Swoją żądzę podróży i przygód zaczerpnęłam od mamy. Urodziła się jako siódme z ośmiorga dzieci ubogiej włoskiej rodziny imigrantów we wschodnim Bostonie. Jej pragnienie, by zobaczyć świat, zachęciło ją do przystąpienia do egzaminu do służby cywilnej i podróżowania po świecie z Departamentem Obrony, a następnie pracy dla NASA. Mój ojciec wpoił mi ideę, że wszystko jest możliwe przy ciężkiej pracy i skupieniu. Opuścił Hiszpanię po spotkaniu z moją matką, gdy była oficerem piechoty w armii hiszpańskiej. Kiedy przeprowadzili się do USA, nie mówił po angielsku i nie miał żadnych umiejętności rynkowych w USA, ale mój tata nauczył się angielskiego, poszedł do szkoły handlowej, pracował jako elektryk, uzyskał tytuł licencjata z elektrotechniki w szkole wieczorowej i powoli objął stałe pozycje. – Zwiększona odpowiedzialność.
Dorastając marzyłem o zostaniu astronautą. Mój najlepszy przyjaciel i ja graliśmy w Rocket Ship w mojej szafie w sypialni, której wnętrze zaprojektowano tak, aby wyglądało jak statek kosmiczny. Moja mama, która pracowała w biurze edukacyjnym NASA, przyniosła broszury na temat programu kosmicznego o nazwie Fakty NASA. Dzień, w którym słuchaliśmy sępa Sęp na księżycu, był przełomowy. A dzięki lekcjom od rodziców czterokrotnie spełniłem te marzenia jako astronauta. Nie mogę się doczekać powrotu na Międzynarodową Stację Kosmiczną w tym roku, nie jako pracownik NASA, ale jako pierwszy dowódca misji Space Axiom.
Patrząc na następny rozdział ludzkich lotów kosmicznych, ponieważ prywatni obywatele coraz częściej dołączają do rządowych astronautów jako astronautów, musimy unikać luki w dostępie do niskiej orbity okołoziemskiej. Międzynarodowy naród kosmiczny, przez niektórych uważany za starożytność, wciąż ma do odegrania rolę. Axiom, w którym pełnię funkcję wiceprezesa, opracowuje komercyjną stację kosmiczną, która zostanie połączona z Międzynarodową Stacją Kosmiczną.
Spędziwszy siedem miesięcy na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej jako dowódca Misji 14, mogę zaświadczyć, że stacja jest wyjątkowym wyczynem w historii ludzkości – niezwykle złożonym projektem inżynieryjnym, który jest jeszcze trudniejszy ze względu na międzynarodową własność pięciu agencji i 15 krajów. Począwszy od 1998 roku, składał się kawałek po kawałku, przemieszczając się z prędkością ponad 17 000 mil na godzinę, setki mil nad Ziemią. Niewiele z tych dzieł znajdowało się w tym samym kraju, nie mówiąc już o tym samym pokoju. Został zaprojektowany i zbudowany na całym świecie przez ludzi mówiących różnymi językami, używających różnych alfabetów, a nawet różnych systemów pomiarowych. Dziś jest to w pełni działające laboratorium mikrograwitacji i środowiska kosmicznego. Jest zamieszkany nieprzerwanie od 21 lat, a na jego pokładzie przeprowadzono ponad 3000 eksperymentów, z których wiele miało głęboki wpływ na życie na Ziemi.
Ale choć jest fajny, jest to maszyna i pewnego dnia się zużyje. Żadna z tych pięciu agencji ani 15 krajów nie dała żadnych poważnych wskazówek, że zamierza zbudować rządową platformę do działań następczych. Szczególnie napięte jest partnerstwo z Rosją. Jednak wielu z nich wyraziło silne pragnienie dalszego wysyłania swoich astronautów na niską orbitę okołoziemską w celu kontynuowania ważnych badań z udziałem ludzi, badań nauk fizycznych, rozwoju technologii i adnotacji, które można osiągnąć tylko w zrównoważonym środowisku mikrograwitacyjnym. Testowana jest również technologia podróżowania do dalszych części kosmosu na niskiej orbicie okołoziemskiej.
Więc jakie jest rozwiązanie? komercyjna stacja kosmiczna. Preferowana jest więcej niż jedna agencja, przy czym rządowe agencje kosmiczne są jednym z wielu konsumentów usług mikrograwitacji.
W 2005 r. NASA bardzo mądrze zainwestowała w transport komercyjny, a później w możliwości transportu załóg. Dziś dwie firmy – być może wkrótce trzy – zapewniają solidny i niezawodny transport ton eksperymentalnych materiałów i materiałów na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Podobnie SpaceX udowodnił, że transport załogi na orbitę jest bezpieczny, niezawodny i opłacalny, a Boeing ma wkrótce wejść do sieci. Nie ma wątpliwości, że te możliwości przetrwają Międzynarodową Stację Kosmiczną i będą gotowe do obsługi celów komercyjnych. Ale czy te miejsca docelowe będą gotowe, gdy Międzynarodowa Stacja Kosmiczna przejdzie na emeryturę?
Komercyjny program rozwoju niskiej orbity ziemskiej NASA, obejmujący specjalne misje astronautów, jest próbą uwzględnienia komercyjnych inwestycji w ładunki i załogę, aczkolwiek na mniejszą skalę.
„Staliśmy w obliczu luki w naszym systemie transportowym, kiedy wycofaliśmy wahadłowiec, którego nie chcemy replikować z naszą amerykańską obecnością człowieka na niskiej orbicie okołoziemskiej” – powiedział Robin Gatines, administrator NASA w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Powiedzieć Podkomisja Kongresu we wrześniu ubiegłego roku.
Jednak cele podróży biznesowych muszą ze swej natury być opłacalne. Aby rozwijać opłacalną gospodarkę na niskiej orbicie okołoziemskiej, linie biznesowe wcześniej ignorowane przez NASA – jako agencję rządową – muszą być teraz odpowiednio rozważone. Na przykład, jak niedawno donosiła Houston Chronicle, Axiom współpracuje z brytyjską firmą Space Enterprise Enterprise, która produkuje film Toma Cruise’a do nakręcenia w kosmosie. Axiom zbuduje nadmuchiwaną arenę rozrywkową i studio treści, aby dołączyć do stacji kosmicznej.
Podczas gdy rolą rządów jest wzniesienie się na nowe wyżyny, a następnie wycofanie się na korzyść przedsiębiorców komercyjnych, bez motywacji zysku, kupcy pozostaną w domu. Gattens ma rację. NASA nie może sobie pozwolić na przerwę w dostępie do platformy nisko na orbicie Ziemi; Powinna poszerzyć swoje horyzonty i umożliwić prywatnym misjom astronautów stworzenie całej gamy możliwości generowania dochodów — w tym reklamy, brandingu, a nawet rozrywki. Niedawne nakręcenie filmu przez Rosjan na stacji jest wczesnym przykładem tego, co ma nadejść. Chociaż rozumiem, że sprzedaż dostępu do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej jest dla wielu przekleństwem, jest to niezbędny krok w kierunku budowania popytu, którego potrzebują komercyjni dostawcy platform, aby zamknąć swoje uzasadnienie biznesowe. W przeciwnym razie przedsięwzięcie upadnie i wylądujemy na niskiej orbicie okołoziemskiej i wszystkich możliwości, jakie można tam znaleźć.
Moja matka zmarła, zanim wystrzelono pierwszą jednostkę iSS, a mój ojciec zmarł podczas szkolenia w Ekspedycji 14. Być może koncepcja komercyjnej stacji kosmicznej była poza ich zasięgiem. Ale dla ich rodziców i innych osób z poprzedniego pokolenia komercyjne podróże lotnicze były niezrozumiałe. Kto może powiedzieć, że komercyjne loty kosmiczne za pokolenie nie będą rutyną?
López-Alegría jest czterokrotnym astronautą i najnowszym członkiem amerykańskiej Galerii Sław Astronautów. Posiada rekordy NASA dla większości EVA lub „spacerów kosmicznych” (10) i łącznego czasu EVA (67 godzin 40 minut). Jest również Dyrektorem ds. Rozwoju Biznesu w Axiom Space, Będzie służył jako dowódca misji podczas lotu orbitalnego Ax-1 Axiom Space, zaplanowanego na 28 lutego.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”