Stany Zjednoczone nakazują inspekcje samolotów Boeing 787 po ich katastrofie w powietrzu Lotnictwo

Stany Zjednoczone nakazują inspekcje samolotów Boeing 787 po ich katastrofie w powietrzu Lotnictwo

Federalna Administracja Lotnicza zleca inspekcje po katastrofie samolotu podczas lotu z powodu przypadkowego ruchu foteli pilotów.

Amerykańskie organy regulacyjne ds. lotnictwa nakazały liniom lotniczym przeprowadzenie inspekcji setek samolotów Boeing 787 Dreamliner po nagłej katastrofie w powietrzu podczas lotu w marcu ubiegłego roku, w wyniku której rannych zostało dziesiątki pasażerów.

Federalna Administracja Lotnicza Stanów Zjednoczonych oświadczyła w poniedziałek, że siedzenia kapitana i drugiego pilota w niektórych samolotach 787-7, 787-9 i 787-10 muszą zostać sprawdzone w ciągu 30 dni „pod kątem brakujących lub pękniętych klawiszy oraz pękniętych lub niedziałających zespołów klawiszy”.

„Operatorzy muszą także wdrożyć wszelkie niezbędne działania naprawcze” – stwierdziła FAA w oświadczeniu.

Organ regulacyjny stwierdził, że dyrektywa FAA dotyczy 158 statków powietrznych zarejestrowanych w USA i 737 samolotów na całym świecie.

Dyrektywa zdatności do lotu została wydana po tym, jak władze lotnicze Chile poinformowały na początku tego roku, że wstępne dochodzenie w sprawie incydentu z 11 marca wykazało, że podczas lotu fotel kapitana uległ „mimowolnemu przesunięciu do przodu”.

Około 50 pasażerów zostało rannych, gdy LATAM Flight 800 nagle spadł z wysokości 400 stóp (120 metrów) podczas lotu do Auckland w Nowej Zelandii z Sydney w Australii.

W swoich wytycznych FAA stwierdziła, że ​​„nieuprawniony poziomy ruch” foteli kapitana i pierwszego oficera podczas lotu LATAM 800 „spowodował odłączenie kolumny sterującej od autopilota, co spowodowało gwałtowne opadanie do czasu, aż pierwszy oficer przejął kontrolę nad lotem. ”

FAA podała, że ​​otrzymała od Boeinga cztery dodatkowe raporty na temat problemu po wypadku, ostatni z czerwca.

„Nieupoważniony poziomy ruch zajętego siedzenia może spowodować turbulencje podczas lotu na skutek niezamierzonych i nagłych działań układu sterowania lotem, co może skutkować gwałtownym opadaniem samolotu i poważnymi obrażeniami pasażerów i załogi” – stwierdziła Federalna Administracja Lotnictwa USA.

READ  Eksperci twierdzą, że właściciele domów i wynajmujący powinni podjąć kroki w celu ochrony przed oszustwami dotyczącymi tytułu własności

„FAA wydała to oświadczenie, aby zająć się niebezpiecznym stanem tych produktów”.

Boeing oświadczył w oświadczeniu, że w pełni popiera dyrektywę, „która nakłada obowiązek wytycznych dla dostawców dla operatorów 787”.

Dyrektywy te są najnowszym z serii incydentów, które zwracają uwagę na kwestie bezpieczeństwa w Boeingu.

W zeszłym miesiącu Boeing zawarł ugodę w sprawie przyznania się do zarzutów o oszustwo po tym, jak amerykańscy prokuratorzy doszli do wniosku, że firma naruszyła umowę o odroczeniu ścigania w związku z dwiema śmiertelnymi katastrofami 737 MAX w latach 2018 i 2019.

Gigantowi lotniczemu z Arlington w Wirginii grozi także odrębne dochodzenie w związku z incydentem, który miał miejsce w styczniu, kiedy samolot 737 MAX obsługiwany przez Alaska Airlines stracił część kadłuba w trakcie lotu.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *