Treść artykułu
HONG KONG — Sony Group Corp poinformowało, że planuje rozszerzyć program identyfikowania i inkubacji gier wyprodukowanych w Chinach, w wyścigu z Microsoft Corp o wejście na chiński rynek gier.
Bao Pu, dyrektor Sony ds. produkcji gier w Chinach, powiedział, że program zainwestuje ponad 1 milion juanów (140 080 USD) w każdą zdobytą grę, finansując nie tylko małe zespoły, ale także duże zespoły z tuzinem lub więcej inżynierów.
Treść artykułu
Plany japońskiego giganta technologicznego zostały ogłoszone podczas wydarzenia transmitowanego na żywo we wtorek z miasta Chengdu w południowo-zachodnich Chinach, aby wznowić China Hero Project, który został wstrzymany z powodu COVID-19.
Reklama 2
Treść artykułu
„Skala trzeciej fazy znacznie przewyższy poprzednie dwie” – powiedział Bao, dodając, że Sony wyda kilka gier, a jego PlayStation Studios będzie wspierać nagrane projekty.
Sony zapowiedziało, że będzie wydawcą Lost Soul Aside i Convallaria, dwóch gier, które zostały podpisane w poprzednich dwóch fazach.
Projekt China Hero zaprezentował swoje pierwsze dwie partie gier w 2017 i 2019 roku i obsługiwał 17 gier, z których siedem trafiło na rynek.
Bao powiedział agencji Reuters w środowym wywiadzie, że nowa partia ma obejmować 10 lub więcej tytułów i że przyjmuje wszelkiego rodzaju gry.
Oznacza to najnowsze podejście Sony do prowadzenia interesów z Chinami od lat, które ostatecznie doprowadziło do zawarcia lukratywnej umowy na wyłączność z przebojową chińską grą „Genshin Impact” z China Hero Project. Przed premierą w 2019 roku była mało znana, a stała się jedną z najbardziej dochodowych gier na świecie.
Reklama 3
Treść artykułu
Reuters poinformował w zeszłym miesiącu, że sukces Sony z „Genshin Impact” skłonił Microsoft do agresywnego zabiegania o chińskich twórców gier z dużymi umowami licencyjnymi.
Aby przyspieszyć ekspansję, Sony ogłosiło, że utworzyło zespół „China Game Production”, który ma nadzorować chińskie gry. Szanghajska filia Sony Interactive Entertainment (SIE) skupiająca się na grach zatrudnia prawie 100 osób po wejściu do Chin w 2014 roku.
Sukces Genshin Impact przekonał kierownictwo Sony, że chińskie gry są ważne, powiedział Tatsuo Eguchi, prezes SIE Shanghai, dodając, że Sony przeznacza tam więcej zasobów niż kiedykolwiek wcześniej. Powiedział również, że partnerstwo Sony z deweloperem Genshin Impact, miHoYO, jest silne.
Reklama 4
Treść artykułu
Sony sprzedaje konsole PlayStation (PS) w Chinach, gdzie ludzie tradycyjnie woleli grać w gry mobilne.
Sprzedał ponad 3,5 miliona konsol PS4 w Chinach, a Jim Ryan, dyrektor generalny SIE, powiedział, że sprzedał tam około 670 000 sztuk PS5 od czasu swojej premiery w Chinach w maju 2021 r. Celem Sony jest sprzedaż dwukrotnie większej liczby PS5, powiedział Eguchi . Tak jak w przypadku PS4 i myślę, że Project China Hero może pomóc w osiągnięciu tego celu.
„Chcemy, aby gracze na całym świecie lepiej zrozumieli kreatywność pochodzącą z Chin. Zawsze marzyłem, aby gry konsolowe stały się stałym elementem codziennej rozrywki Chińczyków.” (1 USD = 7,1388 CNY) (zgłoszenie: Josh Yee; montaż: Alexander Smith i Louise Heavens)
reklamy
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.