy się w początki sonifikacji astronomicznej i dlaczego dźwięk może być tak samo przydatny w zrozumieniu przestrzeni jak wzrok.
Wanda Diaz Merced:I tak, słyszałem to! Tak tak!
Drakeforda: Nauka, szybko Wyprodukowani przez Jeffa Delvecchio, Tulikę Bose, Kelso Harper i Karen Leung. Naszą muzykę przewodnią skomponował Dominic Smith.
Broderick: Matt Russo i witryna o otwartym kodzie źródłowym TwoTone udostępnili dźwięki usłyszane w tym odcinku. Nie zapomnij zasubskrybować Nauka, szybko Gdziekolwiek znajdziesz swoje podcasty. Więcej szczegółowych wiadomości i artykułów naukowych można znaleźć na stronie ScientificAmerican.com. Jeśli podoba Ci się program, wystaw nam ocenę lub recenzję.
Drakeforda:L Amerykański naukowiec’S Nauka, szybkoJestem Jason Drakeford.
Broderick:A ja jestem Timmy Broderick. Do zobaczenia następnym razem!
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”