Życie Toyoty Tundra nigdy nie było łatwe. Ford i Stelantis rywalizowały ze sobą, podobnie jak trzy słynne, pełnowymiarowe pojazdy GM, i było to jak szukanie resztek w bufecie „jesz ile chcesz”.
Jednak wiele atrybutów Tundry – wytrzymałość, trwałość i twarda twarz – sprawiło, że przez lata cieszyła się dobrą opinią wśród oddanej grupy nabywców.
Model 2021 oznacza koniec drogi dla Tundry drugiej generacji, ponieważ Toyota ma zupełnie nowy model czekający na skrzydłach.
Obecna wersja wyprodukowanej w Ameryce Tundry pochodzi z roku modelowego 2014 i poza drobnymi poprawkami grilla i złomowaniem zwykłych modeli kabin niewiele się zmieniło. Podstawowe wykończenia są dostępne w konfiguracjach CrewMax z podwójną kabiną i konfiguracjami czterodrzwiowymi, podczas gdy modele z najwyższej półki są oznaczone tylko jako Crew Max.
Niezależnie od poziomu wyposażenia, wnętrze i deska rozdzielcza Tundry są dość podstawowe. Podczas gdy inne ciężarówki zrobiły wszystko, co w ich mocy, z dostępnym luksusowym wyposażeniem (Cadillac Cowboys, jak niektórzy je nazywają), Toyota daje więcej atmosfery ciężarówki roboczej. Wskaźniki, pokrętła i przełączniki są nieskomplikowane, a hamulec awaryjny to pedał nożny, przypominający o wcześniejszym czasie. Srebrne wykończenie to również 2014.
Przestrzeń pasażerska jest więcej niż wystarczająca, tym bardziej w wersjach CrewMax, które mają przestrzeń na nogi jak w limuzynie. Tylne siedzenie w obu kabinach można złożyć na płasko, aby bezpiecznie przechowywać sprzęt.
Długość łóżka zmienia się w zależności od wielkości kabiny. Podwójne kabiny o wydłużonej długości mogą mieć bagażnik o długości 6,5 lub 8,1 stopy, podczas gdy Crew Max ma 5,5 stopy.
Ponieważ podstawowa 4,6-litrowa jednostka V-8 została wycofana po 2019 r., jedynym silnikiem Tundry jest 5,7-litrowy V8, który wytwarza 381 koni mechanicznych i 401 funtów-stopy momentu obrotowego.
Niski ryk silnika zmienia się w uduchowiony ryk podczas gwałtownego przyspieszania. Z drugiej strony, reakcja przepustnicy jest łagodna, a poruszanie ciężarówką z jakimkolwiek entuzjazmem wymaga ciężkiej pracy nóg. Tundra cierpi również z powodu wibracji na nierównych nawierzchniach.
Z lekkim naciskiem na pedał gazu Tundra zużywa 17,7 l/100 km w mieście, 13,6 na autostradzie i 15,9 łącznie. Dla porównania, liczba miast/autostrad dla Chevroleta Silverado wyposażonego w silnik V8 o pojemności 5,3 litra to znacznie bardziej przyzwoite 12,7 litra/100 km.
Silnik V-8 w Tundrze współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów i standardowym napędem na wszystkie koła.
Ceny zaczynają się od 49 000 USD za 4×4 DoubleCab, która obejmuje opłatę za miejsce docelowe. Jest to jeden z czterech odrębnych i rozsądnie wyposażonych modeli.
Wyceniony na 66 700 USD, premium CrewMax Platinum 1794 Edition oferuje najbardziej luksusowe wyposażenie, takie jak perforowane i wentylowane fotele obszyte skórą, elektrycznie opuszczana tylna szyba (opuszczana i podnoszona), wysokiej jakości system audio i nawigacji JBL.
Aby lepiej jeździć w terenie, DoubleCab można wyposażyć w pakiet TRD, który obejmuje zawieszenie, płyty ślizgowe i błotniki przeznaczone do jazdy w terenie.
Pakiet TRD Pro dostępny dla CrewMax SR5 dodaje specjalne amortyzatory marki Fox, wydajny układ wydechowy i 18-calowe koła BBS.
Nowa Tundra ma pojawić się pod koniec 2021 roku jako model 2022, a V-8 zostanie zastąpiony przez 3,4-litrowy V-6 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza szacunkową moc 389 koni mechanicznych i moment obrotowy 479 funtów. Silnik ten będzie również montowany w Toyota Sequoia i powiązanych pojazdach Lexus GX. Opcjonalne wspomaganie silnika elektrycznego V-6 (łagodna hybryda) zwiększy moc do 437 koni mechanicznych i 583 funtów.
Ekscytujące, tak, ale wychodząca Tundra zostanie pominięta przez osoby związane z szorstkimi i wzburzonymi dźwiękami i wydajnością Toyoty V-8. Dla tych osób cena postępu może być trudną do przełknięcia pigułką.
Co powinieneś wiedzieć: 2021 Toyota Tundra
On pisze: Pełnowymiarowa ciężarówka z napędem na 4 koła
Silnik (KM): 5,7 litra V-8 (381)
Transmisja: Sześciobiegowa automatyczna
Pozycja rynkowa: Choć sprawna ciężarówka, Tundra nie jest tak duża, jak pełnowymiarowe, lekkie pickupy Chevroleta, GMC, Forda i Rama, które wspólnie utrzymują klasę.
zwrotnica: Bardzo niewiele zmian od obecnej generacji wprowadzonej na rynek w 2014 roku. • Standardowy silnik V-8 zapewnia przyzwoitą moc, ale jest spragniony. • Czterodrzwiowa kabina CrewMax oferuje dużo miejsca dla pasażerów z przodu iz tyłu. • Dobry asortyment standardowych technologii bezpieczeństwa, ale dlaczego system ostrzegania o martwym polu i system ostrzegania o ruchu poprzecznym kosztują więcej?
Pomoc kierowcy: Ostrzeżenie o martwym polu z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym (opcjonalnie); Aktywny tempomat (STD); przedni i tylny hamulec awaryjny (STD); alarm nieuważnego kierowcy (nie dotyczy); Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (STD); Wykrywanie pieszych (STD)
l / 100 km (miasto / autostrada): 17,7 / 13,6
Cena podstawowa (wraz z miejscem docelowym): 49 000 $
W porównaniu z
Ford F-150 4×4
- Cena podstawowa: 40 700 dolarów
- Pochodzi z trzema komorami i sześcioma silnikami do wyboru. Całkowicie elektryczny Lightning pojawi się w 2022 roku.
Chevrolet Silverado 4×4
- Cena podstawowa: 37 300 $
- Trzy opcje kabiny, w tym dwoje drzwi. Wiele opcji silnika/kabiny.
jeep gladiator
- Cena podstawowa: 51 500 zł
- Czterodrzwiowy pick-up może być dostępny z silnikami benzynowymi lub turbodiesel V-6.
— Malcom Gunn, partner zarządzający w Wheelbase Media
Jeśli interesują Cię nowe lub używane samochody, koniecznie odwiedź TodaysDrive.com Znajdź swój wymarzony samochód już dziś! jak my Facebook i podążaj za nami Instagram
samochody SUV
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”