(Bloomberg) — Akcje Sony Group Corp. spadły po tym, jak grupa zajmująca się elektroniką i rozrywką ostrzegła o opóźnieniu ożywienia na rynku smartfonów i przedstawiła perspektywy finansowe, które przerosły oczekiwania.
Cena akcji Sony spadła o 6,7% podczas porannego czwartkowego handlu w Tokio, co jest największym spadkiem w ciągu dnia od roku.
Wiodący dostawca czujników obrazu dla Apple Inc. Inni producenci urządzeń powiedzieli, że nie spodziewają się odbicia popytu na rynku telefonów komórkowych najwcześniej w przyszłym roku, ze względu na spowolnienie popytu zarówno w Chinach, jak iw Stanach Zjednoczonych. Sony powiedział wcześniej, że spodziewa się ożywienia w drugiej połowie globalnej sprzedaży telefonów.
Przychody operacyjne firmy z siedzibą w Tokio spadły o 31% w pierwszym kwartale fiskalnym z powodu gwałtownego spadku produkcji filmów i zespołów czujników. Zysk netto spadł o 17%, mimo że przychody wzrosły o 33%.
„Zarobki w filmach i półprzewodnikach załamały się” – napisał analityk Citigroup Kota Izawa w notatce dla inwestorów.
Sony podniosło prognozę dochodu netto o 2% do 860 miliardów jenów (6 miliardów dolarów) w roku podatkowym, co jest bliższe szacunkom analityków, ale wciąż brakuje. Na jej perspektywy wpłynęło obniżenie oczekiwań dotyczących czujników obrazu i sekcji filmowych. Dodała, że strajki pisarzy i aktorów w Hollywood prawdopodobnie doprowadzą do spadku sprzedaży z powodu opóźnień w premierach kinowych i serialach telewizyjnych.
Japońska firma odnotowała również słabszą niż oczekiwano sprzedaż swojego flagowego PlayStation 5 w kwartale kwiecień-czerwiec, co budzi obawy, że firma będzie musiała wydać więcej na marketing, aby osiągnąć cel sprzedaży 25 milionów sztuk w tym roku podatkowym.
„Wszystkie oczy skierowane są teraz na to, jak Sony może zwiększyć liczbę abonentów PlayStation i wypuścić Spider-Mana jesienią” — powiedział analityk branżowy Serkan Tutu, odnosząc się do gry Marvel’s Spider-Man 2 dostępnej wyłącznie na PS5, która zostanie wydana 20 października.
W ostatnich latach Sony rozszerzyło swoją ofertę treści, chociaż największe hity tego lata pochodziły od konkurencji – od Diablo IV firmy Activision Blizzard Inc po Activision Blizzard Inc. do Warner Bros. Pictures” Barbie, film, do którego Sony posiadało wcześniej prawa.
Analityk Mitsubishi UFJ Morgan Stanley, Tomoki Komiya, powiedział inwestorom, że Sony widziało w tym roku mniej hitów, a koszty wzrosły.
Hiroki Totoki, dyrektor operacyjny Sony, powiedział, że firma spodziewa się wzrostu w swojej działalności związanej z treściami w perspektywie średnio- i długoterminowej, ale w perspektywie krótkoterminowej rośnie niepewność związana z ryzykiem geopolitycznym i makroekonomicznym.
Akcje Sony wzrosły w tym roku o 29% do środy. Nadal rośnie o ponad 20% po czwartkowym spadku.
– Z pomocą Kurta Schusslera.
(Aktualizacje z wykresem giełdowym, komentarzem analityka)
© 2023 Bloomberg LP
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.