Zeszłej wiosny Dali nie mógł się doczekać wizyty u swojego starego przyjaciela, słynnego francuskiego odkrywcy i okrętu podwodnego Paula-Henriego Nargioleta. Poznali się w 1998 roku, kiedy Nargiolet zanurkował we francuskim łodzi podwodnej Nautile, aby wydobyć 17-tonową część Titanica.
PH, jak go nazywało wielu przyjaciół na całym świecie, dołączył do nurkowania OceanGate przez ostatnie dwa lata.
Titanic był wizytówką Narjoleta od pierwszego nurkowania w 1987 roku. Aby dotrzeć do wraku, wykonał 37 nurkowań. Sama obecność 77-latka działała uspokajająco na pasażerów OceanGate, ponieważ zostali przypięci pasami do cylindrycznego kadłuba Tytana o wysokości 2,4 m, a następnie opadli na dno oceanu prawie cztery kilometry.
Tysiące kilometrów dalej, wysoko w Pirenejach, pomiędzy Francją a Hiszpanią, w małym księstwie Andory, córka Narjoleta, Sidonie, korespondowała z ojcem.
W rozmowie z amerykańskim kanałem CNN powiedziała: „Opowiadał mi, że pogoda jest zła, że na statku panuje dobra atmosfera i że mają nadzieję, że po 16 czerwca pogoda będzie lepsza”. InkoHte.
Ale choć Daly nie mógł się doczekać ponownego spotkania ze swoim starym przyjacielem w St. John's, denerwował się operacją OceanGate.
Zeszłej wiosny obserwował, jak Titan jest holowany na specjalnie stworzoną platformę do nurkowania w porcie za Polar Prince, byłym statkiem kanadyjskiej straży przybrzeżnej należącym do Miawpukek Horizon Maritime Service i Horizon Maritime.
W latach 2021 i 2022 spółka OceanGate wyczarterowała Horizon Arctic, duży, nowoczesny statek do usług naftowych na morzu, który przewoził na pokładzie Tytana. Książę Polarny był mniejszy, tańszy i ciągnął Tytana za tyłek.
„Wiesz, pierwsza rzecz, którą powiedziałem, nie będę jej powtarzał, ale wiesz, co oni do cholery robią? Wiesz, czy w ten sposób zamierzają zabrać to na stronę Titanica? Jeśli o to chodzi co robią, to się źle skończy” – powiedział Daly. źle.
Jednak agencje federalne z siedzibą w porcie St. John's odpowiedzialne za bezpieczeństwo na morzu wydają się podzielać obawy Daly'ego.
Przez trzy lata władze portu Saint John, kanadyjska straż przybrzeżna i Transport Canada monitorowały transport Tytana oraz holowanie do i z portu, poza swoimi biurami. Łodzie pilotowe eskortowały „Tytana” i jego statek pomocniczy przez słynną cieśninę chroniącą port.
Niezależnie od tego, czy wskazane byłoby holowanie Tytana przez 36 godzin w jedną stronę przez północny Atlantyk, żadna z tych agencji nie miała zdania, czy Tytan nadaje się do przewozu pasażerów Titanicem.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”