Taksówki powietrzne, które latają dronami na pokładzie, duże autonomiczne samoloty przewożące cenny ładunek między domenami wojskowymi, a nawet autonomiczne pozaziemskie statki kosmiczne są częścią futurystycznej wizji, która wydaje się należeć do gry wideo lub filmu science fiction. Jednak ta przyszłość może być bliżej niż nam się wydaje. Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych (USAF) są gotowe przenieść możliwości lotu autonomicznego na wyższy poziom dzięki przełomowemu programowi technologicznemu AFWERX.
Głównym partnerem USAF w osiągnięciu tego ambitnego celu jest Near Earth Autonomy, firma, która od ponad dekady opracowuje systemy lotów do operacji bezzałogowych. Do tej pory ta zaawansowana technologia została zastosowana w ponad 100 samolotach i udowodniła swoją niezawodność przez ponad 6000 godzin lotu.
Cel jest ekscytujący, ale proces jest żmudny. Near Ground i AFWERX będą współpracować w celu ustanowienia szczegółowego procesu certyfikacji w celu zapewnienia autonomicznych samolotów. Ta przyszła gwarancja dotycząca UAV (bezzałogowych statków powietrznych) będzie równoważna części komercyjnej 135 operacji załogowych (mniej niż 1 wypadek na 100 000 godzin lotu).
Ta nowa współpraca dowodzi, że USAF są zdeterminowane, aby zintegrować autonomiczny transport lotniczy raczej wcześniej niż później. Bezzałogowy ładunek przynosi wyjątkowe korzyści w każdej dziedzinie, ale szczególnie nadaje się do operacji wojskowych. Dzieje się tak dlatego, że zadanie uzupełniania sił zbrojnych często wiąże się z trudnymi warunkami i brakiem odpowiedniej infrastruktury, a także z ukrytymi zagrożeniami, które zagrażają życiu ludzkiemu.
Pracując nad formalnym procesem certyfikacji, New Earth stworzy również modułową architekturę otwartego systemu (MOSA) dla przyszłej logistyki lotniczej w armii.
Nowa technologia Ziemi obejmuje szereg czujników do mapowania, lokalizacji, rejestracji geograficznej oraz system wykrywania i unikania kolizji zdolny do identyfikowania i klasyfikowania potencjalnych przeszkód, takich jak małe przewody.
Nawigacja z obsługą GPS to kolejna istotna funkcja, która umożliwia zlokalizowanie samolotu nawet w niekonwencjonalnych środowiskach, takich jak metro. Samoloty wyposażone w nowe systemy naziemne mogą również samodzielnie podążać po szczegółowych torach lotu i wybierać najbezpieczniejsze miejsca do lądowania. Ponadto technologia ta umożliwia złożone operacje, takie jak koordynacja wielu samolotów lub lądowanie na statku w trudnych warunkach pogodowych.
Jeśli chcesz przyjrzeć się bliżej tej autonomicznej technologii latania, możesz odwiedzić wydarzenie AUVSI Xponential w Denver w Kolorado, które rozpocznie się 9 maja, gdzie będzie również wystawiane w pobliżu Ziemi.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.